marți, aprilie 30, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Cum controlează marile corporaţii tot ceea ce consumăm?

Majoritatea produselor pe care le cumpărăm sunt controlate de fapt de doar câteva companii, după cum se poate vedea în graficul din imagine. Se numeşte "Iluzia de a alege". Aceasta pentru că în ciuda faptului că pe piaţă se găseşte o mulţime de branduri din care poţi să alegi, toate sunt deţinute de numai câteva corporaţii. Cele zece companii care deţin supremaţia, la nivel global, în toate domeniile şi care au acaparat piaţa, sunt: CocaCola, PepsiCo, P&G, Nestle, Kraft, Unilever, Johnson&Johnson, Mars, Kellogg’s şi General Mills

Graficul, intitulat “Iluzia alegerii”, arată brandurile pe care companii cu nume mari ajung să le deţină sau să le influenţeze. Spre exemplu, Coca-Cola nu deţine Monster, cunoscuta băutură energizantă, dar se ocupă de distribuţia sa. Yum Brans, care are în portofoliu KFC şi Taco Bell, au un parteneriat exclusiv cu Pepsi
Procter & Gamble, compania de 84 miliarde de dolari, care se bucură de cea mai mare publicitate în SUA, este legată de o mulţime de branduri care produc orice, de la medicamente, pastă de dinţi, până la haine de clasă. Nu este de mirare că P&G ar deservi astfel 4,8 miliarde de oameni din întreaga lume, prin această reţea uriaşă. 
Nici Nestle, o corporaţie de 200 miliarde de dolari şi cea mai mare companie alimentară din lume, nu stă mai rău. Cunoscută în principal pentru produsele sale dulci, Nestle are, de fapt, 8.000 de branduri diferite în întreaga lume şi deţine o parte sau se află în parteneriat cu o mulţime de altele în plus. Din reţeaua sa fac parte compania de cosmetice L’Oreal, gigantul din domeniul produselor alimentare pentru bebeluşi Gerber, brandul vestimentar Diesel şi producătorii de mâncare pentru animale Purina şi Friskies. 

"Big four" controlează trei din cele zece companii de la începutul articolului Procter & Gamble, Coca-Cola şi Johnson & Johnson, companii care deţin supremaţia, la nivel global, în toate domeniile, şi care au acaparat piaţa.
Această dominaţie mondială nu se rezumă numai la domeniul produselor pe care le cumpărăm pentru consum. Într-un articol viitor vă vom prezenta care este situaţia şi în industria mass-media.  (sursa secretele.com)

Policlinica Buna Vestire Craiova

 

 

Politica