vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Aproape 170.000 de doljeni beneficiază de asistență socială

169.278 de doljeni beneficiază la acest moment de plăți provenite din asistență socială. Dintre aceștia, conform unui raport al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) peste 100.000 de persoane beneficiază de alocații de stat pentru copii. Totodată, peste 10.000 de doljeni primesc venitul minim garantat și aproape 7.000 de persoane beneficiază de alocația pentru susținerea familiei. AJPIS susține la acest moment și plățile drepturilor pentru peste 30.000 de persoane cu handicap.
Astfel, în primul semestru al anului s-a asigurat în total plata pentru număr mediu de 169.278 beneficiari de ajutor social, printre care: alocații pentru copii – 107.211 persoane, alocații pentru susținerea familiei – 6.981 persoane, indemnizații pentru creșterea copilului – 3.946 persoane, venit minim garantat – 10.936, indemnizații lunare pentru hrană în cazurile de HIV – 328, drepturi pentru persoane cu handicap – 30.306 persoane, după cum precizează un raport AJPIS Dolj.
Totodată, în prima jumătate a anului 2021, 7.629 de doljeni și-au depus noi dosare pentru a primi asistență socială, toate dosarele fiind acceptate integral.
Dintre cei peste 7.000, cele mai multe dosare au fost depuse pentru indemnizații de creștere a copilului (2.659), urmate îndeaproape de cele pentru alocații de stat pentru copii (2.500). În același timp, 529 de doljeni au primit aprobare pentru venitul minim garantat iar 378 pentru alocații de susținere a familiei.
Toate dosarele au fost verificate în Declarația 112, prelucrate și introduse în programul Safir, mai precizează reprezentanții AJPIS Dolj.

Banii, înapoi de la asistați
Agenția a efectuat și 3 controale tematice pe parcursul primelor 6 luni ale anului. Au fost verificate 90 de dosare în urma cărora au fost dispuse 7 măsuri pentru remedierea deficiențelor și a fost aplicată o amendă de 5.000 de lei.
„Conform planului anual de control, în cursul trimestrului II 2021 au avut loc 3 controale tematice în cadrul campaniei naționale de verificare a respectării prevederilor legislației în vigoare privind îndeplinirea condițiilor legale de stabilire și acordare a beneficiilor de asistență socială acordate familiilor cu venituri reduse (VMG/ASF/AI). Au fost verificate 90 de dosare de beneficii de asistență socială, precum și existența planului anual de acțiuni și de lucrări de interes local, repartizarea orelor de muncă de interes local pe fiecare persoană aptă de muncă din familiile beneficiare de ajutor social, evidența efectuării orelor de muncă de interes local pe fiecare persoană aptă de muncă din familiile beneficiare de ajutor social. Au fost dispuse 7 măsuri pentru remedierea deficiențelor constatat în dosarele de ajutor social, acestea aflându-se în curs de îndeplinire la 30.06.2021. De asemenea, au fost dispuse 9 măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate în activitatea de organizare și funcționare a SPAS, aflate în curs de soluționare la data de 30.06.2021. A fost aplicată 1 amendă contravențională în cuantum de 5.000 lei”, conform AJPIS Dolj.
De asemenea, au fost identificate situații în care plata către beneficiari a fost efectuată necuvenit, agenția întocmind decizii de recuperare a sumelor.
„În cursul trimestrului II 2021 au fost emise 39 de decizii de debit, în cuantum total de 173.741 lei pentru VMG și ASF. De asemenea, au fost întocmite 11 decizii de debite pentru recuperarea unor sume plătite necuvenit, în temeiul art. XV din OUG 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările şi completările aduse prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.32/2020 și prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.53/2020, în cuantum total de 179.236 lei, precum și 5 decizii de debit pentru recuperarea unor sume plătite necuvenit, potrivit art. 3 din OUG 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare, în cuantum total de 11.265 lei”, au mai adăugat reprezentanții AJPIS Dolj.
Totodată, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Dolj are responsabilitatea coordonării procesului de completare a formularelor europene, la nivelul județului fiind completate 276 de formulare. AJPIS a solicitat informații cu privire la  persoanele indicate în formulare, dacă desfășoară activități lucrative.
„La nivelul județului Dolj în trimestrul II anul 2021 au fost completate un număr de 276 formulare europene (E411,E401,E402,E405,E001, F..). Soluționarea acestora s-a făcut prin primirea de la statele membre U.E. sau a cererilor de prestații familiale ale persoanelor prin care se solicită informații cu privire la plata drepturilor de prestații familiale sau de acordare a prestațiilor în România, în baza programului informatic Safir și în funcție de datele primite de la instituțiile competente prin care s-au cerut informații dacă persoanele indicate în formulare desfășoară activități lucrative. Inițierea de formulare în țările membre U.E. în vederea verificării acordării prestațiilor familiale în aceste țări pentru solicitanții care au avut statut de lucrători migrant și s-au întors în țară. Gestionarea formularelor europene s-a concretizat în: formulare completate în partea A și trimise statelelor membre U.E.: 20, formulare completate în partea B: 256, număr cazuri deschidere de drepturi pe baza documentelor primite: 0, iar număr cazuri suspendare drepturi: 103”, conform AJPIS Dolj.

Politica