vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Fermierul mehedinţean Stroescu , în clinci cu gigantul american Cargill

Acuzaţii la adresa gigantului american Cargill din partea unuia dintre cei mai mari fermieri din Mehedinţi. Cornel Stroescu susţine că firma americană specializată în achiziţii de cereale si comercializare de inputuri pentru înfiinţarea culturilor cere nejustificat insolvenţa societăţii pe care o administrează, în baza unei datorii nereale. Afaceristul recunoaşte că datorează societăţii americane suma de 500.000 de lei, în timp ce Cargill a introdus în bancă o filă CEC în care îi solicită plata a 860.000 de lei, o sumă cu peste 360.000 de lei mai mare decât cea datorată. Cum firma fermierului mehedinţean a refuzat să facă această plată, Cargill i-a cerut insolvenţa în instanţă iar situaţia a afectat activitatea societăţii, susţine Stroescu.

Întreaga dispută a pornit de la un contract de furnizare a 420 de tone de rapiţă încheiat între firma fermierului mehedinţean Cornel Stroescu şi Cargill România . Omul de afaceri spune că din cauza calamităţiilor a pierdut mare parte din cultura de rapiţă şi nu a mai putut livra către Cargill decât 130 de tone din rapiţa contractată. Fermierul susţine că a înştiinţat societatea de situaţia de forţă majoră prevăzută şi în contract, numai că două luni mai târziu s-a trezit târât într-un proces de insolvenţă care i-a făcut numai rău.Dar iată situaţia, realatată chiar de Cornel Stroescu administratorul firmei căreia i s-a cerut insolvenţa: ,,Am contractat în luna aprilie 420 de tone de rapiţă, pentru a putea stinge debitul restant pe care îl aveam la Cargill, în valoare de aproximativ 500.000 de lei. Perioada de derulare a contractului era în intervalul 15. 06. 2015 – 15. 07. 2015. Numai că în timp ce contractul dintre firma mea şi Cargill se derula, am avut probleme din cauza unei furtuni, ploaie însoţită de vânt şi grindină. Aşadar, am livrat Cargill-ului, conform contractului, o parte din cantitatea de rapiţă, în 25-26 iunie, când eram în plină campanie de recoltat. A venit grindina, a distrus aproape 100% cultura, nu am mai avut ce să livrăm şi am rămas cu cantitatea livrată până în momentul calamităţii, adică aproape 130 de tone de rapiţă, din cele 420 contractate. Deşi am înştiinţat telefonic reprezentantul Cargill în data de 27. 06. 2015 despre cazul de forţă majoră care ne-a afectat cultura, în data de 30 06 2015, înainte de încheierea perioadei contractuale, S.C. Cargill a introdus în bancă un CEC în valoare de 868.222 de lei, a cărei decontare am refuzat-o pe motiv că în fişa noastră contabilă nu am regăsit această sumă, cu alte cuvinte nu datoram Cargill această sumă. Pentru a sublinia faptul că a fost vorba de rea voinţă din partea angajaţilor Cargill, ca să nu spun mai mult, menţionez faptul că au introdus acest instrument bancar şi accentuez din nou cu o sumă cu peste 360.000 de lei mai mare decât cea datorată, într-o perioadă în care contractul dintre societatea administrată de mine şi Cargill nici măcar nu se încheiase. Ulterior, în trei rînduri, prin trei adrese înaintate Cargill am cerut explicaţii pentru suma stipulată în fila CEC, la care însă nu am primit niciun răspuns. Ba mai mult, în data de 2. 09. 2015 a fost introdusă în instanţă cererea de deschidere a procedurii de insolvenţă, în care, culmea, nu se aminteşte despre fila CEC incriminată de mine, introdusă în bancă pe 30 iunie 2015. În cererea de insolvenţă ni se aduce la cunoştinţă faptul că figurăm cu un debit restant ce totalizează 835.861 de lei, sumă compusă din debitul restant în cuantum de circa 500.000 de lei, la care se adaugă penalităţi calculate până la data de 1. 09. 2015, plus penalităţi la contractul neonorat de 40 % din cantitatea de rapiţă nefurnizată, dar fără a se ţine cont de cazul de forţă majoră certificat de Camera de Comerţ şi Industrie a judeţului Mehedinţi. Aici trebuie să fac şi menţiunea că i-am înştiinţat că am avut de la Camera de Comerţ, de la ISU şi de la ANM, şi am prezentat toate documentele conform cărora în perioada respectivă judeţul Mehedinţi a fost afectat de fenomene meteorologice violente”, a mai declarat Cornel Stroescu.

.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Ce spune Cargill România

Punctul de vedere al lui Cargill România referitor la speţa cu Stroescu Cornel transmis unor colegi din presa locală este următorul: ,,Referitor la situaţia pe care ne-aţi semnalat-o, dorim să clarificăm următoarele aspecte. Clientul menţionat de dumneavoastră a achiziţionat în 2014 inputuri de la Cargill, pentru care a fost agreată, de comun acord, o perioadă de plată între 5 şi 7 luni. La acest moment, 1 an mai târziu de la data scadenţei, clientul încă ne datoreaza mai bine de 500.000 RON  debit principal, la care se adauga penalităţi pentru întârziere la plată. În orice parteneriat toate părţile implicate trebuie să se respecte reciproc şi să acţioneze conform termenilor agreaţi, elemente necesare pentru dezvoltarea afacerii şi crearea de valoare adăugată. Înţelegem că uneori pot apărea situaţii dificile şi suntem întotdeauna deschişi pentru dialog. Tocmai de aceea pe parcursul ultimului an am iniţiat mai multe încercări de a rezolva situaţia cu acest client şi s-au purtat discuţii repetate  la diferite nivele în cadrul organizaţiei noastre, fără ca Hastro Sovarna să poată preciza modul în care intenţionează să îşi achite obligaţiile contractuale. Dimpotriva, clientul ne-a declarat atât verbal cât şi în scris faptul că se află în incapacitate de plată, informaţie pe care a înţeles să o facă publică prin ultimele sale declaraţii în mass-media locală. În astfel de cazuri compania noastră trebuie să demareze procedurile legale,  potrivit cărora, după cum probabil cunoaşteţi, debitorul aflat în incapacitate de plată este pus sub protecţia legii, iar penalităţile aferente debitului principal încetează să mai curgă. Considerăm că toate aspectele litigioase dintre părţi, fiind supuse în acest moment examinării justiţiei, vor primi o dezlegare corectă din partea instanţelor de judecată competente.Încă de la intrarea pe piaţa din România Cargill a fost un partener pentru fermierii români, ajutându-i să se dezvolte şi împărtăşind cu ei expertiza internaţională, adaptată la potenţialul agricol existent în România. Experienţa noastră pe diverse pieţe la nivel global ne permite să oferim o varietate de soluţii clienţilor noştri fermieri. Mai mult, cunoaşterea în profunzime a pieţei UE s-a dovedit a fi foarte valoroasă în crearea de noi venituri pentru fermieri din momentul aderării la UE, în ianuarie 2007. Vom continua să creăm asemenea oportunităţi şi în viitor”, anunţă Cargill.

 

Stroescu: ,,Nu mor caii când vor câinii!”

 

Răspunsul Cargill este însă de natură să-l nemulţumească pe omul de afaceri mehedinţean. Acesta este ,,subiectiv şi de natură să nu clarifice adevărul”, spune Cornel Stroescu.“Cu excepţia faptului că recunosc că le datoram doar 500.000 de lei plus penalităţi, deşi în CEC-ul introdus în bancă suma solicitată depăşea cu mult această sumă, în loc să dea un răspuns clar cu privire la chestiunile solicitate, la întrebările de bun simţ pe care le-am pus, reprezentanţii Cargill preferă să răspundă evaziv şi la chestinuni care nu au nicio legătură cu subiectul. Îşi afirmă sprijnul pentru fermierii români şi se arată “îngrijoraţi” de situaţia societăţii mele spunând că mi-au cerut insolvenţa pentru a nu mai curge penalităţile. Dar din 30 iunie până pe două septembrie mi-au calculat penalităţi de peste 300.000 de lei, adică peste 60 % din suma datorată. Mai mult, am observat că evită să răspundă la întrebarea de ce suma de pe fila CEC introdusă în bancă în data de 30 de iunie este cu circa 33.000 de lei mai mare decât suma din solicitarea de insolvenţă chiar dacă în aceasta din urmă sunt calculate penalităţi până la data de 1 septembrie. Să ne înţelegem, eu nu am negat niciodată faptul că am o datorie la Cargill, dar cum puteam să achit un debit pe care de fapt nu îl datoram? De aceea, mă întreb, unde este această grijă deosebită pentru fermierii români? Am observat că aţi pus şi întrebarea câţi fermieri români mai sunt în această situaţie. Aţi văzut că evită să clarifice această chestiune? Informaţiile mele sunt însă că în situaţia mea se află încă cel puţin un fermier, căruia i-a fost introdus în bancă un instrument de plată cu 200.000 de lei mai mare decât suma pe care o avea de plătit. Toate acestea sunt întâmplătoare? Am ajuns să cred că nu este doar o eroare de contabilitate ci o intenţie a Cargill de a-mi introduce firma în faliment. Doar că este o vorbă românească , nu mor caii când vor câinii”, a declarat Stroescu. În aceste condiţii, fermierul din Mehedinţi spune că aşteaptă o decizie a instanţei în ce priveşte insolvenţa societăţii sale, la care a depus o contestaţie.

,,Prin această solicitare de insolvenţă mi-au adus prejudicii mari. Activitatea societăţii mele a fost blocată pur şi simplu. Am avut în ultimii cinci ani o cifră de afaceri mereu în creştere, deoarece am accesat credite bancare cu care am făcut investiţii şi am fost în ascensiune. Insolvenţa cerută a determinat băncile să nu ne mai acorde credite, şi ne-a blocat în demersul nostru de a ne continua investiţiile şi a crea locuri de muncă. Desigur, nu pot să nu mă întreb de ce a venit această decizie tocmai acum când sunt proprietarul unui siloz de 8.000 de tone în localitatea Gârla Mare? Oare, am început să deranjez pe cineva? E mult spus că aş fi devenit un concurent pe piaţa achiziţiilor de cereale, dar în ţara aceasta poţi să te aştepţi la orice”, încheie Cornel Stroescu.

 

Politica