vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Două școli din Dolj au primit calificativul de nesatisfăcător

Agenția Română de Asigurare a Calității în învățământul preuniversitar ( ARACIP) a verificat 42 de unități școlare în perioada ianuarie-aprilie 2015, la nivelul județului Dolj. Controlul experților ARACIP a vizat respectarea unui proces educațional de calitate prin corelarea rezultatelor şcolii, progresului şi a capacităţii acesteia de a asigura bunăstarea şcolarilor, dar şi al personalului instituţiei de învăţământ.

Două unități școlare au primit calificative de nesatisfăcător la unii din indicatorii de performanță (Scoala Gimnazială Coțofenii din Dos și Scoala Gimnazială Scaești), celelalte unități primind calificative de la satisfăcător la foarte bine.

Scoala Gimnazială Scaești

Policlinica Buna Vestire Craiova

 

La acești indicatori de performanță s-a dat calificativul nesatisfăcător: Asigurarea serviciilor medicale pentru elevi –  este vorba de de faptul că nu există cabinet medical și nu există protocol încheiat cu medicul de familie din comună;Asigurarea serviciilor de orientare si consiliere pentru elevi – nu există cabinet de consiliere psihopedagogică și nici consilier școlar, nici protocol  încheiat cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională; nu există preocupări pentru activitatea științifică la nivelul unității și nu s-a făcut dovada existenței unor parteneriate cu reprezentanții comunității locale; calculatoare insuficiente la nivelul unității.

În unitățile de învățământ doljene din mediul rural, lipsesc consilierii

 

“Școlile nu au, în special în mediul rural, încadrate cadre didactice de specialitate profesori consilieri școlari la cabinetele de asistență psihopedagogică care să asigure serviciile de orientare și consiliere pentru elevi. Acesta este considerat un punct slab ce trebuie avut în vedere de către  Inspectoratul Scolar Județean Dolj, Centru Județean de Resurse Educaționale și  Consiliul Județean Dolj care trebuie să prevadă bani pentru finanțarea acestor posturi”, a precizat prof. Puiu Oprică, inspector școlar ISJ Dolj, monitorizarea programelor privind accesul la educație și expert în comisia ARACIP.

Școlile controlate de ARACIP nu își permit plata unui personal medical calificat

”Asigurarea serviciilor medicale pentru elevi este oferită în general prin dispensarul comunei sau medicii de familie cu care școlile au încheiat protocoale de parteneriat, din consultările avute cu primarii comunelor a reieșit faptul că nu există resurse finaciare pentru plata personalului calificat și nici pentru dotarea corespunzătoare a acestora. De asemenea, majoritatea şcolilor pot demonstra că există un progres, în ultimii 3 ani, în planificarea, realizarea şi îmbunătăţirea activităţii. Nu există dotarea cu tehnologie informatică  și de comunicare, calculatoare insuficiente la nivelul unității. De asemenea trebuie să existe parteneriate cu  reprezentanți ai comunității – nu s-a făcut dovada existenței acestor parteneriate. Este necesară îmbunătățirea sistemului de comunicare în ceea ce privește comunicarea sistematică cu părinţii şi cu ceilalţi beneficiari din comunitate, îmbunătăţirea activităţii de relaţii publice și a  procedurilor de acces la persoanelor interesate la informaţiile de interes public.Totodată, se va avea în vedere promovarea ofertei educaţionale la nivelul comunităţii utilizându-se metode specifice de marketing și nu în ultimul rând proiectarea în echipă a activităţilor de predare, învăţare şi evaluare la nivelul catedrelor, al ariilor curriculare, şi / sau între ariile curriculare.”, a mai adăugat prof Puiu Oprică.

 

Școala Coțofenii din Dos a primit calificativul de nesatisfăcător fiindcă nu dețineau o sală de lectură

 

”Sunt 43 de indicatori de performanță evaluați de evaluatorii ARACIP. La Coțofenii din Dos unii dintre descriptorii de performanță, care au la rândul lor 43 de indicatori de performanță, erau neîndepliniți, s-a constatat că unitatea de învățământ deși avea bibliotecă nu avea sală de lectură. Unitatea respectivă nu avea la centru, în schimb avea această sală de lectură la structura unității care era puțin mai departe. Însă conform indicatorului de performanță și a descriptorului respectiv, ARACIP controlează exact pe acei descriptori, dacă nu există, primesc nesatisfăcător”, prof. Puiu Oprică.

 

Ce se întâmplă dacă școala primește din nou calificativul nesatisfăcător?

 

Dacă au primit aceste calificative, este anunțat Ministerul Educației și Cercetării Ștințifice care trimite un raport către unitatea respectivă prin care i se comunică că în termen de un an de zile va fi evaluată unitatea respectivă pe descriptorii neîndepliniți. Dacă și noul raport este nefavorabil Ministerul Educației și Cercetării Stiințifice dispune:încetarea școlarizării în cadrul programului respectiv de studii, începând cu anul I. După 2 ani este obligată să se supună unei noi evaluări, după un termen de maxim 2 ani de la ultimul raport nefavorabil.Dacă și acesta este nefavorabil ministerul ia decizia de încetare definitivă a școlarizării.

 

Concordanță între inspecțiile școlare și rapoartele realizate de ARACIP

”Prin consultarea procesele verbale rezultate în urma inspecțiilor școlare s-a evidențiat faptul că există o concordanță între rapoartele inspecțiilor școlare și evaluările realizate de către experții ARACIP. Astfel, asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară se realizează, de regulă, prin existența unor proceduri care se găsesc în  Manualul Calității cu referire la domenii specifice cum ar fi: serviciului pe școală, ajutorul în caz de urgență, securitate și sănătate în muncă, PSI, încheierea unor protocoale cu poliția locală, existența Regulamentului de Ordine Interioară cu referire la toate aspectele de organizare și funcționare”, Puiu Oprică.

Politica