luni, mai 6, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Accidentul feroviar de la Cârcea, după şase ani, nerezolvat

De şase ani, ancheta în cazul trenului deraiat la Cârcea bate pasul pe loc de 6 ani, iar probele testelor ADN nu îi ajută pe anchetatori. Informaţia a fost dezvăluită de adevărul.ro.

În septembrie 2009, trenul accelerat 1692, cu opt vagoane, care circula pe ruta Timişoara-Bucureşti a deraiat la Cârcea. 13 pasageri au fost răniţi şi duşi la spital.

Experţii spun că peste 26 de şuruburi au fost demontate cu intenţie de către cel puţin două persoane, reaminteşte sursa citată.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Eclisele şi buloanele orizontale de la traversare au fost demontate de către persoane necunoscute, iar pentru desfacerea acestora s-au folosit lichid lubrifiant şi dispozitive corespunzătoare. Şuruburile care susţineau şina au fost scoase şi lăsate între şine şi nu prezintă urme de lovire sau de forfecare“, se arăta în raportul AFER în anul 2009.

Procurorii Parchetului Curţii de Apel din Craiova spun că şi în prezent se fac cercetări în cazul deraierii, arată adevărul.ro. La faţa locului s-au făcut planşe fotografice şi s-au analizat şuruburile desfăcute. S-au prelevat probe care au fost duse la laborator, la Institutul de Criminalistică din Bucureşti ajungând şi un bidon plin cu ulei care a fost găsit la faţa locului. „Ancheta este în curs de desfăşurare în acest moment“, a spus procurorul Elena Tulitu, purtător de cuvânt în cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova, potrivit adevărul.ro.

Anchetatorii au luat în calcul, în 2009, trei ipoteze privind deraierea trenului.

Una dintre acestea, l-a adus în atenţia publică pe Florin Vlad, fost acar în cadrul Regionalei CFR Craiova, bolnav psihic, diagnosticat cu tulburări paranoide. Acesta le spusese colegilor de serviciu că vrea să se răzbune pentru că urma să fie disponibilizat.
S-a mai considerat că o cauză a accidentului ar putea fi infrastructura învechită a CFR, iar o ultimă ipoteză îi incrimina pe angajaţii CFR responsabili direct de tronsonul de cale ferată Craiova-Caracal, mai arată adevărul.ro.

Accidentul a avut loc pe 21 septembrie 2009, în jurul orei 2.30, în dreptul localităţii doljene Cârcea. În trenul accelerat 1.692, care circula pe ruta Timişoara – Bucureşti, se aflau 200 de călători.

 

 

Politica