luni, aprilie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Craiova- zonă defavorizată

Europarlamentarul Marian Jean Marinescu a atras atenţia, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută la sediul PNL Dolj, că de pe lista “zonelor defavorizate” au fost scoase localităţi care au probleme şi au fost incluse altele care au productivitate. Pe această listă apare acum şi Craiova.
 
În judeţul Dolj există câteva comune care au fost în exerciţiul trecut în lista cu zone defavorizate şi acum nu mai sunt. Este vorba de Argetoaia, Brădeşti, Braloştiţa, Breasta, Bucovăţ, Coţofenii din Dos, Pleşoi, Predeşti, Scăeşti, Seaca de Pădure şi Sopot. O zonă care, ştiţi foarte bine, este izolată, nu mai e în “zone defavorizate”. În schimb, e Craiova. Este semnificativ, adică este o arie cu constrângeri naturale semnificative. Mai e Segarcea, nu ştiu probabil nu mai au struguri, Pieleşti, Perişor, Piscu Vechi, exact zone unde se fac recolte foarte bune. Acest lucru înseamnă 54 de euro în plus la hectar pe plăţi directe. Plus 20 de puncte pentru proiectele depuse pe PNDR. Ceva este absolut în neregulă. O să întreb la Comisie cum s-a ajuns la această situaţie. Acest PNDR nu este aprobat, în schimb Ghidul Solicitantului funcţionează şi în speranţa că atunci când va fi aprobat şi PNDR-ul, se vor aproba şi măsurile care deja au fost scoase la licitaţie.
Marian Jean Marinescu
 
Oltenia, condamnată la subdezvoltare
 
Tot ieri, Marinescu a vorbit despre necesitatea unei autostrăzi care să lege Oltenia de Europa, afirmând că Executivul de la Bucureşti nu are în plan acest lucru:
Din păcate nimeni nu înţelege importanţa acestei autostrăzi, Craiova-Europa. Dacă Masterplanul de Transport se aprobă până la urmă Oltenia va rămâne izolată pentru o perioadă foarte lungă de timp. Atâta timp cât nu ai o autostradă care să te scoată în lume şi pe care să speri că o vor utiliza potenţialii investitori, nu poţi să te gândeşti la dezvoltare economică. Din păcate, nimeni nu este preocupat de acest lucru. Se susţine autostrada Craiova-Piteşti, foarte bine, însă chiar dacă este  legătură cu Capitala, din punct de vedere economic nu ştiu câtă importanţă are, chiar şi pentru Ford. Pentru noi, pentru Oltenia, aşa cum şi pentru Moldova, este importantă o autostradă care să lege zona de Europa de Vest. Ştiţi că în reţeaua centrală de transport rutier a Europei am reuşit să introducem aceste două trasee care să lege cele două regiuni cele mai sărace din România, nordul Moldovei şi sud-vestul României, de Europa. Din păcate în toate propunerile de masterplan, care au fost foarte multe, această autostradă care să lege Moldova de Europa există, însă cealaltă, Oltenia-Europa, nu există. Opinia mea este că prima prioritate trebuie să fie Sibiu-Piteşti, după care trebuie să fie urmată de aceste două autostrăzi. 
Cer încă o dată politicienilor din Oltenia să se trezească şi să facă presiuni pentru includerea masterplanului pe poziţia doi sau trei de priorităţi a acestei autostrăzi, altfel Oltenia este condamnată la subdezvoltare.

Politica