marți, aprilie 30, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Emoticonul „râd cu lacrimi”, înlocuit de generațiile mai tinere

Emoticonul 😂 „râd cu lacrimi” este folosit cel mai mult în comunicarea pe rețelele sociale și în SMS-uri, dar pare să nu mai aibă la fel de mult succes printre reprezentanții generației Z.

Potrivit site-ului Emojitracker, care numără folosirea emoticoanelor pe Twitter, simbolul grafic pentru „râd cu lacrimi” este în mare vogă și este de departe cel mai folosit emoji, scrie digi24.ro

Însă, potrivit CNN, printre tinerii din generația Z (cei născuți între 1996 și 2010) nu ar mai fi atât de popular. Ei consideră că simbolul este demodat, nu mai este „cool” – o părere de-a dreptul șocantă pentru milleniali, obișnuiți să folosească frecvent emoticonul.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Și un alt emoticon înrudit cu „râd cu lacrimi”, cel care desemnează „râd de mă tăvălesc pe jos” (🤣), nu mai este în vogă printre tinerii americani. 

Sociologii spun că, celebrul „smiley” este lăsat la o parte, pentru că generația Z are nevoie de propriile sale coduri. Tinerii nu mai vor să mai folosească aceleași simboluri ca părinții lor sau ca frații lor mai mari.

Potrivit CNN, tinerii americani preferă să folosescă un alt emoji, „cap de mort” 💀, pentru a desemna echivalentul expresiei „mor de râs”. 

Specialiștii spun că aceste emoticoane au și o funcție creativă, nu sunt folosite întotdeauna în sens literal, ci și într-o manieră ludică, ironică sau pentru a ajuta la interpretarea unor mesaje ce ar părea ambigue. În plus, ca și în modă, folosirea anumitor emoticoane sau simboluri specifice comunicării de pe rețelele sociale poate dispărea pentru o vreme, ca apoi să revină.

Astfel, CNN remarcă folosirea mai frecventă de către generația Z a expresiei „lol” (laughing out loud, râd cu hohote – n.r.), în timp ce millenialii ar folosi-o mai puțin. 

O altă variantă convenabilă pentru cei mai tineri dintre utilizatorii rețelelor sociale ar fi emoticonul 😭 (numit oficial „Loudly Crying Face”), care poate desemna o tristețe copleșitoare, dar și un râs incontrolabil. La fel, prescurtarea „lmao”, care de asemenea desemnează amuzamentul. 

În plus, generației Z îi place să atribuie propriile înțelesuri unor emoticoane consacrate. De pidă, un emoji care arată o persoană purtând o pălărie de cowboy (🤠) și cel al unei persoane care stă în picioare au ajuns să fie folosite pentru a semnala o situație jenantă. Alții folosesc emoticoane aparent pozitive, precum steluțe, curcubeie, zâne etc. asociindu-le, de fapt, cu ceva negativ. „Generația noastră este foarte sarcastică”, a declarat un tânăr intervievat de CNN. 

Politica