marți, aprilie 30, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Matematica se învață prin joacă

Preșcolarii de la Grădinița Decebal și școlarii de la clasa pregătitoare de la Școala Gimnazială Decebal învață matematică prin joacă. Această acțiune are loc în cadrul proiectului „I play maths”  finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+ și se desfășoară în perioada 1 sepembrie 2014-30 august 2016.

Participă cadre didactice din cinci țări precum Turcia (Mimar Sinan Anaokulu, Aydin – școala coordonatoare), România (Școala Gimnazială „Decebal”, Craiova), Portugalia (Agrupamento de Escolas de Campo, Valongo), Grecia (10Th Primary School of Xanthi) şi Suedia (Pysslingforskolan Skattgomman, Vasteras).

Prin implementarea proiectului “I play maths” copiii învață matematică cu ajutorul cadrelor didactice venite din cele patru țări, folosind diferite metode şi strategii didactice, în mod creativ: “Matematica distractivă”, “Matematica în natură”, “Matematica şi arta”, “Jocuri culturale matematice”. Produsul final al proiectului va fi ghidul de bune practici “I play maths”ce va putea fi folosit atât de şcolile partenere, cât şi de alte şcoli interesate.

Policlinica Buna Vestire Craiova

“Proiectul I play maths este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus +, parteneriate strategice pentru educație școlară. Partenerii noștri sunt Turcia-țara coordonatoare, Portugalia, Grecia, Suedia, alături de România. Prin implementarea  acestui proiect dorim să dezvoltăm competențele matematice ale copiilor folosind diferite metode și strategii didactice în mod creativ, matematica distractivă, matematică în natură, matematica prin artă, jocuri culturale matematice, parcul de joacă matematic. Acesta din urmă constă în crearea de noi, de cadrele didactice, a unor jocuri, prin care copiii se joacă în parcul din curtea Grădiniței Decebal, dar în același timp își consolidează cunoștințele matematice și le aplică pe acelea pe care și le-au însușit. Proiectul a demarat în luna septembrie în anul 2014 și se va încheia în august 2016. Toți participanții din proiect suntem cadre didactice, lucrăm cu grupul țintă al proiectului, preșcolarii, dar și școlarii de la clasele pregătitoare, toți încercăm să dezvoltăm aceste jocuri, să facem în așa fel încât prin activitățile prin care predăm matematica să-i facem pe copii să iubească matematica. În cadrul proiectului au loc și mobilități transnaționale, până acum din școala noastră au participat trei profesori la mobilitatea din Suedia și 6 profesori la mobilitatea din Portugalia. Acolo am avut activități de formare, învățare, predare. În perioada 14-18 iunie suntem noi gazda unei întâlniri transnaționale de proiect și avem oaspeți pe partenerii noștri din proiect, învățători, educatoare, profesori de limba engleză care predau la clasele pregătitoare sau la cei mici pentru că matematica este văzută prin prisma tuturor obiectelor de predare. Se poate face matematică în ora de limba engleză, în ora de științe. Următoarele acțiuni din proiect sunt matematica în lumea informatică prin care să dezvoltăm niște jocuri matematice, prin care copiii își exersează noțiunile matematice folosind computerul. De asemenea vom dezvolta acele jocuri distractive, copiii să învețe matematică prin jocuri cât mai amuzante, cât mai distractive. Săptămâna aceasta, copiii noștri au avut la grădiniță partenerii din proiect, au desfășurat activități cu ei, iar copiii au fost încântați și vor să mai vină și altă dată acești profesori care se joacă frumos cu ei”, a declarat Doina Orășel, educatoare la Grădinița Decebal.

 

Miercuri, a avut loc și un spectacol unde copiii le-au prezentat oaspeților sosiți din cele patru țări, tradițiile și obiceiurile românești.

Obiectivele proiectului sunt: Motivarea cadrelor didactice pentru a îmbogăți abordarea metodologică prin metode inovatoare de predare-învățare-evaluare centrate pe elev; implicarea părinților în activitățile proiectului, în scopul de a obține un efect de durată, chiar și după încheierea proiectului; atragerea de reprezentanți ai instituțiilor sociale, pentru atingerea obiectivelor proiectului și diseminarea rezultatelor proiectului; îmbunătățirea utilizării noilor tehnologii ale informației și comunicațiilor de către profesori și copii; promovarea diversității lingvistice și culturale;

Grupul ţintă al proiectului îl reprezintă preşcolarii grădiniţei şi şcolarii din clasa pregătitoare.

De asemenea, se dorește și îmbunătăţirea metodelor didactice de dezvoltare a competenţelor matematice la preşcolari şi şcolarii mici, prin metode, jocuri şi experimente interesante, folosind natura şi mediul înconjurător, jocuri distractive, artă.

„Toate proiectele europene sunt o oportunitate deosebită pentru școala românească, pentru a arăta ce se face bine în școala românească partenerilor europenei, dar și pentru a învăța de la partenerii europeni ceea ce au ei deosebit. Proiectul, prin felul în care a fost gândit se duce în zona creativității în predare, astfel încât chiar se lucrează de-adevăratelea, cu profesori din toate țările partenere, în sala de clasă construiesc alături de elevi o nouă structură a lecției, bazată pe creativitate, pe o altă modalitate de a învăța matematică la nivelul claselor de învățământ preprimar, astfel încât copilul să înțeleagă ceea ce învață, să plece din clasă cu ceea ce s-a lucrat acolo și să-i fie mai ușor accesibil acest teren care pentru mulți matematica înseamnă un teren mai arid. Copiilor le place să învețe prin joc. Eu sunt profesoară de matematică, la nivelul învățământului primar sub această formă se învață matematica, prin joc. În cadrul proiectului ne-am propus să găsim jocuri matematice care să le transferăm de la o țară la alta astfel încât la sfârșitul proiectului toți partenerii să poată beneficia de experiența tuturor celorlalte țări. Toți cei 20 de profesori, care au venit, au lucrat cu copiii în clasă și vom continua pe parcursul anului următor, învățământului preprimar cât și la nivelul grupei pregătitoare. Activitățile au început în luna martie-aprilie când s-au pus bazele a ceea ce urma să se aplice la copii. În prima parte s-a lucrat structura teoretică a modului de predare, astfel încât toți partenerii au  avut aceiași structura de lecții și ulterior s-au aplicat aceste structuri la clasă”, a declarat Dorina Goiceanu, director adjunct al Școlii Gimnaziale Decebal.

Politica