vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

CEZ Vânzare și Fundația Progress anunță rezultatele concursului care premiază pasiunea pentru tehnologie și grija pentru mediul înconjurător. 40 de copii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani au dezvoltat o aplicație pe platforma MIT App Inventor, pe tema energiei verzi

Premiile care încurajează #energiaviitorului vor ajunge la câștigătorii concursului:
– Locul I, un laptop în valoare de 2.500 lei: Gabriel, 14 ani, Peștișani, Gorj.
– Locul al II-lea, o tabletă în valoare de 1.200 lei: Anastasia, 10 ani, Târgu Jiu, Gorj.
– Locul al III-lea, un kit robotic în valoare de 800 lei: Miruna, 12 ani, Pietrari, Vâlcea.
Aplicația care ocupă primul loc în clasament cuprinde două module: unul în care userul parcurge o serie de informații despre energia verde și celălalt în care are posibilitatea să-și testeze cunoștințele. Celelalte două aplicații sunt quizuri, care pot fi folosite și în module educaționale ca modalități de testare. Cele trei idei vor fi publicate online, în format video, pentru a încuraja creativitatea, dezvoltarea abilităților digitale și pentru a-i familiariza pe copii cu energia verde.
Juriul a fost compus din voluntari ai Grupului CEZ în România și reprezentanți ai Fundației Progress. Aceștia au participat la un training susținut de Simplon România, în cadrul căruia au aflat informații utile despre concurs, platformă, criteriile și grila de jurizare.
„Mă bucur că am avut ocazia să văd cum percep copiii energia verde și modurile prin care putem contribui la protejarea mediului; Experiența de jurizare a fost una nouă și în același timp interesantă; Adevăratul câștig îl reprezintă dezvoltarea personală a participanților, dar și a tuturor stakeholderilor implicați, dezvoltare care pornește de la creativitate – o componentă atât de importantă și totuși atât de neglijată; Rezultatele acestui concurs ne arată câtă nevoie este de astfel de discipline în învățământul românesc. Trebuie să dezvoltăm creativitatea copiilor, gândirea logică și dorința de inovare prin digitalizare; Îi încurajez pe copii să-și dezvolte în continuare abilitățile și îi felicit pe cei care încearcă să fie din ce în ce mai buni; Consider că familiarizarea copiilor cu astfel de aplicații îi poate determina să își aleagă un drum în direcția aceasta; Felicitări și celor care acum pășesc timizi în lumea programării și mult succes în viitor”, au declarat voluntarii CEZ Vânzare.
„Este extraordinar să vedem cum copiii au acceptat provocarea noastră și au combinat cele două teme: programarea și mediul înconjurător. Toate proiectele reflectă dorința copiilor de a trăi într-un viitor mai bun și cred că au și resursele să îl construiască. Tot ce trebuie să facem noi este să le arătăm direcția și să le oferim mijloacele necesare. Sper ca aceasta să fie prima ediție a concursului Green Tech App și anul viitor să fie la fel interesantă”, a declarat Ovidiu Ana, manager de proiect CODE Kids.
În continuare, vă prezentăm care au fost criteriile de jurizare urmărite:
– temă și complexitate – jocul creat în MIT App Inventor respectă regulile tipului de joc ales și tema propusă;
– estetică și creativitate – interfața aplicației este ușor de utilizat; aspectul este unul plăcut; aplicația dă dovadă de creativitate prin elementele sugestive care introduc tema; elementele de interfață (ex. butoanele) au etichete corespunzătoare; paleta de culori aleasă reflectă tema propusă;
– logică și funcționalitate – aplicația funcționează; logica este corectă; jocul este organizat pe mai multe nivele; efectul declanșat de anumite acțiuni este cel așteptat;
– respectarea vârstei de participare; trimiterea proiectelor în termen; realizarea proiectului după formatul specificat în Regulament și încărcarea acestuia pe platformă.
– CEZ Vânzare colaborează din 2018 cu Fundația Progress pentru dezvoltarea proiectului CODE Kids, menit să creeze o mișcare de coding și STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) în care copiii, tinerii și bibliotecarii din mediul rural își dezvoltă competențele digitale și se implică în viața comunității prin rezolvarea unor teme digitale creative. În perioada 2019-2020, voluntarii CEZ au susținut 34 de webinarii de competențe non-tehnice (leadership, public speaking, tehnici de vânzări, ora verde – sfaturi de eficiență energetică, abilități sociale, spirit de echipă) pentru peste 300 de copii cu vârste cuprinse între 10 și 14 ani. Programul a beneficiat în 2019 de o inovație verde prin instalarea a 60 de panouri fotovoltaice la Școala Gimnazială din Mușătești și de laptop-uri pentru dotarea cluburilor.

Direcția Comunicare și Marketing CEZ România

Politica