joi, mai 2, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Reguli noi, impuse taximetriştilor

 Duval: „Legea este valabilă de mult, s-au adus îmbunătăţiri”

 

Ministerul Transporturilor a elaborat normele privind pregătirea şi atestarea profesională a managerilor de transport în regim de taxi şi închiriere. Astfel, firmele de taxi, care au mai mult de două maşini trebuie să aibă un manager cu atestat pentru gestionarea activităţii firmei.

Până acum, singurul atestat care se putea obţine era pentru funcţia de manager de transport care îngloba toate domeniile de transport persoane intern şi internaţional.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Odată puse în aplicare normele privind pregătirea şi atestarea profesională a managerilor de transport în regim de taxi şi închiriere, este imperios necesar ca firmele de taxi să aibă manageri specializaţi.

“Acest lucru presupune că patronul trebuie să aibă angajat un manager de transport, o persoană abilitată care să coordoneze activitatea de transport de la firma respectivă. Legea este valabilă de mult, s-au adus nişte îmbunătăţiri la această lege, în sensul că managerul de transport nu mai trebuie să aibă studii superioare. E normal, ca să fii manager trebuie să dai un examen, să cunoşti strictul necesar al activităţii respective, dar asta se întâmplă de mult, singura noutate pe care o ştiu eu e că nu mai trebuie să aibă studii superioare, ci doar liceul, în rest, nu ar fi nicio noutate, dar asta cu managerul de transport este demult, orice societate cu răspundere limitată trebuie să aibă un manager de transport”, ne-a declarat preşedintele Camerei Naţionale a Taximetriştilor Dolj, Nistor Duval.

Pentru a obţine această specializare, managerii vor trebui să urmeze cursurile centrelor de pregătire şi perfecţionare profesională autorizate de Ministerul Transporturilor şi apoi să participe la examenul pentru obţinerea certificatelui de competenţă profesională a managerului de transport în regim de taxi şi închiriere. Acest certificat are o valabilitate de 10 ani.

Persoanele interesate de obţinerea certificatului trebuie să îndeplinească o serie de condiţii. O primă condiţie este absolvirea liceului, cu sau fără diplomă de bacalaureat, iar a doua condiţie o reprezintă deţinerea certificatului de competenţă profesională pentru activitatea de transport rutier de persoane.

Managerii vor fi nevoiţi să urmeze 60 de ore de curs în centrele de pregătire şi perfecţionare profesională autorizate. Programul de pregătire profesională presupune cursuri de drept civil, comercial, social, fiscal, gestionarea comercială şi financiară a firmelor, precum şi siguranţa rutieră şi securitatea transportului. Pot participa la examenul pentru obţinerea certificatului de competenţă profesională a managerului de transport în regim de taxi şi închiriere doar candidaţii care au absolvit cursul de pregătire profesională, în termen de maxim 12 luni de la data absolvirii. Certificatul se poate obţine în urma promovării de către candidaţi a unui examen, care constă dintr-o probă cu durata de 60 de minute. Proba constă în 60 de întrebări cu 4 variante de răspuns, din care una sau mai multe corecte. Candidaţii trebuie să răspundă corect la cel puţin 70% din întrebări pentru a promova acest examen.

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutieră Română, este responsabil de eliberarea certificatelor de competenţă profesională a managerului de transport în regim de taxi şi închiriere.

 

 

 

Politica