vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Atelierele de vară Șotron-activități extracurriculare pentru copii

Aproximativ 150 de cadre didactice din Dolj au beneficiat de sesiuni de formare cu privire la structura Atelierelor de vară Șotron organizate de Asociația OvidiuRo. În cadrul acestor ateliere de vară, care vor lua startul în perioada iulie-august, fiecare profesor, respectiv educator își selectează o perioadă de două săptămâni în acest interval pentru a organiza la nivel local trainingul. Copiii vor avea parte de un alt tip de educație, în care primează activitățile recreative, dar prin care învață lucruri ce le vor fi utile pe tot parcursul vieții. Profesorii care lucrează cu micuții sunt voluntari. Se bazează foarte mult pe interactivitate, comunicare și jocuri care să-i pregătească mai bine pe copii pentru integrarea în societate. Atelierele de vară Șotron sunt parte a programului “Fiecare copil în grădiniță”.

“Proiectul nostru principal este „Fiecare copil în grădiniță”, care are ca obiectiv creșterea participării școlare a copiilor din familiile foarte sărace prin sprijinirea părinților cu tichete sociale dacă își aduc copiii la grădiniță în fiecare zi. Atelierele de vară sunt însă deschise tuturor copiilor și din învățământ primar și gimnazial și mai ales este un program adresat profesorilor nu neapărat comunităților sărace.Anul acesta, noi am lansat lista de înscriere, iar surpriza plăcută a fost că în Dolj s-au înscris peste 150 de profesori, foarte mulți și din Craiova, Segarcea, din comunitățile noastre tradiționale, Cetate, Valea Stanciului, Podari, dar foarte mulți în care nu avem programul Fiecare copil în grădiniță. Este un program de zece zile în care profesorii sunt voluntari și organizează împreună cu copiii pe care îi selectează din comunitate o călătorie de cunoaștere prin care descoperă de la lucruri familiare din jurul lor până la obiecte îndepărtate, precum stelele, galaxiile, întreg universul. Este o abordare integrată, profesorii lucrează în echipe, au persoane resurse, persoane invitate, se vizitează între ei, se organizează excursii”, a declarat Maria Gheorghiu, cofondator Asociația OvidiuRo.

Prima sesiune de formare pentru cadrele didactice doljene a avut loc joi la Port Cultural Cetate, iar vineri s-a desfășurat cea de-a doua, la Biblioteca Județeană “Alexandru și Aristia Aman” din Craiova.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Ce este nou anul acesta este parteneriatul cu Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman” și faptul că organizăm trainingul aici este o primă activitate în parteneriat pentru că și ei vor să atragă și profesorii și copiii să vină mai des în biblioteci, mai ales că și-au dotat foarte bine bibliotecile din mediul rural în ultimul timp. Atunci, noi încercăm să creștem accesul la informație al copiilor din mediul rural prin acest parteneriat cu biblioteca. Astăzi (n.r.vineri) este al doilea training, când profesorii învață despre structura atelierului, ieri (n.r.joi) am avut training cu 70 de participanți la Port Cetate și au venit cei din Cetate, Maglavit, Poiana Mare, Calafat. În cadrul acestor ateliere, copiii aprofundează mai bine ceea ce știu, fac conexiuni între ceea ce știu și ceea ce este cel mai important că fac legături între ceea ce învață la școală și viața reală. Foarte multe din activități sunt aplicative, pe ideea de călătorie, vor învăța foarte multe lucruri despre planeta noastră, despre ceilalți locuitori, celelalte viețuitoare, dar și aplicații cu magneți, busolă, vor stabili legătura între magnetism și busolă, vor învăța să se orienteze pe teren cu busolă, teoretic cam toți știm de Nord, Sud, Est, Vest, dar nu știm la ce folosește. Sau toți știm de magneți, dar nu știm exact la ce folosește și la ce nu”, a adăugat Maria Gheorghiu, cofondator Asociația OvidiuRo.

Ateliere de vară sunt benefice atât copiilor deoarece contribuie la dezvoltarea lor personală, dar și profesorilor fiindcă îi ajută în cariera profesională.

„Acțiunea este sprijinită de noi, Asociația OvidiuRo, asigurăm partea de training, resurse pentru copii, ce constă într-un pachet format din carte-caiet, un set de magneți. Este și în beneficiul copiilor deoarece beneficiază de o activitate în timpul verii, dar este și o oportunitate de dezvoltare profesională pentru profesori pentru că aplică metode integrate de învățare, este o comunitate de învățare, se și vizitează, în Valea Stanciului se organizează ateliere de vară din 2008, alții sunt pentru prima dată, își povestesc, își explică. Venim și noi, facem activități demonstrative. La început de septembrie va fi o conferință de bune-practici unde ne adunăm cu toții și fiecare explică cum a interpretat modelul acesta educațional”, a precizat Maria Gheorghiu, cofondator Asociația OvidiuRo.

Monica Tănasie, inspector școlar arte ISJ Dolj a vorbit și despre rezultatele implementării proiectului “Fiecare copil în grădiniță” în județul Dolj.

„Proiectul a început în Dolj în anul 2010, până în anul 2014, au fost două comunități implicate, Amărăștii de Jos și localitatea Podari, din 2014 ne-am mărit aria de acoperire, au mai intrat încă patru comunități, Maglavit, Cetate, Calopăr, Valea Stanciului. În ultimul an, proiectul a prins aripi, prezența copiilor la școală este mult mai mare și rezultatele copiilor în învățământul primar, atunci când ajung la școală sunt vizibil îmbunătățite. În cadrul proiectului, Doljul este singur județ unde se desfășoară două sesiuni de formare pe ateliere de vară, la nivel național fiind trei județe implicate, Dâmbovița, Brașov, Dolj. Ieri (n.r.-joi) am desfășurat o sesiune de informare pentru atelierele care vor urma și la Biblioteca Județană.Atelierele constă în activități în lunile iulie-august, două ore pe zi coordonate de profesorii care se află la aceste ateliere. Orice elev de învățământ primar, preșcolar poate veni, vor face ateliere de pictură, muzică, activități în aer liber, excursii. Vor avea loc în localitățile unde cadrele didactice își desfășoară activitatea. Încercăm să facem activități extracurriculare și pe timpul vacanței de vară, unde au posibilitatea să se cunoască între ei, să socializeze și să învețe”, a declarat Monica Tănasie, inspector școlar arte ISJ.

Nicoleta Trașcă, bibliotecar la Biblioteca Județeană “Alexandru și Aristia Aman”, a spus că această modalitate pedagogică de învățare a copiilor, ar putea fi implementată și în rândul bibliotecarilor.

„Biblioteca Județeană este gazdă, fiindcă suntem în Asociația Națională a Bibliotecarilor și a Bibliotecilor Publice din România, este partener în acest proiect și de aceea găzduim evenimentul. I-am ajutat și în privința materialelor pe care le-au pregătit. Este un proiect binevenit pentru că se adresează copiilor și este bine ca educatorii, profesorii să țină acest training. Din punctul meu de vedere ar trebui extins și la celelalte localități de unde nu sunt persoane prezente. De aceea participăm și noi la acest training ca să putem chema bibliotecarii din județul Dolj, mai ales că sunt 86 de biblioteci în Dolj, să îi instruim și noi să lucreze pe aceleași teme și în același mod, non-formal, să poată să-i atragă pe copii”, a declarat Nicoleta Trașcă, bibliotecar.

Atelierele de vară Șotron se desfășoară la nivel național.

 

 

 

Politica