sâmbătă, aprilie 27, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Proba de competenţe digitale, uşoară pentru generaţia actuală

Absolvenţii claselor a XII-a au susţinut ieri proba de evaluare a competenţelor digitale, la bacalaureat. Mai exact, proba la informatică.
Proba de evaluare a competenţelor digitale este obligatorie pentru candidaţii de la toate filierele, profilurile şi specializările şi se desfăşoară până vineri, 20 iunie. Examenele se vor susţine între orele 13.00 – 14.30.
Ministerul Educaţiei Naţionale a propus şapte domenii de competenţe.

Elevii trebuie să demonstreze că ştiu să utilizeze calculatorul la nivel elementar, să organizeze fişiere, să completeze datele personale într-un document electronic, să efectueze sisteme de calcul, să aibă cunoştinţe despre prelucrarea fişierelor din pachetul furnizat, care se axează pe procesoarele de texte, procesoare de calcul tabelar, să aibă noţiuni de bază în IT, precum identificarea componentelor hardware şi software ale unui calculator personal, să ştie să opereze cu baze de date şi să realizeze prezentări.

Candidaţii sunt testaţi în faţa unui computer, în laboratoarele de informatică din licee. Examenul este structurat pe două tipuri de fişe, A şi B, timpul efectiv de lucru este de 90 minute. Fişa A se rezolvă cu conexiune la internet, elevii au la dispoziţie 15 minute, iar pentru rezolvarea celui de-al doilea subiect, fişa B, accesul la internet este restricţionat.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Candidaţii vor obţine un calificativ în funcţie de numărul de puncte acumulat. Este necesară prezenţa pentru a putea promova această probă. Primesc calificativul “utilizator începător” cei care acumulează între 11 şi 30 de puncte, “utilizatorul mediu” trebuie să aibă între 31 şi 55 de puncte, “utilizatorul avansat” între 56 şi 74 de puncte, iar “utilizatorul experimentat” între 75 şi 100 de puncte. Cei care obţin între 0 şi 10 puncte nu primesc nivel de utilizare, doar un certificat de atestare a competenţelor digitale pe care se scrie punctajul.

Elevii craioveni au trecut testul de competenţe digitale, în prima zi de examen

Elevii craioveni au tratat cu superficialitate subiectele, majoritatea considerând că oricare absolvent de liceu care a învăţat teorie înainte şi s-a pregătit pentru proba de competenţe digitale o să obţină măcar punctaj minim. La primul subiect, au avut de căutat informaţii despre Delta Dunării, respectiv anul în care Delta Dunării a fost inclusă în patrimoniul UNESCO, să salveze o imagine cu Delta Dunării într-un folder, să scrie un paragraf despre această rezervaţie şi să precizeze link-urile pe care le-au accesat.

Nu le-am rezolvat pe toate, la partea a doua, subpunctele doi şi trei mi s-au părut cele grele, nu ştiu ce calificativ obţin, cred că utilizator mediu, oricum nu contează foarte mult. Mai departe am emoţii, pentru probele scrise.
A zis Cristina C, elevă la C.N. “Elena Cuza”

A fost destul de uşor, nici nu m-am aşteptat, au fost foarte puţine exerciţii pe care nu le-am atins. La lucrarea în document, fişa B a fost puţin dificil. Sper să obţin experimentat. Sunt la profil bilingv germană, nu mă descurc la informatică extraordinar, dar probele de competenţă sunt uşoare, în general. Sper să primesc calificativul de experimentat, Mi-e frică la proba de istorie pe mai departe.
A spus Alina Alincă, elevă la Colegiul Naţional “Elena Cuza”

Însă am întâlnit şi tineri care s-au plafonat în faţa subiectelor, uimiţi de complexitatea acestora.

Mi s-au părut subiectele groaznice, două pagini de subiecte, prima parte mi s-a părut ok, dar a doua foarte grea. Am rezolvat cam 50 % din tot, cred că o să obţin calificativul de începător spre mediu. Eu sunt la profil bilingv-germană, la informatică nu prea mă pricep. Îmi e frică şi la Istorie. Vreau să merg la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport.
Spune Alexandra Ticu, elevă la Colegiul Naţional “Elena Cuza”

Elevii au întâmpinat dificultăţi la partea de cunoştinte de operare în programul Microsoft Access, program pentru baze de date, dar per total, nu au avut emoţii la această probă, mai ales că în zilele actuale, tinerii utilizează foarte mult calculatorul şi au reuşit să rezolve cu brio subiectele.

A fost puţin greu, dar nu prea contează competenţele acestea, să sperăm că o să fie acceptabil. Am avut un fişier cu mai multe documente cam din tot Office-ul (nr. Microsoft Office), să modificăm, să luăm de pe internet, să ne spunem părerea, cu ce ne ajută chat-ul online. Eu sunt la profilul Ştiinţe ale Naturii, la informatică mă descurc, cine nu se descurcă în ziua de azi, mai ales cum e la noi, că stăm toată ziua pe calculatoare, stau şi copii mici, dar noi. La Microsoft Acces mi s-a părut cel mai greu, Word-ul, Power Point sunt uşoare. Am făcut câte puţin din toate, dar nu ştiu dacă le-am făcut pe toate bine. Cred că o să iau avansat sau experimentat, în niciun caz începător. Proba a fost la un nivel mediu, pentru toţi, cum suntem un liceu de renume, toţi o să aibă experimentat.
Spune Ancuţa Simion, elevă la C.N. “Elena Cuza”

Cerinţele de la ambele părţi ale examenului au fost din cursurile care le-au fost predate la ore, iar elevii aveau aceste noţiuni de bază, însă prima parte, cea la care au lucrat pe internet şi au căutat informaţii, a fost rezolvată cu cea mai mare uşurinţă. Nici subiectele cu efectuarea unor sisteme de calcul nu le-au fost străine.

Mie mi s-au părut accesibile subiectele, în mare parte le-am rezolvat, am avut despre Delta Dunării, să căutăm informaţii şi să le salvăm într-un fişier, apoi să lucrăm în Excel, Word, sunt lucruri pe care le-am învăţat la ore în anii trecuţi. Am avut  şi sisteme de calcul, dar nu a fost atât de dificil. O să obţin experimentat, cu siguranţă.
Spune Alexandra B, elevă la C.N. “Carol I.”

Chiar dacă subiectele nu au fost rezolvate în totalitate, elevii sunt încrezători că vor obţine punctajul cel mai mare.

Subiectele au fost relative uşoare la proba de competenţe digitale, la fişa A, am avut acces la internet timp de 15 minute şi a trebuit să căutăm informaţii pe internet. Cel mai greu mi s-a părut subiectul al patrulea, am avut mai multe subpuncte acolo şi am avut un fişier de tip Acces, este foarte greu deoarece sunt baze de date. Cred că o să obţin punctajul maxim. Nu contează dacă iau un punctaj mai mic, important este să mă bage în Bac. Vreau să dau la Politehnică la Bucureşti.
A spus Anca Butaliu, elevă la C.N. “Carol I.”

Pentru cei care şi-au repetat a fost destul de uşor, am întâmpinat şi câteva exerciţii mai grele, în Excel şi Access. Am avut şi sisteme de calcul, m-am descurcat foarte bine, le ştiam din clasa a IX-a, eu sunt la Matematică-Informatică. Sunt sigură că o să iau peste 75 puncte, deci nivelul experimentat.
A spus Patricia Bivolan,  elevă la C.N. “Carol I”

Alt elev, aceeaşi nemulţumire – aplicaţiile de operare în baze de date.

A fost destul de uşor, la prima fişă am avut acces la internet, să căutăm informaţii acolo, la partea a doua a fost dificil cu HTML, nu am mai repetat demult, la Power Point, la Excel, la Microsoft Access nu am ştiut, la noţiunile de IT, am avut o întrebare cu procesorul şi nu am ştiut, dar sper să iau experimentat. Sunt la Matematică-Informatică. Cred că am atins punctajul de 75 puncte.
Spune Andrei Belgineanu, elev la C.N. “Carol I”

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, rezultatele la această probă se comunică după o săptămână, cel mai probabil lunea viitoare, în jurul orei 14.00.
În judeţul Dolj, la această probă s-au înscris 4210 absolvenţi de liceu.

Politica