vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

24,4 milioane de euro pentru Aeroportul Craiova

Eveniment important pentru judeţul Dolj, vineri, la Minsiterul Transporturilor. Ministrul Ramona Mănescu şi directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru, au semnat contractul de finanţare pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare a aeroportului din Bănie. Este vorba de suma de 24,4 milioane de euro, bani veniţi prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007 – 2013. Contractul a fost semnat în prezenţa Preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj. Ion Prioteasa a declarat că investiţia în valoare totală de 24,4 milioane de euro, cu finanţare din fonduri europene, reprezintă capitolul care întregeşte o strategie reuşită de dezvoltare.  

Participăm la un moment special, important nu doar pentru comunitatea craioveană şi doljeană, ci pentru întreaga regiune Oltenia, pentru tot sudul României şi chiar pentru locuitorii districtelor Vidin, Montana şi Vratsa, din Bulgaria. Aeroportul Craiova este un proiect de succes al consiliului judeţean, iar semnarea contractului de finanţare pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare vine să închidă în mod fericit cercul strategiei de dezvoltare pe care am gândit-o în privinţa acestui obiectiv.  Este un demers pe care l-am început în urmă cu câţiva ani, alocând peste 10 milioane de euro, din fondurile CJ Dolj, pentru terminalele de plecări şi sosiri şi pentru toate echipamentele şi dotările pe care le presupune activitatea specifică unui aeroport. Am convingerea că, dacă nu ar fi fost aceste investiţii, nu ar fi fost posibil să câştigăm proiectul pentru care a fost semnat astăzi contractul de finanţare.    Am pornit de la zero, într-un moment în care, practic, de la Craiova nu se zbura, iar noi ne doream să ajungem la 10.000 de pasageri pe an. Suntem, iată, în punctul în care estimăm că, în anul 2014, vom înregistra 100.000 de călători. Acum, când putem zbura către Milano şi Londra, când ştim că vom avea, din vară, noi curse directe către Roma, Bologna, Barcelona şi Dortmund, când ne aşteptăm să fie lansate şi alte rute, deoarece Craiova va deveni bază de operare pentru compania Wizz Air şi va avea în permanenţă la dispoziţie un avion, putem spune că trăim o schimbare de proporţii în viaţa noastră. Noi am crezut cu putere în ideea noastră, am mers mai departe şi am strâns bani timp de câţiva ani pentru a pune în operă această investiţie, în două etape. Am inaugurat-o la sfârşitul anului 2012, în prezenţa prim-ministrului României, domnul Victor Ponta, ocazie cu care am primit şi un elicopter pentru situaţii de urgenţă.  Ne-am angajat atunci să construim o clădire cu hangar, în care să fie adăpostită aeronava SMURD, cu spaţii pentru echipaj, medici şi asistenţi, obligaţie pe care ne-am respectat-o. Până acum, acest elicopter a făcut sute de zboruri, ceea ce înseamnă tot atâtea vieţi salvate.Din tabloul modernizării aeroportului ne mai lipsea doar o piesă: această investiţie deosebită, prin care extindem platforma de îmbarcare-debarcare de la două la opt locuri pentru avioane, reabilităm cei 2,5 kilometri de pistă şi modernizăm sistemul de balizaj, pentru mai multă siguranţă la aterizare şi decolare.Prin această realizare, Aeroportul Craiova devine, începând de anul viitor,  aeroport-rezervă pentru Otopeni, întrucât nu credem că, pe o rază de 300 de kilometri, va exista un altul mai bine echipat.
A declarat preşedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa

Totodată, preşedintele CJ Dolj, a subliniat faptul că implementarea proiectului presupune un efort financiar notabil, dar şi o perioadă de activitate intensă, lucrările de reabilitare fiind programate să se încheie cel târziu în mai 2015.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Vorbim despre mai mult de 24 de milioane de euro destinate infrastructurii de mişcare. Poate lăsa impresia că nu este o sumă atât de mare, dar să ne gândim că banii prevăzuţi în bugetul consiliului judeţean pentru investiţii, în anul 2014, nu depăşesc 4 milioane de euro. Aşadar, timp de şase ani, CJ Dolj ar fi trebuit să îngheţe toate proiectele din judeţ pentru a putea realiza reabilitarea de la aeroport.  Aceste fonduri vin acum de la Uniunea Europeană. Nu înseamnă că au fost obţinute uşor sau că gestionarea lor nu presupune eforturi, pentru că şi consiliul judeţean trebuie să contribuie cu o sumă deloc neglijabilă, iar Aeroportul Craiova va avea de asigurat o cofinanţare considerabilă şi se va găsi, probabil, în situaţia de a apela la un credit.Urmează o perioadă de activitate intensă pentru implementarea proiectului, în condiţiile în care lucrările trebuie să se încheie până în luna mai a anului viitor, dar sunt convins că reabilitarea se va finaliza la termen, dacă nu chiar mai devreme. Reuşita acestui demers se datorează unei întregi echipe, căreia vreau să îi adresez mulţumiri, începând cu domnul ministru secretar de stat Nicuşor Buică, un om absolut special, legat de Oltenia, care a fost alături de noi şi ne-a susţinut în toată această perioadă, şi continuând cu toţi colegii de la Aeroportul Craiova şi din consiliul judeţean care s-au implicat cu toată forţa şi au depus o muncă asiduă la proiect.Se întâmplă, în concluzie, un lucru extraordinar şi, din acest moment, putem spune cu toată convingerea că Aeroportul Craiova şi podul de la Calafat – Vidin constituie punctele forte ale regiunii Oltenia.
A precizat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa

Cu prilejul semnării contractului, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a afirmat că reuşita demersului de obţinere a finanţării pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova constituie rezultatul unui efort colectiv.

Mă bucur mult că am ajuns în acest moment, în care semnăm un contract foarte important pentru Aeroportul Craiova. Cele peste 107 milioane de lei vor fi utilizate pentru reabilitarea pistei existente, repararea şi extinderea căii de rulare şi construirea unei platforme noi de îmbarcare-debarcare pentru extinderea capacităţii de operare de la două la opt locuri. Totodată, vor fi realizate şi instalaţiile electrice şi de balizaj. Vă felicit atât pe dumneavoastră, domnule preşedinte, cât şi pe domnul director, deoarece v-aţi zbătut mult pentru acest aeroport. Datorită muncii de echipă, prin eforturile pe care le-aţi făcut şi dumneavoastră, şi eu, şi Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport, care a deblocat acest proiect, am reuşit să semnăm astăzi contractul de finanţare.
A declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu

La rândul său, Nicuşor Buică, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a apreciat că dezvoltarea Aeroportului Craiova are „o importanţă vitală“ pentru regiunea Olteniei.

Doresc să mulţumesc echipei din Dolj, care a dovedit că este profesionistă, astfel că, atunci când am avut nevoie de sprijin pentru a promova proiectul, ne-a fost oferit în termen de ore, chiar de minute. Ne-am luptat pentru acest proiect, care nu era considerat, iniţial, o prioritate de investiţie, care se afla sub linie, şi am reuşit să-l transformăm în campionul listei. Am colaborat foarte bine cu domnul preşedinte Ion Prioteasa, cu domnul vicepreşedinte Cristinel Iovan, cu directorul aeroportului, domnul Mircea Dumitru, şi le mulţumesc, pentru că am avut sentimentul că lucrez cu adevărat într-o echipă.    Prin reabilitarea infrastructurii aeroportului, intenţionăm să oferim o şansă şi Fabricii de Avioane Craiova, pentru a putea aduce aeronave mai mari la reparaţii. Aceasta este o altă perspectivă de dezvoltare. Ar fi fost păcat să nu avem la Craiova, care va deveni capitală a zonei, un aeroport mare, funcţional şi cu durată crescută de viaţă – un aspect de o importanţă vitală pentru regiune.
Nicuşor Buică, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor

Prezent la evenimentul de la sediul Ministerului Transporturilor, vicepreşedintele CJ Dolj Cristinel Iovan a declarat că investiţia în reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova poate reprezenta un exemplu de bună practică în obţinerea de finanţare nerambursabilă din surse comunitare.

La nivelul consiliului judeţean, am susţinut întotdeauna că atragerea fondurilor europene reprezintă cea mai bună formă de finanţare a unor proiecte. Astăzi, avem încă o dată acest principiu adus în prim-plan, prin semnarea contractului de finanţare între Aeroportul Craiova şi Ministerul Transporturilor. Putem spune că beneficiem de modul în care s-au purtat o serie de negocieri între Guvernul României şi Comisia Europeană şi oferim, în acest caz, un exemplu de bună practică. Banii pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare sunt alocaţi în cadrul exerciţiului financiar 2007 – 2013 al Uniunii Europene, regula «N+2», de care s-a discutat frecvent, fiind aplicată cu succes în cazul Aeroportului Craiova.  Acum, avem certitudinea câştigării unui proiect de peste 24 de milioane de euro, însă rămân foarte multe lucruri de făcut în continuare, prin tot ceea ce presupun perioada de implementare şi efortul aeroportului de asigurare a cofinanţării. Totuşi, sunt convins că, din anul 2015, de la Craiova se va decola către cât mai multe destinaţii, că vom avea frecvenţe crescute ale zborurilor către capitalele europene şi că reabilitarea infrastructurii va atrage şi alte companii aeriene. Dacă, în urmă cu câţiva ani, de pe Aeroportul Craiova se zbura către o singură destinaţie şi doar câteva sute de persoane aveau acces la aceste zboruri, în prezent vedem că numărul pasagerilor creşte notabil şi sperăm că la finele lui 2014 vom depăşi pragul de 100.000 de călători.
A declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dolj Cristinel Iovan

Directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru, a accentuat ideea că reabilitarea infrastructurii de mişcare printr-un proiect cu fonduri europene nu ar fi fost posibilă în lipsa investiţiilor anterioare, realizate prin eforturile financiare ale Consiliului Judeţean Dolj.

Pot spune că aceasta este ziua pe care o aştept de aproape opt ani. Afirm acest lucru gândindu-mă la faptul că, dacă investiţia CJ Dolj aferentă terminalelor de plecări şi sosiri a fost deschiderea către Europa pentru aeroportul nostru, reabilitarea infrastructurii de mişcare îl va aduce cu adevărat la standarde europene. Luând în considerare traficul în continuă creştere, precum şi viitoarea bază de operare care va fi creată la Craiova, materializarea acestui proiect este esenţială. Astăzi, nu ne-am fi aflat, însă, aici dacă nu ar fi existat investiţia consiliului judeţean în aeroport, fără de care nu ar fi fost posibilă semnarea contractului de operare cu Wizz Air. Iar lipsa acestuia nu ar fi permis, cu toată bunăvoinţa celor care ne-au susţinut, întocmirea unui studiu de trafic care să convingă.
A punctat directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru

Proiectul „Reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova“ are o valoare totală, inclusiv TVA, de 107,9 milioane de lei, echivalentul a 24,4 milioane de euro, fiind finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007 – 2013. Investiţia vizează reabilitarea pistei de decolare-aterizare, cu o lungime de 2.500 de metri, prin repararea dalelor degradate şi a rosturilor aferente acestora şi aşternerea de mixturi asfaltice turnate la rece, repararea căii de rulare şi extinderea suprafeţei portante a acesteia până la 25 de metri, precum şi înlocuirea sistemului de balizaj cu unul modern, pentru alimentarea căruia va fi realizat şi un nou post de transformare. Proiectul mai presupune reabilitarea platformei de îmbarcare-debarcare existente şi extinderea acesteia de la două la opt locuri, precum şi realizarea unui sistem de canalizare pluvială.  Lucrările vor avea ca rezultat creşterea gradului de siguranţă la decolarea şi aterizarea aeronavelor, dar şi a capacităţii de operare a Aeroportului Craiova, contribuind astfel la atragerea unor noi companii aeriene şi la dezvoltarea gamei de servicii de transport oferite locuitorilor din zona de sud-vest a României, dar şi celor din nord-vestul Bulgariei.

Politica