Toamna se numără balurile. Tu ştii cine are grijă de copilul tău?

Toamna se numără balurile. Tu ştii cine are grijă de copilul tău?

Elevii din Dolj se pregătesc de distracţie. Începe sezonul balurilor. Însă dacă pe elevi îi preocupă ţinutele şi distracţia, dascălii şi părinţii îşi fac griji cu privire la siguranţa copiilor. Pentru a se asigura că cineva îşi asumă responsabilitatea pentru acest lucru, părinţii, profesorii, ori elevii ar trebui ca pentru astfel de evenimente să contracteze organizatori autorizaţi. Există, de ani buni, mai exact din 2007, o lege în acest sens.

Firmele autorizate să organizeze evenimente, aici intrând şi balurile bobocilor, dar şi banchetele elevilor, sunt înscrise în Registrul Artelor Spectacolului. În Craiova sunt doar patru.
De ce contează această autorizare, explică cei care o au.
„Ca și organizator autorizat avem principala responsabilitate ca toată desfășurarea unui eveniment să respecte întocmai legislația în vigoare. Pentru noi este foarte important ca evenimentele organizate să îndeplinească întocmai cerințele clienților, iar dorințele lor să fie puse în practică la cel mai înalt nivel calitativ. Așa cum prevede legea, orice instituție sau companie de spectacole trebuie să se înscrie în Registrul Artelor acesta fiind principalul motiv pentru care am decis autorizarea companiei noastre. Un alt motiv este faptul că o mare parte din cunoștințele noastre sunt dobândite în cadrul cursurilor de formare ca organizator de spectacole”, ne-a declarat Raluca Popa, Administrator Evenimente Ideale SRL.
Un organizator autorizat cunoaşte, înainte de toate, legea cu privire la siguranţa elevilor, spune Tom Crângureanu de la Royal Management.
„Organizator de evenimente este un termen atât de utilizat în ziua de azi, însă nu toți oamenii cunosc faptul că doar foarte puțini sunt organizatori autorizați de evenimente. Un organizator autorizat cunoaște înainte de toate legislația în ceea ce privește normele PSI, numărul de agenți de pază necesar în funcție de sală și de persoanele participante la eveniment, modalitatea în care trebuie să se desfășoare un eveniment și multe alte obligații legislative. Această autorizare este necesară în primul rând ca persoanele fizice sau juridice să știe dacă firma/instituția care se va ocupa de buna desfășurare a evenimentului dorit îndeplinește prevederile legale pentru a putea face acest lucru. Site-ul www.registrulartelor.ro pune la dispoziție tuturor posibilitatea de a se informa cu privire la companiile sau instituțiile autorizate. Astfel, firma noastră își construiește renumele pe valori și principii solide precum parteneriate, implicare, profesionalism, responsabilitate și integritate”, a precizat Tom Crângureanu, Director General Royal Management Int SRL.
Nu toţi dascălii ori elevii ţin cont de existenţa acestei autorizări, obligatorie prin lege, însă cei care o fac spun că nu au avut evenimente nedorite.
„Persoana cu care facem noi este autorizată. Asta ne dă siguranţa că lucrurile se vor desfăşura în ordine în privinţa organizării, în privinţa securităţii copiilor, în privinţa accesului persoanelor străine. Avem o experienţă de câţiva ani şi nu am înregistrat nici un fel de evenimente nedorite”, a declarat, pentru Jurnalul Olteniei, Carmen Ştefănescu, directorul Colegiului Naţional „Fraţii Buzeşti”.
„Ţinem cont dacă au sau nu autorizație. Ne interesează securitatea elevilor noştri şi calitatea serviciilor oferite”, a spus şi Mihaela Brumar, directorul Liceului Teoretic „Henri Coandă”.
Legea se respectă şi la Colegiul „Nicolae Titulescu”, susţine directorul Ionel Bogdan: „Bineînţeles că ţinem cont. Cei care au venit şi ne-au prezentat oferta, ne-au arătat şi autorizaţia.

Desfăşurându-se într-o altă locaţie trebuie să colaborăm cu o astfel de societate”.
Trebuie precizat că documentele de înfiinţare a firmei obţinute de la Registrul Comerţului nu ţin loc de autorizaţie. Cei care nu se înscriu în Registru şi sunt prinşi organizând evenimente pot primi amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.

În Registrul artelor spectacolului sunt înscrise instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și persoanele fizice titulare ale atestatului de impresar artistic și persoanele juridice de drept privat care au obținut avizul de impresar artistic.
Registrul este administrat de Ministerul Culturii și Identității Naționale prin Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, în format electronic și pe suport de hârtie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.