Reclamaţiile făcute la OPC Olt pentru cumpărături online, soluţionate în alt judeţ

Home Actualitate Reclamaţiile făcute la OPC Olt pentru cumpărături online, soluţionate în alt judeţ
Reclamaţiile făcute la OPC Olt pentru cumpărături online, soluţionate în alt judeţ

Reclamaţiile făcute de oltenii nemulţumiţi de anumite produse pe care le-au achiziţionat online sunt direcţionate de comisarii CJPC Olt către colegii lor din judeţul în care operatorul economic îşi desfăşoară activitatea.

Şefa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC), Angelica Filotie, a declarat că în judeţul Olt sunt doar două-trei societăţi care îşi vând produsele online.

Nu avem foarte multe reclamaţii venite din partea persoanelor care fac comenzi online. Sunt relativ puţine şi pentru că noi nu prea avem operatori economici de acest tip, pe raza judeţului Olt. Sunt doi-trei pe care i-am identificat şi prin reclamaţii, dar şi ca urmare a controalelor. În general, aceştia au sediul în alte judeţe şi noi redirecţionăm reclamaţiile acolo. Cetăţeanul este apoi informat de colegii de acolo, care ne raportează şi nouă soluţionarea. Oamenii reclamă şi faptul că produsele primite sunt necorespunzătoare sau s-a mai întâmplat să se depăşească termenul de returnare”, a declarat şefa OJPC Olt.

Ea a reiterat faptul că un produs achiziţionat online poate fi returnat, fără motiv, în termne de 14 zile.

S-a tot mediatizat care sunt drepturile consumatorilor, în aceste cazuri. Spre exemplu, consumatorii pot să returneze produsul, fără absolut niciun motiv, într-un termen de 14 zile calendaristice. Consumatorul trebuie însă să plătească transportul. Dacă are vreun defect, plata transportului cade în sarcina operatorului comercial”, a mai spus Angelica Filotie.

Totodată, printre reclamaţiile făcute de olteni se numără şi situaţii în care sunt nemulţumiţi de produsele achiziţionate prin intermediul site-urilor de anunţuri, de la persoane private. Aceste reclamaţii nu sunt însă de competenţa CJPC.

Mai există situaţii când oamenii reclamă după ce achiziţionează de pe site-uri de anunţuri, dar nu de la operatori economici, ci de la persoane fizice. Atunci nu cade în sarcina noastră soluţionarea reclamaţiei”, a conchis Filotie.