vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Schimbări majore la cadastru şi publicitate imobiliară

Oamenii care se vor adresa Oficiului Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj nu vor mai întâmpina prea multe probleme pentru întocmirea actelor necesare. Cel puţin aşa susţine directorul instituţiei. Mai mult, persoanele care ar fi trebuit să ajungă în  instanţă, pentru obţinerea anumitor documente, vor rezolva totul la OCPI Dolj.
Noul director al Oficiului Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Dolj, Mihai Cilibiu, a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 700/2014, care va intra în vigoare la 1 septembrie.

Pe data de 31 iulie, în Monitorul Oficial a apărut ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară ordinul numărul 700, care abrogă alte patru ordine, este vorba despre 633/2006, 636/2006, 108/2010 şi 186/2009. Rolul ordinului 700 este de a clarifica toată cauzistica, toate speţele existente în practica tehnică şi juridică, specifică activităţii de cadastru şi publicitate imobiliară.
A afirmat Mihai Cilibiu

Timpul pentru primirea actelor se reduce semnificativ

Policlinica Buna Vestire Craiova

Acesta a amintit câteva dintre schimbările importante care îi vor ajuta pe craioveni.  

Cel mai important lucru va fi că de la 1 septembrie se reduc consistent, în medie de patru zile în funcţie de serviciile solicitate, termenele de aşteptare pentru avizarea unei documentaţii. Dacă se va plăti taxa de urgenţă, care este de cinci ori mai mare decât tariful standard, documentul va fi primit în maxim cinci zile. Am făcut un calcul şi la cele 92560 de servicii oferite cetăţenilor, de la începutul acestui an până la 31 iulie, am scuti timpul de aşteptare cu foarte multe zeci de mii de zile. În loc de două ore de eliberări acte vor fi cinci ore, până acum programul era de la ora 14.00 la ora 16.00, iar în viitor va fi în intervalul orar: 11.00 – 16.00. Pentru înregistrările cererilor, timpul de lucru va fi între 8.30 şi 14.00. Programul va fi unic pentru toate oficiile din ţară.
A punctat Cilibiu

Titlul de proprietate pierdut se obţine mult mai uşor

Prin articolul 13, aliniatul 4, se reglementează legalizarea titlurilor de proprietate. Acestea se vor putea face în prezenţa notarului, la sediul oficiului teritorial. Practic, cetăţeanul nu mai trebuie să meargă în instanţă sau la alte instituţii, ci printr-o solicitare scrisă, printr-un tipizat, împreună cu notarul, sau notarul în speţă, poate să legalizeze acte, titlul de proprietate pe care nu îl mai are persoana respectivă şi, astfel, se scuteşte foarte mult timp şi nu mai ajunge pe la alte instituţii. Practic, se eliberează o copie legalizată autorizată de un notar public. Încercăm să nu mai îndrumăm oamenii către instanţă, şi să le oferim noi ceea ce au nevoie. Pe de altă parte, conform art. 35, alin. 1, se va accentua comunicarea online, portalul site-ului Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, respectiv al OCPI Dolj, şi încercăm prin portalul pentru autorizaţi, ca toate documentaţiile, actele care intră în circuitul OCPI Dolj, să fie făcute online, într-o proporţie cât mai mare: să se dea informaţii online, să se depună cereri online.
A mai precizat directorul OCPI Dolj

Înregistrări gratuite în cartea funciară

Proprietarii vor avea posibilitatea, de la 1 septembrie, să-şi înregistreze gratuit titlul de proprietate în cartea funciară.

Articolul 233 reglementează înregistrarea gratuită în cartea funciară a titlurilor de proprietate emise în baza legilor fondului funciar, în cazul în care există plan parcelar şi sunt atribuite numele cadastrale. Atunci când cetăţeanul primeşte pământ beneficiază de înscrierea gratuită în cartea funciară. Pe de altă parte, art. 235, alin. 6: îndreptările de erori materiale din titlurile de proprietate cu excepţia modificărilor de suprafeţe a anulărilor de titluri de proprietate se pot face fără a mai fi nevoie să trimiţi cetăţeanul în instanţă. Orice modificare care nu influenţează amplasamentul şi suprafaţa totală din titlul de proprietate, se va face în baza unei proceduri interne cu semnătura directorului OCPI Dolj, cu acordul comisiei judeţene de fond funciar şi, obligatoriu, cu tuş roşu.
A subliniat Mihai Cilibiu

«Am adus apă în instituţie»

Deşi la prima vedere pare un lucru hilar, este unul foarte serios. Noul director al OCPI Dolj a făcut demersurile necesare ca angajaţii să aibă apă potabilă în timpul programului.

Când am fost numit în această funcţie şi am plecat de la Bucureşti mi s-a spus că la Dolj este un dezastru. Am găsit multe probleme, le-am discutat şi cu colegii, iar în urmă cu 24 de ore am reuşit să fac ceva elementar, de bun simţ: am adus apa în instituţie, filtre de apă, dozatoare de apă. Legea ne obligă să avem apă în perioadele caniculare, chiar dacă nu a fost o vară caniculară. Prin apariţia acestor chestii delicate pentru un angajat, am arătat că pot să ţin cont de solicitările dumnealor şi dumnealor mi-au arătat că sunt dispuşi să facă echipă şi să avem rezultate. Era apă din reţea, mulţi erau reticenţi, apa plată este uzuală, nu ne permitem să luăm apă plată, şi am solicitat oferte de închiriere a unor dozatoare. Apa era prevăzută în legislaţie, pe timp de vară, apă rece, plată, iar pe timp de iarnă ceai şi băuturi calde.
A mai spus Cilibiu

Ca o completare, acesta a precizat că va lua măsuri în privinţa relaţiei angajaţilor cu publicul:
Se va schimba radical relaţia cu publicul, pentru că acolo trebuie rapid făcut ceva. Am demarat procedura de a modifica interfaţa dintre instituţie şi cetăţean.

Proiectul Cezar se va extinde anul viitor

După cele două comune, Drănic şi Mischii, care au fost prinse în proiectul Cezar, anul viitor este posibil ca alte patru localităţi să fie preluate în proiectul privind completarea sprijinului financiar acordat de Uniunea Europeană pentru restructurarea agriculturii.

Există un proiect Cezar, două comune au fost prinse deja aici, Drănic şi Mischii. Comuna Drănic este finalizată în proporţie de 98 la sută, Mischii – 80-85 la sută. Am ajuns în perioada de încheiere a proiectelor, am trecut de perioada de contestaţii, există angajaţi care se ocupă de acest proiect de doi, trei ani. Estimăm că până la sfârşitul anului se va încheia proiectul cu cele două localităţi. Pentru anul 2015 avem în vizor alte patru localităţi din judeţul Dolj.
A preconizat Mihai Cilibiu

În final, Cilibiu a făcut o analiză a stadiului în care se află OCPI Dolj.

Dacă în anul 2009 erau 90.000 de cereri, în 2013 numărul a crescut la peste 135.000 de cereri şi, estimativ, la sfârşitul anului 2014 vor fi 163.500 de cereri. Numărul de angajaţi a scăzut de la 85 la 79 din anul 2010, iar astăzi sunt 67 de angajaţi.

Numărul restanţelor a scăzut foarte mult

Mihai Cilibiu a atras atenţia că a scăzut foarte mult numărul restanţelor faţă de oameni, de la 3.700, la 195.

Când am venit am găsit peste 3.700 de restanţe, iar acum sunt mai puţin de 200, mai exact 195, iar de la 1 septembrie vă asigur că restantele vor fi ocazionale. Explicaţiile pe care le-am primit au fost: lipsa personalului, perioada concediilor, volumul foarte mare de lucrări existente în circuit în comparaţie cu numărul de personal. Până să vin eu s-a lucrat într-un tempo foarte scăzut, iar de o lună şi jumătate fiecare angajat îmi raportează motivele, în cazul în care apar întarzieri.
A conchis Mihai Cilibiu, care a dezvăluit faptul că de luna viitoare OCPI Dolj va intra pe autofinanţare, iar la începutul anului viitor s-ar putea face şi angajări

Politica