Olt. Peste 300 de milioane pentru calea ferată Craiova – București

Sucursalele Regionale CF București și Craiova au semnat joi 21 contracte pentru lucrări tip QUICK WINS pe linia București – Craiova. Investiția va avea o valoare totală de 306.056.276,93 lei, fără TVA. Banii vor veni prin PNNR, iar termenul de execuție va fi de 24 de luni.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a explicat și cum sunt împărțite cele 21 de contracte semnate joi. Primele 17 aparțin Regionalei din Craiova, celelalte 4 fiind semnate de Regionala din București.

„Regionala de Căi Ferate Craiova a semnat 17 contracte cu o valoare de 239,75 milioane de lei (fără TVA) pentru lucrări de reparații pe o lungime de peste 51 km între Olteni și Fărcașele.

Și Regionala de Căi Ferate București a semnat 4 contracte cu o valoare de 66,29 milioane de lei (fără TVA) pentru lucrări de reparații pe o lungime de 10 km între Chiajna și Grădinari.

Obiectul lucrărilor: eliminarea restricțiilor de viteză pe mai multe sectoare de cale ferată cu o lungime însumată de peste 61,05 de km.

În următoarele 24 luni, constructorii care au câștigat contractele la Regionalele CF Craiova și București trebuie să înlocuiască, punctual, cu materiale noi o serie de elemente ale suprastructurii feroviare”, a spus Ministrul Sorin Grindeanu.

Reprezentanții CFR infrastructură au venit cu lămuriri în privința celor 17 contracte semnate de Regionala Craioveană.

„SUCURSALA REGIONALĂ CF CRAIOVA și 2 asocieri de firme românești PROIECT CONSULT (lider de asociere) – SC ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ SA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 SRL, respectiv SC ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ SA (lider de asociere) – PROIECT CONSULT – EURO CONSTRUCT TRADING 98 SRL au semnat 17 contracte, pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS, pe linia CF OLTENI – CRAIOVA. Valoarea totală a celor 17 contracte: 239.758.392,08 lei, fără TVA. Scop: ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului), pe o lungime totală de 51,053 km. Lucrări tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achiziționate de constructor): înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor. Principalele beneficii ale lucrărilor tip QUICK WINS sunt: creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători la 120 km/h, prin ridicarea restricțiilor; eliminarea costurilor cauzate de restricții; creșterea eficienței activității de operare; diminuarea efectelor adverse asupra mediului; maximizarea gradului de siguranță”, potrivit CFR Infrastructură.

Populare

Recomandări

Făina de greieri, acum și în România

Un magazin online din Baia Mare a pus la...

Craiova. Trei frați, acuzați de proxenetism cu minore

Trei frați cunoscuți în lumea interlopă din Craiova au...

45 de ani de închisoare, după ce a încercat să recreeze crimele odiosului Jeffrey Dahmer

Criminalii în serie și atrocitățile lor produc nu doar...

Vâlcea. Turiști blocați la Cozia. Un copil de 1 an și jumătate între aceștia

Un grup de 4 persoane, printre care un copil...