vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

”Întârzieri, anulări și mulți călători furioși. Problemele continuă și după îmbarcare”. Dezvăluiri despre haosul zborurilor

Un însoțitor de bord la Lufthansa a vorbit despre haosul zborurilor, despre situația critică în care a ajuns compania în urma propriilor decizii și despre condițiile dezastruoase din avioane.

„Nu am experimentat niciodată un asemenea haos în toată cariera mea ca în ultimele săptămâni”, a povestit, într-un interviu pentru Insider, angajatul al cărui nume nu a fost dezvăluit.

„Am 30 de ani și de 11 ani sunt însoțitor de bord pentru Lufthansa. Nu am experimentat niciodată un asemenea haos în toată cariera mea ca în ultimele săptămâni. 

Policlinica Buna Vestire Craiova

Pentru a rezuma situația, Lufthansa este pe punctul de a se prăbuși. Dacă lucrurile continuă așa, întregul sistem se va prăbuși ca un castel de cărți de joc și nu cred că această companie își poate rezolva problemele prea curând.

Problemele sunt provocate chiar de companie. În timpul pandemiei de Covid-19, compania aeriană a făcut reduceri mari de personal. În mod normal, chiar și însoțitorii de zbor complet instruiți trebuie să urmeze un „curs de perfecționare” în fiecare an. Acest curs implică, printre altele, revizuirea noilor reglementări de siguranță privind evacuările sau caracteristicile speciale ale unei anumite aeronave. Lufthansa a suspendat în mare parte aceste cursuri de perfecționare, ceea ce înseamnă că unii însoțitori de zbor nu au licențe valabile și, prin urmare, nu pot urca la bordul aeronavei.

Acest lucru, combinat cu ratele mai mari de îmbolnăvire din cauza Covid-19 și volumul de muncă constant solicitant pentru însoțitorii de bord, surmenează angajații. Nu sunt suficienți însoțitori de bord, ceea ce m-a afectat personal. Gărzile mele – când sunt repartizat la un zbor dacă cineva devine brusc indisponibil – s-au dublat. Acum am două perioade de gardă în fiecare lună, ambele cu durata de cinci zile.

În trecut, a fi de gardă nu însemna neapărat că e nevoie de tine; a fost mai mult o măsură de precauție. În aceste zile, pot fi 100% sigur că voi primi un telefon în care să mi se spună că trebuie să țin locul cuiva. Problema continuă: nici măcar nu mă pot baza pe zborurile pe care Lufthansa mi le atribuie în avans. Urc deseori în primul avion dimineața, dar nu știu care va fi ultimul meu zbor, unde va merge sau cât timp va trebui să stau acolo.

O ședere peste noapte într-un alt oraș se poate transforma rapid în două nopți, ceea ce îmi perturbă programul și îmi afectează disponibilitatea pentru alte zboruri.

De când a început haosul, viața mea privată a fost inexistentă. Pur și simplu nu mai pot planifica nimic.

Rezultatul tuturor acestor lucruri sunt întârzieri, anulări și mulți călători furioși; iar problemele continuă și după îmbarcare.

Din cauza lipsei de personal, nu sunt doar probleme la securitate și la check-in, ci și la serviciile la bord, cum ar fi cateringul – fie nu există suficientă mâncare, fie nu există mâncare deloc. Recent, în timpul unui zbor, clienții ne-au întrebat  dacă mai este ceva de mâncare.

Situația mă înfurie și mă întristează în același timp. Ca însoțitor de bord, îmi place munca mea, dar este insuportabil să văd o companie atât de renumită eșuând din cauza deciziilor proaste luate de conducere”, a povestit angajatul Lufthansa. 

Lufthansa a transmis pentru Insider că blocajele și lipsa de personal afectează întreaga industrie a aviației.

Lufthansa a declarat că a implementat numeroase măsuri și că recrutează personal suplimentar „pentru a asigura cea mai crescută stabilitate posibilă a programului de zbor și, astfel, pentru a oferi pasagerilor mai multă siguranță asupra zborurilor planificate”.  Grevele, evenimentele meteorologice și, în special, o rată crescută de infectare cu COVID-19 au creat și menținut tensiunile, a transmis compania aeriană.

În ceea ce privește cursurile de perfecționare, Lufthansa a comunicat că deciziile de recalificare a însoțitorilor de bord au fost luate pe baza „orelor de lucru reduse la momentul respectiv”. „În prezent, putem asigura funcționarea flotelor noastre”, a spus compania într-un comunicat.

Lufthansa a adăugat că anulările zborurilor și ratele crescute de infectare cu Covid au dus la modificări, iar procedurile privind gărzile au fost ajutate în funcție de situațiile apărute, scrie digi24.ro

Politica