Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Craiova, cu târgul de Crăciun într-un top european. Primăria a plătit pentru nominalizare

Publicat

pe

Primăria Craiova se laudă cu faptul că Bănia este singurul oraș din țară care a fost selectat în clasamentul celor mai frumoase piețe de Crăciun din Europa, făcut anual de un site de călătorii: „Craiova este selectată în clasamentul celor mai frumoase piețe de Crăciun din Europa, realizat de EuropeanBestDestinations.com, fiind singurul oraș din România din acest top”, informează Primăria.

Lia Olguța Vasilescu susține și ea aceeași idee: „Votează Craiova, singurul oraș din România care a intrat în topul european al târgurilor de Crăciun! Dacă ai votat deja, îți mulțumim!”. Primarul are dreptate! Craiova a intrat în top, dar acest lucru s-a întâmplat după ce a plătit pentru un loc în acest clasament.

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Craiova, din luna mai, era următorul proiect: „Înscrierea Municipiului Craiova la competițiile „European Best Destinations 2021”. Taxa de participare care a fost plătită s-a ridicat la suma de 24.480 euro, care urma să fie achitată în lei, în două tranșe, la cursul de schimb valutar din ziua efectuării plății, practicat de banca comercială prin care s-a efectuat tranzacția, conform detaliilor din proiect.

După nominalizarea municipiului Craiova, în 2020, de către reprezentanții organizației European Best Destinations, orașul  a fost invitat și nominalizat pentru a participa la competiții și în 2021. Chiar dacă Primăria se laudă cu această invitație, dacă orașul nu plătea taxa de participare, nu avea loc printre cele mai frumoase piețe de Crăciun din Europa.
„Având în vedere contextul pandemiei cu toate restricțiile impuse în ultimul an și necesitatea relansării economiei și turismului, este importantă creșterea vizibilității municipiului la nivel internațional. Craiova dorește să atragă un număr mare de turiști, iar acest lucru nu se poate realiza decât prin promovarea municipiului nostru prin modalități specifice la nivel internațional, care garantează performanța și conferă unicitate acestei acțiuni strategice. Propunem ca taxa de participare la această competiție să fie achitată din sumele colectate la bugetul local din taxa specială turistică, având în vedere specificul acestei taxe, conform HCL 362/2020, Anexa 5, punctul 60 și contribuind, astfel, la colectarea unor sume și mai mari la bugetul local ce urmează să provină din creșterea numărului de turiști, ca efect al promovării municipiului la nivel internațional”, erau de părere autoritățile locale, în luna mai.

Consilierii opoziției considerau atunci că banii puteau fi folosiți altfel.
„Pe acest aspect, la prima vedere nu am avea motive să ne opunem. În realitate nu este  neapărat o competiţie, mai degrabă este vorba de un site, este vorba de o încercare, de o campanie de promovare a oraşului. Suma, din câte îmi aduc eu aminte, cred că 24.480 euro. Cunosc site-ul. Am verificat şi înainte, îl ştiam şi din trecut. În principiu, cred eu că ar trebui să ne aplecăm puţin mai mult asupra condiţiilor, o dată că nu am văzut un contract ataşat, adică să vedem care sunt obligaţiile acestei asociaţii. Pe de altă parte, nu am observat nişte target-uri. Bun, faptul că ei au milioane de vizitatori, că, eu ştiu, sunt oraşe care sunt susţinute, mă refer la oraşele turistice cunoscute, cred eu că ar fi trebuit să vină şi să avem ataşată o strategie clară făcută de acest site cu aplecare, repet, clară, la situaţia Craiovei. Trebuie să recunoaştem că, într-adevăr, înainte de pandemie, crescuse numărul de turişti în Craiova, este o realitate, deci sunt de acord să cheltuim nu doar 20 de mii, putem să cheltuim zeci de mii, sute de mii să aducem creşterea numărului de turişti. Dar eu cred că ar trebui făcută de profesionişti, poate să avem o opinie. Cred că mai toate oraşele au beneficiat de o astfel de expertiză făcută pe termen mai lung şi repet, pe situaţia concretă a Craiovei, care nu are nici munte, nici mare, nici nu are un trecut, eu ştiu, să spunem medieval care să ne ajute şi atunci trebuie să identificăm acele oportunităţi. A da doar o astfel de sumă, unui astfel de site, 24 de mii, cred că dacă nu cuantificăm care este rezultatul şi când îl obţinem să-şi asume un astfel de rezultat, credem că cel puţin la acest moment este prematură o astfel de hotărâre. Mulţumesc!”, spunea în mai av. Lucian Sauleanu, consilier local.

La rândul său, Teodor Sas afirma:  „Mai întâi trebuie rezolvate problemele cu care ne confruntăm în municipiul Craiova şi aş dori să ne amintim puţin ce s-a întâmplat cu proiectul „Capitală culturală europeană” în 2016, când s-au cheltuit cred că aproape 1 milion de euro, dacă nu mă înşel, mă rog, o sumă destul de mare şi efectul nu a fost cel aşteptat. În raportul înaintat de Comisia Europeană se spunea atunci că proiectul este subdezvoltat, dezorientat şi centrat, la nivel local, iar oraşului îi lipseşte capacitatea managerială de a administra un titlu atât de important. Teama mea este să nu se întâmple şi acum acelaşi lucru şi de aceea nu voi vota acest punct”.

Conform Primăriei, „European Best Destinations are parteneriate cu Birourile de Turism Naționale, gestionează promovarea turistică a orașelor și colaborează cu organismele publice din fiecare oraș, regiune, dar și cu entități media internaționale de renume mondial, precum Forbes (Statele Unite și Marea Britanie), Vogue, Daily Mail, Euro News, El Mundo, Condé Nast sau Lonely Planet. De asemenea, Asociația European Best Destinations colaborează cu peste 400 de birouri turistice europene. Până în 2015, EBD a fost o organizație non-profit, iar în prezent este marcă înregistrată. Lucrează în principal cu rețeaua Eden, iar anual organizează 3 competiții majore, votate de milioane de turiști din toată lumea: Best Destinations of the year, Best Ski Resorts, Best Christmas Markets (Cele mai bune destinații ale anului, Cele mai bune stațiuni de schi, Cele mai bune piețe de Crăciun)”.

Site-ul www.europeanbestdestinations.com este lider de piață în domeniul promovării turistice a entităților teritoriale europene (la nivel de țară, regiune, oraș), mai adaugă reprezentanții Primăriei, afirmând că are 6.000.000 de vizitatori.

Târgul de Crăciun din Craiova poate fi votat pe acest site până pe 10 decembrie.

Continue Reading
Publicitate

© 2022. Toate drepturile rezervate.