duminică, mai 19, 2024

Ultima ora

spot_img

Sport

Bugetul pentru masa de sărbători nu creşte

Românii nu alocă în acest an mai mulţi bani meselor de Crăciun şi Revelion. Conform datelor celui mai recent studiu de piaţă realizat de MEDNET Marketing Research Center, bugetul alocat petrecerii sărbătorilor de iarnă este la acelaşi nivel cu cel de anul trecut, adică peste 1.500 lei. În 2013 se constata o creştere cu aproape 300 lei faţă de 2012. Anul acesta însă nu sunt diferenţe semnificative, drept urmare, nu vor fi creşteri ale consumului.
 
Conform studiului mai sus menţionat, 35,4% dintre orăşenii intervievaţi intenţionează să cheltuiască pentru masa de Crăciun şi Revelion sub 1.000 lei, în timp ce 26,4% dintre aceştia urcă uşor către bugetul mediu de 1.500 lei.
 
Această constanţă este vizibilă şi pentru cheltuielile alimentare (carne, cozonac, băuturi răcoritoare, fructe etc.), suma medie destinată acestora fiind de 602,21 lei (comparativ cu 600,76 lei în 2013). În cazul celor nealimentare, specifice Sărbătorilor de Iarnă (ornamente, cosmetice, îmbrăcăminte, încălţăminte etc.), suma medie alocată a scăzut uşor de la 498,63 lei la 467,64 lei. Există totuşi orăşeni (puţin peste 20%), care ar dori să cumpere de Crăciun sau Revelion anumite produse alimentare, dar nu şi le permit din cauza limitărilor financiare. Dintre acestea menţionăm carnea, în special cea de curcan sau vită, peştele, dar şi alimente mai scumpe, cum ar fi brânzeturile «fine» /franţuzeşti sau «şampania mai scumpă».
Arată MEDNET Marketing Research Center
 
Se constată o creştere în ceea ce priveşte numărul orăşenilor, care vor pleca în concediu în perioada sărbătorilor de iarnă. Suma medie alocată vacanţei este însă în scădere de la 1.524,47 lei în 2013, la 1.149,31 lei în 2014. 
Pentru ieşirile în oraş persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, aproximativ aceeaşi sumă ca anul trecut (372,87 lei).
 
Bugetul pentru cadouri, cu 5 lei mai mare
 
Ca şi în 2013, şi în acest an, aproape 90% dintre respondenţi intenţionează să ofere cadouri celor dragi cu ocazia Crăciunului şi a Revelionului, arată studiul MEDNET Marketing Research Center. 
În topul cadourilor regăsim articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte, jucăriile şi cosmeticele/parfumurile, iar principalele categorii de persoane către care se vor îndrepta aceste cadouri sunt membrii familiei (soţul/soţia, partenerul(a), copiii, părinţii, fraţii, surorile etc.).
Suma medie, pe care orăşenii intenţionează să o cheltuiască în acest an, pentru aceste cadouri va fi de 470,34 lei, în foarte uşoară creştere faţă de cea din 2013 (465,25 lei).
Studiul mai arată că, la fel ca şi anul trecut, mai mult de jumătate dintre respondenţi nu vor cumpăra nici în acest an brad natural de Crăciun, preferând să folosească unul artificial. 7,4% dintre persoanele intervievate afirmă că NU intenţionează să împodobească Bradul de Crăciun în 2014. 
 
Revelionul, petrecut în România
 
91% dintre orăşenii intervievaţi au declarat că vor petrece Revelionul în ţară, cei mai mulţi alături de familie.
 
„Dintre cei care vor sta de Revelion în ţară, 68,8% vor petrece alături de familie, prieteni, în propriile locuinţe sau ale prietenilor, 13,3% vor merge la un restaurant/club, în timp ce 13,2% vor petrece într-o staţiune montană/balneară din România”, mai arată studiul. 
 
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 25–28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18–65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.
MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).
spot_img
spot_img

Politica