sâmbătă, mai 4, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Drepturile pasagerilor companiilor aeriene trebuie cunoscute şi respectate

Parlamentul European a aprobat o propunere care consolidează drepturile pasagerilor şi limitează la o listă închisă numărul „circumstanţelor extraordinare” pe baza cărora transportatorul aerian poate refuza pasagerilor dreptul la compensare. Se previne, astfel, situaţia în care companiile aeriene pun refuzul de a plăti compensaţii pe seama altor motive decât cele indicate în regulament.

Deputatul european Marian-Jean Marinescu, vicepreşedinte al Grupului PPE şi membru al Comisiei de Transport şi Turism a Parlamentului European, a declarat in timpul dezbaterii:
Creşterea numărului de pasageri a fost uneori însoţită, în ultimii ani, de practici neloiale şi de reducerea calităţii serviciilor. Statisticile arată că mulţi pasageri nu-şi cunosc drepturile. Mai mult, cei care le cunosc sunt reticenţi în a cere compensaţii din cauza costurilor ridicate şi a procedurilor complicate. Situaţia trebuie să se schimbe, iar raportul votat astăzi este un pas în direcţia cea bună.

Raportul votat în Parlamentul European vizează revizuirea regulamentelor privind transportul aerian de călători în vigoare. Propunerea urmăreşte să lămurească anumite aspecte neclare legate de situaţiile şi condiţiile în care companiile aeriene pot fi trase la răspundere pentru întârzieri sau anulări, respectiv în care pasagerii sunt îndreptăţiţi să ceară despăgubiri sau asistenţă. Raportul introduce, printre altele, obligaţia companiilor aeriene de a avea un punct de contact în toate aeroporturile în care operează. Acest punct de contact trebuie să ofere informaţii despre drepturile pasagerilor şi să rezolve problemele generate de întârzieri sau anulări de zboruri.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Totodată, raportul propune un barem clar privind compensaţiile şi distanţele în cazul întârzierilor sau anulării zborurilor, precum şi o modificare importantă pentru pasagerii cu bilete dus-întors: aceştia se vor putea îmbarca la drumul de retur, chiar dacă nu au utilizat zborul dus. Nu în ultimul rând, este introdusă o listă închisă de „circumstanţe extraordinare” pe baza cărora transportatorul aerian poate refuza compensarea pasagerilor. Este vorba despre: anumite probleme tehnice grave;situaţii de război, tensiuni politice sau acte de sabotaj şi terorism; riscuri sau probleme medicale; restricţii neprevăzute ale managementului traficului aerian; condiţii meteorologice necorespunzătoare; greve spontane.

Consider că prin această revizuire a regulamentelor actuale se creează un cadru clar şi simplu, atât pentru pasageri, cât şi pentru industria aviaţiei, care poate face faţă provocărilor tot mai mari ale acestui mod de transport. Mă aştept însă ca negocierile cu Consiliul să fie dificile, având în vedere faptul că este un subiect politic sensibil.
Marian-Jean Marinescu

Politica