sâmbătă, aprilie 27, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Pompierii mehedinţeni, bilanţ pe anul 2013

În anul 2013, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Drobeta” al judeţului Mehedinţi a primit, prin intermediul SNAU, 6.910 apeluri, în medie 18,93 pe zi, dintre acestea 3.290 constituind situaţii de urgenţă, în medie 9 pe zi. Comparativ cu anul 2012, numărul apelurilor a crescut cu 3,1 %, iar al situaţiilor de urgenţă a scăzut cu 30,6 %. Cele 3290 situaţii de urgenţă au constat în 260 incendii, 199 incendii de vegetaţie uscată, 33 intervenţii pe linie de protecţie civilă şi dezastre, 274 acţiuni de protecţie a comunităţilor, 71 intervenţii pentru asistenţa persoanelor şi 2453 intervenţii SMURD. Intervenţiile SMURD au fost concretizate prin misiuni de acordare a primului-ajutor calificat şi transportarea la spital în 868 cazuri de traumatisme, 160 afecţiuni cardiace, 99 intoxicaţii, 78 accidente rutiere şi descarcerări, 1200 afecţiuni ale aparatului digestiv, renal, respirator etc.  Subunităţile ISU „DROBETA” au acţionat singure la 3064 intervenţii, iar serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă la 81 intervenţii (18 incendii, 62 incendii de vegetaţie uscată şi o misiune pentru tăierea unui arbore căzut pe carosabil).

260 incendii – cele mai frecvente tipuri de risc, în medie 0,71 pe zi

După mediul în care au izbucnit, 176 incendii s-au manifestat în zonele rurale şi 84 dintre acestea au avut loc în mediul urban. Faţă de anul precedent, numărul incendiilor a scăzut de la 363, în anul 2012, la 260 incendii în anul 2013 (scădere cu 28,37%). Pe timpul intervenţiilor pentru stingerea incendiilor au fost salvate 5 persoane (adulţi), 17 animale şi importante bunuri materiale. Cu toate eforturile depuse, 3 persoane au decedat, iar 4 au fost rănite. În toate cele 3 situaţii, la sosirea forţelor de intervenţie, persoanele erau deja decedate, nemaiputându-se face nimic pentru salvarea acestora.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Din totalul incendiilor, cele mai multe ( 217=83,46%) s-au produs la proprietăţile individuale ale cetăţenilor, fiind afectate 184 case de locuit şi anexe, 14 mijloace de transport individuale şi 19 terenuri din apropierea gospodăriilor. În cooperare cu subunităţile inspectoratului, serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă au participat la un număr de 145 intervenţii în situaţii de urgenţă (74 incendii, 53 incendii de vegetaţie uscată şi 18 alte misiuni).Incendiile au fost provocate, în principal de: folosirea intenţionată a sursei de aprindere pentru a genera incendiul (53), conductori electrici improvizaţi, defecţi sau neizolaţi corespunzător (37), focul deschis 13,84% (36), coş de fum deteriorat sau neprotejat termic faţă de elementele combustibile (36), fumatul (17) şi jocul copiilor cu focul (9).

Incendiile de vegetaţie uscată au scăzut cu  61% faţă de anul 2012

Din analiza incendiilor de vegetaţie uscată rezultă faptul că 84 au fost stinse de către serviciile profesioniste (aproximativ 42,21%), la 53 s-a intervenit în cooperare cu serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, iar 62 au fost lichidate numai de către serviciile voluntare (31%).
Au ars 1171,7 ha vegetaţie uscată şi mărăcinişuri, 753,20 ha mirişte, 8,20 ha litieră şi 49 ha culturi agricole.

202 avize şi 75 autorizaţii de securitate la incendiu emise în anul 2013

În activitatea de avizare-autorizare au fost verificate peste 300 de documentaţii tehnice, fiind emise 202 avize, 75 autorizaţii şi respinse un număr de 20 solicitări de obţinere a avizului/autorizaţiei de securitate la incendiu. Comparativ cu anul 2012,  numărul avizelor de securitate la incendiu a scăzut cu 4% (de la 210  la  202), iar numărul autorizaţiilor de securitate la incendiu a crescut cu 29% (de la 58 la 75).

1472 controale şi  928 amenzi în valoare de  602.100 lei

În urma celor 1472 controale efectuate de către Inspecţia de Prevenire, s-au constatat 4608 deficienţe pe linia apărării împotriva incendiilor şi 562 deficienţe pe linia protecţiei civile.  Remedierea deficienţelor, pe timpul controalelor, raportată la numărul deficienţelor constatate a înregistrat o creştere faţă de anul 2012 cu 31,7%. Sancţiunile aplicate, acolo unde deficienţele constatate nu au putut fi remediate, au constat în 1881 avertismente şi 928 amenzi. Proporţional cu creşterea exigenţei şi a numărului de deficienţe constate, numărul sancţiunilor aplicate în anul 2013 a înregistrat o creştere de 53% comparativ cu 2012. Amenzile contravenţionale aplicate în anul 2013 au fost în cuantum de 602.100 lei, înregistrând o creştere de 143% faţă de anul precedent.

În anul 2013 au fost efectuate un număr de 750 exerciţii cu implicarea factorilor de decizie de la nivelul localităţilor, instituţiilor şi operatorilor economici, cu scopul educării preventive a populaţiei cu privire la modul de comportare înainte, pe timpul şi după producerea unei situaţii de urgenţă. Anul 2013 a înregistrat o creştere importantă a activităţilor de pregătire a populaţiei coroborată cu o creştere a activităţii de informare preventivă privind situaţiile de urgenţă. Acţiunile şi activităţile preventive au fost expuse în 145 ştiri TV, 162 ştiri radio, 114 articole de presă şi 2142 instruiri preventive efectuate pe timpul controalelor şi a altor acţiuni planificate.

Activitatea  SVSU şi SPSU

Activităţile desfăşurate pentru operaţionalizarea S.V.S.U. au fost materializate prin existenţa, la sfârşitul anului 2013, a 66 servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă după cum urmează:
57  servicii de categoria I – formate numai din echipe specializate pe tipuri de riscuri;
8 servicii de categoria a III – a – au în dotare o singură autospecială pentru stins incendii;
1 serviciu de categoria a IV-a –  are în dotare două autospeciale pentru stins incendii (comuna Bala).

În dotarea S.V.S.U. se găsesc şi motopompe pentru stins incendii, motopompe pentru evacuarea apei, utilaje (buldoexcavatoare, tractoare, autogreder, microbuz, cisternă cu apă, autocamion, utilaj deszăpezire, barcă cu motor, autovidanje).Serviciile private pentru situaţii de urgenţă (S.P.S.U.) operaţionalizate în judeţul Mehedinţi, la sfârşitul anului 2013, erau constituite în număr de 14 dintre care 11 proprii, ale operatorilor economici/instituţiilor şi  3 constituite ca societăţi comerciale. În anul 2013 a fost desfiinţat un serviciu ca urmare a restrângerii activităţii economice la nivel judeţean.Operaţionalizarea S.V.S.U. şi S.P.S.U. a presupus, de asemenea şi efectuarea a 121 de exerciţii cu S.V.S.U. şi 12 exerciţii cu S.P.S.U. Având în vedere numărul mare de incendii de vegetaţie uscată produse în raza de competenţă a S.V.S.U. în anii anteriori, exerciţiile efectuate în anul 2013 cu S.V.S.U. au înregistrat o creştere de 83%, accentul fiind pus pe pregătirea practică a comitetului local pentru situaţii de urgenţă şi a personalului voluntar. Rezultatele pregătirii efectuate cu aceste structuri s-au materializat, în plan profesional prin calificarea S.V.S.U Bâcleş şi SPSU RAAN la faza naţională a concursurilor profesionale ale serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă.

În anul 2013,  S.V.S.U. au intervenit la 133 de incendii, dintre care, la 80 în mod individual şi 53 în cooperare cu serviciile profesioniste. Ca urmare a implicării Inspecţiei de Prevenire în coordonarea activităţilor de informare preventivă a S.V.S.U., analizând situaţia statistică pentru anul 2013, se poate observa, atât la intervenţia la incendii cât şi la incendiile de vegetaţie uscată, o scădere a numărului de intervenţii faţă de anul 2012.O altă activitate a Inspecţiei de Prevenire a constat în îndrumarea elevilor prin activităţile desfăşurate cu Cercurile de elevi „Prietenii Pompierilor” şi „Cu viaţa mea apăr viaţa”.Personalul Inspecţiei de Prevenire, în colaborare cu şcolile de pe raza judeţului, a reuşit, în anul 2013, să mobilizeze un număr mai mare de participanţi la activităţile preventive desfăşurate, astfel că, la ambele tipuri de cercuri s-a înregistrat o creştere cu 1%, respectiv 2% a numărului de cercuri de elevi participante. Activităţile desfăşurate au fost axate pe concursuri tehnico-aplicative, Ziua Porţilor Deschise şi workshop-uri.Cooperarea cu instituţiile cu atribuţii în managementul situaţiilor de urgenţă a fost concretizată atât prin încheierea unui număr de 8 documente (protocoale, planuri de cooperare, parteneriate etc,) cât si prin desfăşurarea unui număr de 27 activităţi practice de  pregătire (exerciţii, aplicaţii) şi 464 misiuni desfăşurate în comun pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă.

Informarea publică

 Pentru o corectă informare a opiniei publice asupra noilor misiuni şi acţiuni ale inspectoratului, a evenimentelor care au avut loc în zona de competenţă, precum şi asupra măsurilor de prevenire şi comportamentul pe care trebuie să-l adopte populaţia, în diferite situaţii de urgenţă, au fost întocmite şi diseminate tuturor reprezentanţilor mass-media, 224 comunicate, ştiri şi buletine de presă, au fost organizate 18 briefing-uri şi conferinţe de presă şi s-a răspuns la aproape 1000 de solicitări de informaţii de  interes public acordat. Purtătorul de cuvânt a acordat jurnaliştilor 648 interviuri, a participat la 34 de emisiuni radio şi tv.

Obiective 2014

Pentru anul 2014, obiectivele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Drobeta” sunt:  
 –  Finalizarea proiectului „Gestionarea în comun a Situaţiilor de Urgenţă în zona Transfrontalieră România – Republica Serbia” prin efectuarea de cheltuieli eligibile şi respectarea încadrării în Calendarul estimativ al activităţilor proiectului;        
–  Accesarea de fonduri europene in exerciţiul financiar 2014-2020;
– Reducerea numărului de incendii la locuinţe/gospodării cetăţeneşti şi de victime rezultate din acestea;
–  Reducerea timpului mediu de răspuns şi a timpului mediu de intervenţie;
–  Îmbunătăţirea bazei materiale de pregătire a efectivelor prin constituirea la Garda de intervenţie Dubova a unui poligon de antrenament, precum şi alte puncte de antrenament la sediul fiecărei subunităţi;
– Diversificarea acţiunilor, formelor şi mijloacelor de informare şi educaţie preventivă a populaţiei;
–   Reducerea numărului obiectivelor puse în funcţiune fără autorizaţie de securitate la incendiu.
– Completarea dotării scafandrilor de intervenţie cu costume uscate, pentru a putea realiza intervenţia în ape reci (cu temperatura sub 100 C);
–   Operaţionalizarea SVSU;
–  Preluarea autospecialei FRAP tip MAN de la ISU Dolj şi introducerea în intervenţie la Staţia Vînju Mare.
– Autorizarea ISCIR a unităţii privind activităţile de verificare, încărcare a buteliilor cu gaze comprimate;    
– Finalizarea demersurilor pentru preluarea în administrare a imobilului cu destinaţia garaj de la Detaşamentul Orşova în vederea efectuării reparaţiei capitale;
–  Întărirea coeziunii în cadrul unităţii şi afirmarea spiritului camaraderesc;
– Dezvoltarea convingerilor, la toate categoriile de personal, privind corectitudinea şi transparenţa  actului de comandă. ,,Cu toate greutăţile întâmpinate în anul 2013, cauzate de insuficienţa resurselor financiare alocate, în ansamblu, activitatea unităţii s-a desfăşurat în condiţii bune, personalul inspectoratului acţionând permanent pentru realizarea obiectivelor stabilite, în paralel cu îndeplinirea sarcinilor şi ordinelor eşalonului superior” a decalarat purtătorul de cuvânt al ISUMehedinţi, plutonierul major Ramona Nistor.

Politica