sâmbătă, aprilie 27, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Autostrada Craiova – Piteşti mai aşteaptă

Autostrada Craiova-Piteşti nu se vede la orizont. Procedurile pentru concesionarea autostrăzii-drumului expres Piteşti-Craiova au fost demarate din primăvara lui 2013. De atunci, au cam stagnat.
Oficial, autorităţile române au anunţat că se află în etapa “dialogului competitiv”. În realitate, se aşteaptă mai întâi semnarea contractului pentru Autostrada Comarnic-Braşov, lucru recunoscut, ieri de primarul Craiovei.

Nu s-a semnat contractul de autostradă, acolo este deja o procedură în derulare pentru că au venit mai multe ţări nu numai din China şi din alte ţări ale Uniunii Europene care au depus o ofertă pentru a construi această autostradă şi deocamdată nu se poate semna până nu se semnează Comarnic-Braşov, este a doua autostradă, este o comisie impusă de FMI foarte clară că nu se poate semna a doua autostradă până nu sunt gata documentele la prima, deci din această cauză nu se poate stabili deocamadată câştigătorul, noi sperăm să se întâmple cât mai repede acest lucru. Ce s-a întâmplat în China, unul dintre ofertanţi, a spus că este pregătit oricând şi-ar dori ca acest lucru să fie de la guvern la guvern. Este adevărat că legislaţia Chinei faţă de cea a României, de fapt a Uniunii Europene, nu se mai poate discuta la nivel de stat, noi avem nişte proceduri, se fac nişte licitaţii pentru concesiuni exact cum s-a întâmplat în cazul nostru cu cartierul de locuinţe de la chinezi.
Olguţa Vasilescu

Banca Mondială a dat “interzis” chinezilor până în 2017

Policlinica Buna Vestire Craiova

Compania chineză care a depus documentele pentru concesionare este China Communications Construction Ltd., una din cele mai mari firme de infrastructura de transport din China.
Compania a fost implicată în 2011 într-un scandal privind practici frauduloase în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră în Filipine, fapt pentru care a fost exclusă din rândul colaboratorilor de Banca Mondială.
Astfel, până pe 12 ianuarie 2017, China Communications Construction Ltd. nu poate contracta construcţia niciunui drum, ori pod, finanţat de Banca Mondială, după cum au transmis într-un comunicat de presă, în iulie 2011, reprezentanţii instituţiei financiare.
Autostrada Craiova-Piteşti ar urma să aibă o lungime de 121 kilometri şi să coste circa 1,7 miliarde de euro.

Anunţul de participare a fost publicat pe site-ul CNADNR încă din 11 martie 2013, ultima clarificare fiind publicată în data de 7 mai a anului trecut, dată limită de depunere a ofertelor, potrivit anunţului de participare la licitaţie. Autostrada Craiova- Piteşti ar urma să tranziteze judeţele Dolj, Olt şi Argeş.
Autorităţile au decis ca acest drum să fie construit cu fonduri private, prin concesiune.
Concesionarul ar urma să proiecteze, să construiască, să finanţeze, să opereze şi să întreţină autostrada / drumul expres. Banii investiţi vor fi recuperaţi din taxa ce va fi instituită la intrarea pe acest tronson de drum.

Consorţiile care s-au arătat până acum interesate de realizarea autostrăzii / drumului expres, sunt formate din companiile Obrascon Huarte Lain SA – OHL ZS SA, China Communications Construction Company – Dogus Insaat VE Ticaret AS – Egis Projects, Spedition UMB – Tehnostrade – Vectra Service, Strabag AG – Strabag SE – Vinci Construction Grands Projects – Vinci Construction Terassament – Aktor SA – Aktor Concessions SA (denumită Via Subcarpatica) şi Impregilo SpA – Salini SpA.

O mie de cereri pentru apartamentele chinezeşti

Tot ieri, edilul şef al urbei a anunţat că până în prezent au fost depuse o mie de cereri pentru obţinerea unei locuinţe în viitorul cartier chinezesc.
Olguţa Vasilescu spune că numărul solicitărilor i se pare “chiar foarte mare”. De precizat însă că, tot potrivit municipalităţii, proiectarea blocurilor se face în funcţie de numărul de cereri. Se vorbeşte de 1850 de locuinţe în viitorul cartier.  Drept urmare, doar pentru puţin peste jumătate dintre acestea există, momentan, interes. Olguţa Vasilescu crede însă că se vor vinde toate.

Nu mi se pare un număr mic de solicitări la cartierul de locuinţe, mi se pare chiar foarte mare în condiţiile în care nimeni nu credea că se va întâmpla acest lucru, 1000 cereri când nu ai prezentat nici măcar proiectul şi nu era nimeni foarte sigur, chiar nu este puţin. Sunt absolut convinsă că atunci când vom prezenta preţurile, cât costă cu exactitate tipurile de apartament vor fi foarte mulţi craioveni care vor depune aceste cereri. Cele 1850 locuinţe nu cred că vor fi probleme să fie asigurate. Chinezii nu au depus o dată limită pentru a se depune aceste cereri, ei ştiu că au de construit acest cartier şi că în doi ani va trebui să fie gata. Plata către chinezi se va face în momentul în care se predă cheia apartamentului. Nu este o urgenţă, urgenţa a fost impusă de noi până la data de 1 septembrie ca să ne dăm seama ce tip de apartamente preferă craiovenii pentru că la început au venit în proiect cu foarte multe garsoniere. Le-am spus că în general, familiile caută apartamente cu cel puţin două camere şi ceea ce am intuit a fost corect. Ei deja când şi-au făcut proiectarea au ţinut cont de aceste cereri. Sunt convinsă că se vor vinde, acest preţ nu există în România şi U.E, sunt şi alţi primari din ţară interesaţi de construirea unor cartiere, dar sunt convinsă că nu va mai exista preţul de 400 euro/metru pătrat decât beneficiem noi craiovenii dat fiind că e vorba de un proiect pilot discutat la nivel foarte înalt între cele două state direct.
Olguţa Vasilescu

Potrivit primarului Craiovei, chinezii se îndreaptă către firmele din Craiova pentru achiziţia de materiale şi pentru forţa de muncă. Există însă o condiţie. Firmele craiovene trebuie să demonstreze că pot respecta termenele. Cartierul trebuie construit în doi ani.

Lucrările încep în momentul în care eliberăm autorizaţia de construcţie, ei îşi fac toate avizele necesare, sunt în discuţii cu firmele din Craiova şi nu numai pentru că nu vor face faţă doar firmele din Craiova să lucreze la astfel de proiect, dar important este că la început ei să se îndrepte către firmele craiovene şi către piaţa noastră de materiale de aici. Am evitat discuţiile de genul se construieşte cu materiale proaste din China şi de aceea am impus ca materialele să fie folosite de pe piaţa craioveană pentru a se demonstra că se construieşte la aceeaşi calitate ca toţi ceilalţi investitori în afaceri imobiliare cu diferenţa doar de preţ. La proiectare s-a lucrat pe legislaţia românească, condiţiile de calitate sunt foarte bune. Sper ca în octombrie să se apuce de lucru, a rămas doar demolarea de făcut, când e gata şi autorizaţia e eliberată se pot apuca de lucru. Licitaţia de concesiune a durat aproape un an de zile, ar fi trebuit să debuteze la 9 martie. Vor lua în primul rând firme din Craiova pentru că dacă firmele din Craiova nu pot să asigure necesarul pentru că vă daţi seama e vorba de 30 blocuri, e destul de dificil să discuţi doar cu firme din Craiova, ei au termen de respectat 2 ani de zile maxim. Dacă în doi ani nu suntem gata cu cartierul vin cei de la Armată şi ne cer terenul înapoi. Dacă nu sunt în stare firmele din Craiova să îşi respecte termenele vin cu muncitorii din China. Au început deja să discute pentru materialele de construcţie şi cu câteva firme. Au un reprezentat care este aici de câteva luni. Cred că aveau de gând să vină cu 150 chinezi.
Olguţa Vasilescu

Chinezii au concesionat terenul situat pe strada Caracal, acolo unde se va construi noul cartier, pe o perioadă de 49 de ani. Investiţia se face cu bani de la Banca de Dezvoltare a Chinei cu care Primăria Craiova a semnat zilele trecute un memorandum.
Cartierul chinezesc va fi construit pe un teren de 67.511 mp, va avea aproximativ 1.800 garsoniere şi apartamente. De asemenea, cartierul va avea grădiniţă, magazine, farmacie, cabinete medicale, sală de fitness, dar şi piscină.
Chinezii vor construi şase tipuri de locuinţe: 2 tipuri de garsoniere tip studio, 2 tipuri de apartamente cu 2 camere şi 2 tipuri de apartamente cu trei camere. Cel mai mic preţ este de 21.500 euro cu TVA, pentru o garsonieră.
La încheierea precontractului de vânzare-cumpărare, viitorul beneficiar al locuinţei va trebui să plătească un avans de 3.000 de euro. Diferenţa din preţul locuinţei va fi plătită după construcţie, mai exact la predare.

–––-

Preşedinte PSD Dolj, Claudiu Manda: Vizita în China arată că strategia de politică externă a premierului Victor Ponta este una de succes!

Strategia de politică externă a României, pusă în aplicare de premierul Victor Ponta şi care implică şi îmbunătăţirea relaţiilor politice şi comerciale cu China, este una de succes! Iar dovada este în primul rând modul onorific în care Victor Ponta a fost primit la Beijing de către omologul său chinez Li Keqiang şi preşedintele Xi Jinping, cu ocazia împlinirii a 65 de ani de relaţii diplomatice şi 10 ani de la semnarea Parteneriatului amplu de prietenie şi cooperare. Din vizita premierului Victor Ponta în China au rezultat atât planuri concrete pentru proiecte comune cât şi oportunităţi privind investiţii viitoare, din care vor rezulta locuri de muncă şi beneficii directe pentru români. Una dintre cele mai importante investiţii, care se va desfăşura în următorii doi ani, este cea care vizează construcţia unui cartier de 35 de blocuri în Craiova, în valoare totală de 35 de milioane de euro. Totodată, în perioada următoare se are în vedere realizarea unor studii de fezabilitate pentru construcţia de către compania China Railway a unei căi ferate de mare viteză pe ruta Bucureşti-Iaşi şi apoi spre Chişinău. Iar cu firma China Communications Construction Corporation au avut loc discuţii despre proiectele de Austostrada Piteşti-Craiova, Comarnic-Braşov şi despre modernizarea podului Constanţa sau lucrările la podul de la Brăila. În domeniul energiei s-a discutat cu China National Electric Engineering Construction Corporation despre contractul de circa 271 de milioane de dolari pentru modernizarea grupurilor şi instalaţiilor de la Termocentrala Deva. Iar în domeniul comercial, societatea mixtă româno-chineză Cattle Ferma de Bovine SRL şi-a propus să exporte până la 20.000 de bovine vii din România în China, începând cu un prim lot de 5.000 de capete.

Politica