miercuri, mai 1, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Specialiștii în securitate cibernetică: Mare atenție la mesajele primite

Nou val de înșelăciuni pe internet în numele unor companii cunoscute – clienții primesc emailuri în care sunt inserate linkuri dubioase care de obicei au legătură cu pachetele comandate online. Mesajele sunt atât de bine concepute încât par legitime și nu puțini sunt cei care au căzut în plasa atacatorilor.

„Pachetul nu a putut fi livrat deoarece taxele vamale nu au fost fost plătite” – așa arată un mesaj trimis în urmă cu câteva zile în numele Poștei Române. În același email, clientul este îndrumat să acceseze un link pentru a plăti. De aici până la a intra în capcană este doar un pas.

Specialiștii în securitate cibernetică spun că acum este perioada propice pentru astfel de înșelăciuni pe internet. Foarte puțini sunt cei care au răbdare să se uite cu atenție peste e-mailurile pe care le primesc despre coletele cu produsele pe care le-au comandat, scrie Digi24.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Companiile de securitate informatică spun că a fost lansată o campanie de phishing. Adică atacatorii clonează site-urile unor companii cunoscute, iar clienții neatenți își dau datele fără să știe că de fapt pot rămâne fără bani în cont.

Liviu Arsene, expert în securitate cibernetică: „Prin aceste campanii de emailuri frauduloase vorbim efectiv de oameni care pierd bani! Aceste mesaje sunt atât de bine create, se folosesc inclusiv de logo-ul companiei inclusiv de formatul în care aceste bănci sau companii trimit mailuri către clienții lor și atunci victima cade în plasă, crede că este un mesaj perfect legitim”.

Dacă ați căzut victimă unei tentative de fraudă online, contactați numărul  de urgență 1911. 

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește capacitatea de a folosi tehnologia modernă, arată ultimul studiu Eurostat.

Centrul de Răspuns la Securitate Cibernetică denunță o nouă campanie în ce privește ofertele false promovate online. Dacă primiți mesaje de tip SMS sau pe Facebook Messenger cu promoții, verificați existența unor oferte doar pe canalele oficiale de comunicare ale companiilor respective.

Politica