luni, aprilie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Normele de ridicare a maşinilor, mai aproape de a fi aprobate

 

Oraşele sunt sufocate în continuare de maşini parcate neregulamentar, la un an şi jumătate de când autovehiculele nu mai pot fi ridicate în baza unor hotărâri ale consiliilor locale. Totuşi, într-un răspuns transmis Jurnalul Olteniei, reprezentanţii Ministerului Afacerilor Interne au explicat că proiectul de hotărâre pentru aprobarea normelor de ridicare a maşinilor a fost trimis la Ministerul Justiţiei, ultima instituţie pe la care trebuie să treacă, înainte de aprobarea de către Guvern. Cât va dura şi această procedură, însă, nu se ştie.

Șoferii continuă să parcheze pe oriunde doresc, iar asta pentru că nici până acum, la un an şi jumătate de când Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis că maşinile nu pot fi ridicate în baza hotărârilor de consilii locale, nu au fost aprobate de guvern normele de aplicare pentru această măsură.

Curtea de Apel Bucureşti decisese, în luna aprilie anul acesta, că Ministerul Afacerilor Interne (MAI) şi Guvernul sunt obligate să elaboreze şi să adopte, în regim de urgenţă, regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar. Executivul nu a contestat decizia, conformându-se şi, probabil, dându-şi seama că această măsură de ridicare a maşinilor este realmente necesară.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Guvernul va putea adopta proiectul după obţinerea avizului Ministerului Justiţiei şi al Consiliului Legislativ

Lucrurile se pare, însă, că se îndreaptă spre calea cea bună. Jurnalul Olteniei a transmis o solicitare către Guvernul României, pentru a întreba care este stadiul acestui proiect de hotărâre de modificare şi completare a Codului Rutier. Solicitarea a fost înaintată de către Executiv spre Ministerul Afacerilor Interne, iar acesta ne-a transmis că proiectul se află în ultima etapă de avizare. Concret, se află la Ministerul Justiţiei, care trebuie să dea avizul final, iar apoi hotărârea poate fi luată de către Guvern.

În urma consultării direcţiei de specialitate a Aparatului central al M.A.I., vă informăm că proiectul de hotărâre a Guvernului pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost transmis Ministerului Justiţiei. În conformitate cu prevederile alin.(7) al art.20 din Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/ aprobării, această instituţie încheie operaţiunile din etapa de avizare, derulată la nivelul Guvernului. “În acest context, Guvernul va putea adopta proiectul după obţinerea avizului Ministerului Justiţiei şi al Consiliului Legislativ”, au transmis reprezentanţii Ministerului Afacerilor Interne.

Nu se ştie, însă, cât va mai dura şi această procedură.

Ce schimbări vor mai fi?

Potrivit proiectului, una dintre cele mai relevante şi importante schimbări este aceea că vehiculele pot fi ridicate şi de pe pistele de biciclete sau de pe trotuar, acolo unde împiedică circulaţia pietonilor, şi nu doar pe partea carosabilă, ca până acum. Dacă vehiculele au un tonaj mai mare de 3,5 tone, acestea vor fi blocate. Totodată, prin proiect se creează şi posibilitatea ridicării vehiculelor pentru situaţii care privesc realizarea unui interes public.

Maşinile nu mai pot fi ridicate din mai 2015, de când Victor Ciorbea, şeful Instituţiei Avocatului Poporului, a sesizat Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie privind nelegalitatea ridicării maşinilor în baza hotărârilor de consilii locale, iar aceasta a decis ca atare. La nivel local, în Bănie, de ridicarea maşinilor se ocupa Regia Autonomă de Transport Craiova, acum trasformată în RAT SRL. Aceasta nu-şi făcuse un obicei din a „vâna” şoferii care parcau neregulamentar, ridicând, în medie, până în 130 de maşini pe lună. Cei cărora li se ridicau maşinile le puteau lua înapoi din incinta RAT, în schimbul unei taxe de 150 de lei.

Politica