luni, mai 20, 2024

Ultima ora

spot_img

Sport

Nu ai căldură, suni la Termo

Gradele din termometre au arătat zilele acestea aproximativ 10 grade şi puţin peste 10 în cursul zilei, însă seara au scăzut sub 10 grade.

Astfel că Termo Craiova are obligativitatea să furnizeze căldură pentru consumatorii de tip urban dacă se înregistrează timp de trei zile consecutiv între orele 18:00-6:00, valori medii zilnice ale temperaturii +10°C sau mai mici. Căldura a fost pornită în locuinţele craiovenilor, însă nu peste tot. Sunt persoane care nu au încă agentul termic furnizat. Administrator special al SC Termo Craiova, Dan Magla a precizat că este posibil să fie defecţiuni, însă cetăţenii pot apela numărul de telefon 0251593402 şi vor fi preluate solicitările.

„Obligativitatea furnizării căldurii revine în condiţiile în care trei zile la rând în intervalul orar 22:00-06.00 media temperaturilor este mai mică sau egală cu 10 grade. Oricum s-au îndeplinit şi aceste condiţii, mai mult şi pe timpul zilei este frig, temperaturi de 7-8 grade, situaţie în care asigurăm confortul termic în locuinţe, respectiv la instituţiile publice alimentate de la sistemul centralizat. Se verifică punctual nu pot să mai fie cum s-a întâmplat, se întâmplă şi vor mai fi diverse avarii care în interval de câteva ore, în mod obişnuit pe parcursul aceleiaşi zi, se remediază. Ele se anunţă, le depistăm şi noi din urmărirea unor parametrii şi aşa mai departe. Persoanele care nu au căldură pot să anunţe, avem dispecerat, toate solicitările se preiau, se verifică, se rezolvă. Numărul dispeceratului nostru de fix este 0251593402”, a menţionat Dan Magla, administratorul SC Termo SRL.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Redactorii Jurnalul Olteniei au verificat dacă numărul este operaţional, iar reprezentanţii Termo au răspuns prompt.

În zona Valea Roşie, de exemplu lângă Liceul Henri Coandă, marţi au fost anumite defecţiuni tehnice, cauzate şi de locatarii care închid robinetele sau se întâmplă să mai cedeze ţevile, au semnalat telefonic reprezentanţii Termo. Problemele sunt diverse, în funcţie de zonă, iar pentru remedierea lor există disponibil acel număr de dispecerat.

 

Ce se întâmplă cu datornicii?

Administratorul Termo a precizat că nu vor fi lăsaţi de izbelişte nici datornicii, oprindu-se furnizarea căldurii în apartamentele acestora, însă trebuie să fie conştienţi că este un serviciu care trebuie plătit.

„Momentan primeşte toată lumea căldura şi cei care au datorii, dar asta nu înseamnă că datoriile din urmă s-au şters, sau s-au prescris, ele pot fi eşalonate, conciliate tot ca o plată eşalonată pe baza acordului de mediere încheiate, dar repet a nenumărata oară, trebuiesc şi acelea plătite, nu se şterg, nu se prescriu, nu există o dispariţie a lor. Sunt certe şi exigibile. La acestea se adaugă cele ce vin în această perioadă de funcţionare.Fără doar şi poate, nimeni nu doreşte situaţia ca să nu se plătească şi facturile curente şi cât de mult posibil din restanţe pentru a se putea desfăşura activitatea de funcţionare normală.Sper să nu ajungem să sistăm căldura, se va analiza punctual, sunt decidenţi aici, avem şi un administrator judiciar, de asemenea lucrăm în relaţie cu autoritatea locală, sper să se priceapă o chestie, elementară, simplă. Este un serviciu consumat care implicit trebuie plătit, nu este nimic ieşit din comun, la fel cum se consumă, curentul, telefonul, televizorul, aici este efectiv o exagerare pe faptul că se ştie că din punct de vedere tehnic este foarte greu să faci o decuplare individuală a răului platonic.În rest, nu există niciun motiv, cum toată lumea îşi plăteşte necesităţile şi utilităţile casnice nu văd niciun motiv să nu-l plătească tocmai pe acesta. Eu sper să nu se ajungă în situaţii dramatice şi nedorite, legate de sistarea furnizării căldurii”, a declarat Dan Magla.

Pe timpul verii, s-a făcut sistarea de apă caldă la câteva asociaţii aflate în „topul” datornicilor.

 

Datorii de miliarde, la asociaţii

Sunt câteva asociaţii de proprietari ce înregistrează datorii mari la plata serviciilor furnizate de către SC Termo Craiova.

Sunt restanţe chiar şi din 2010. În topul rău-platnicilor, cu datorii la data de 16.09. 2015 se află Asociaţia de Proprietari nr.7 1 Mai total sold 2.358.369,37 lei urmat de Asociaţia de Proprietari nr. 14 Romanescu cu 2344..715,40 lei. Fruntaşe, cu restanţe mari se află şi Asociaţia nr.24 Craioviţa Nouă cu 1.130.766,04 lei şi Asociaţia nr.4 Mareşal Antonescu cu 1.112.161,93 lei.

De asemenea există şi asociaţii de proprietari, care în perioada ianuarie-august au plătit până la 50% din valoarea facturilor existente cum ar fi Asociaţia nr.24 Craioviţa Nouă, Asociaţia de Proprietari nr. 14 Romanescu, Asociaţia nr.4 Mareşal Antonescu. În plus şi Asociaţia nr.5 Eroilor, Asociaţia nr. 6 1 şi Asociaţia nr. 3 Știrbei Vodă mai au restanţe de miliarde.

“Situaţia datornicilor se evidenţiază la nivel de asociaţie în Craiova. În Craiova, sunt 380 de asociaţii, din rândul lor se face aşa-zisul clasament al rău platnicilor.Nu există ceva nominal, nominal îi iau la nivel de asociaţie, unde sunt locatarii membri, unde au repartizate cheltuielile aferente pe care şi le-au plătit sau nu, figurează ca datornici ai asociaţiei”, a mai spus administratorul Termo Craiova.

S-au întâlnit situaţii în care într-un bloc de patru etaje, mai sunt racordaţi la Termo doar 3 persoane, de exemplu. În acest caz, nu rămân fără căldură cei care au plătit din cauza celor care nu şi-au achitat îndatoririle către Termo, a spus administratorul societăţii.

„În condiţiile în care nu au datorii care ar putea fi un impediment, respectiv nu au renunţat mai au şi aceia căldură. Noi am făcut, la cei care au mai rămas foarte puţini, unul doi, maxim 3 din 15-20 apartamente pe scară, le-am făcut o înştiinţare, li s-au trimis nişte adrese din care le-am solicitat ca în situaţia respectivă să analizeze oportunitatea lor de a-şi monta sistem propriu de încălzire. Sunt multe cazuri în care au luat act şi şi-au exprimat dorinţa de a trece la un sistem individual de încălzire, sunt alţii care din varii motive nu au putut, şi au rămas iarna aceasta tot pe sistemul centralizat.

Furnizăm la toţi consumatorii, nu poţi să laşi omul în frig, doar pentru că într-un fel au rămas trei sau patru, pe scară, au rămas mai puţini, dar trebuie să le asiguri serviciul, cu atât mai mult dacă sunt buni platnici şi nu sunt alte probleme. Limita orientativă este legată în general de vechimea restanţei, adică dacă nu ai plătit un număr de trei luni de zile, deja acolo este o situaţie delicată şi nu vom mai putea să le tratăm cu îngăduinţa cu care au fost tratate până acum”, a mai adăugat Dan Magla.

 

 

spot_img
spot_img

Politica