vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

La Craiova se face. Prima locomotivă ce funcţionează pe ulei vegetal

Compania Reloc – Electroputere VFU Craiova a construit un motor de locomotivă „complet ecologic”. Motorul are aceeaşi putere ca unul care funcţionează pe motorină. Astfel, că prima locomotivă din România care funcţionează cu biodiesel sau ulei vegetal, fără niciun adaos de motorină, a intrat în teste.

”Aceasta este soluția tehnică inovativă pe care care inginerii de la Reloc – Electroputere VFU Craiova au identificat-o pentru motorul locomotivei Diesel LDE 2100 CP, una dintre cele mai răspândite locomotive Diesel din România, folosită atât la transportul de pasageri, cât şi la cel de marfă. La Craiova, de-a lungul timpului, au fost produse peste 2.000 de astfel de locomotive”, reiese dintr-un comunicat al companiei.

Proiectul de cercetare este unic în România şi permite funcționarea motorului Diesel de locomotivă exclusiv pe bază de biodiesel (B100) sau ulei vegetal pur, fără alte elemente în amestec, notează Capital.ro.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Testele vor continua în perioada următoare pentru a monitoriza comportamentul motorului şi în condiții meteo mai dificile, urmând ca, la finalizarea tuturor probelor şi verificărilor, soluția tehnică să fie implementată în masă.

Electroputere Craiova a vândut în 2012 fabrica de locomotive Grupului Grampet, condus de omul de afaceri Gruia Stoica, judecat pentru corupţie în dosarul Complexul Energetic Oltenia, pentru o sumă presupusă, contractul fiind confidenţial, de 6 milioane de euro.

Grampet a cumpărat, tot în 2012, şi fabrica de reparaţii locomotive Reloc SA din Craiova, aflată vizavi de Electroputere.

În mai 2014, noua societate ELECTROPUTERE VFU – RELOC SA Craiova a anunţat că a finalizat locomotiva Diesel 1260 CP, realizată şi proiectată în parteneriat cu societatea americană Caterpillar, prima locomotivă de manevră grea şi transport de marfă, proiectată şi realizată la Craiova după o stagnare de 24 ani a producţiei în Bănie.
Locomotiva echipată cu două motoare Diesel de 630 cai putere fiecare a fost denumită Terra Nova. Au fost comenzi pentru opt astfel de locomotive, venite din Europa de vest.

Tot atunci, conducerea firmei susţinea că în 2016 se va construi la Craiova o nouă locomotivă Diesel electrică de linie, între 2.500-3.000 cai putere, tot în parteneriat cu firma americană Caterpillar.

Reloc – Electroputere VFU Craiova are 600 de angajaţi şi face parte de trei ani din portofoliul Grampet, grup deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

Politica