Circulația rutieră restricționată pe Podul Olt, până la finalul lunii august

Home Actualitate Circulația rutieră restricționată pe Podul Olt, până la finalul lunii august
Circulația rutieră restricționată pe Podul Olt, până la finalul lunii august

Lucrările de asfaltare a celor patru gropi din Podul Olt au început, iar în până pe 31 august circulația va fi restricționată pe un singur sens, respectiv Craiova-Piteşti.

Directorul Secţiei Drumuri Naţionale Slatina, Adrian Motorga, a declarat, pentru Jurnalul Olteniei, că în majoritatea timpului traficul rutier se va desfăşura pe un singur sens, alternativ, fiind instalate semafoare. Executarea lucrărilor se va desfăşura, până pe 31 august 2017, când circulația va fi restricționată pe un singur sens, respectiv Craiova-Piteşti.

În weekend, în noaptea de sâmbătă spre duminică, circulaţia a fost oprită pe Podul Olt.  Ruta ocolitoare a podului a fost DJ 546-Slatina(Catedrală)-Teslui-Moșteni-DN 64 Strejești-Pleșoiu-DJ 677(Salcia) – DN65.

Aceeaşi rută va fi folosită şi în weekendul 12-13 august, când de asemenea traficul rutier va fi închis, pe Podul Olt.

La sfârşitul lunii martie, drumarii au reparat o altă fisură apărută în Podul Olt.

Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.