duminică, mai 5, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

30 de școli, la ediția de vară a târgului Narada „Împreună pentru școala noastră”

30 de școli participă la ediția de vară a târgului Narada „Împreună pentru școala noastră” pentru a-și autofinanța diverse urgențe identificate. Printre acestea se află și Grădinița cu program prelungit ”Curcubeul Copilăriei” Craiova care și-a propus achiziția unei oglinzi logopedice SMART pentru cabinetul de logopedie.

Din pacate, evoluția numărului de copii cu probleme logopedice și emoționale în ultimii ani este în creștere iar unitățile școlare trebuie să caute metode de lucru moderne și eficiente pentru a ameliora această situație.

S-a dovedit că logopedia are cel mai mare succes atunci când începe încă din stadii incipiente. Logopedia poate îmbunătăți comunicarea și poate stimula încrederea în sine, extrem de importante pentru dezvoltarea armonioasă a unui copil.

Policlinica Buna Vestire Craiova

In acest sens avem nevoie și ne-ar fi de mare ajutor o oglindă care să diversifice metodele și să permită îmbogățirea resurselor didactice de lucru cu copiii cu probleme de vorbire.

Aceasta oglinda este special echipată cu un touch capacitativ, ecran Full HD 1080, impreuna cu o camera HD, ce contribuie la detectarea miscarilor, dar si un microfon si boxe incorporate, pentru un maxim de interactiune si dinamism in timpul activităților.

  • Prin această serie de evenimente, organizația Narada mobilizează școlile și comunitățile din jurul acestora și le susține inclusiv cu sprijinul partenerilor din mediul privat pentru a-și rezolva singure urgențele.
  • La prima ediție,  25 de școli au strâns aproximativ 100 de mii de euro, sumă care a fost dublată de partenerii Narada pentru a ajuta instituțiile să ducă la bun sfârșit îmbunătățirea condițiilor de siguranță pentru elevi.

Pe 29 mai, Narada organizează cel de-al doilea târg „Împreună pentru școala noastră”, pentru a ajuta 30 de unități de învățământ să strângă fondurile necesare reparațiilor de infrastructură care pot afecta siguranța elevilor.

Pe 29 mai, în cadrul târgurilor organizate în fiecare școală, unitățile de învățământ mobilizează comunitățile pentru a participa și a cumpăra produsele puse în vânzare. Banii adunați vor fi și de această data supuși unui mecanism de dublare, susținut de partenerii Narada, Bergerat Monnoyeour și Ipso Agricultură, și vor fi folosiți pentru finanțarea unor alerte de tipul schimbarea pardoselii și a acoperișului într-o școală, instalarea unui sistem de securitate, reabilitatea instalației electrice, construirea unui teren de sport sau a unor spații de învățare și de joacă pentru copii, achiziția de dispozitive moderne pentru activitatea cu copiii.

Cuvântul cheie din ADN-ul misiunii noastre este mobilizarea. Anul trecut, când am pus prima dată pe masă ideea organizării unui târg școlar, mulți au zâmbit și nu ne-au dat sorți de izbândă. Poate că cea mai mare binecuvântare a noastră, pentru care suntem extrem de recunoscători, este faptul că tot timpul am întâlnit oameni curajoși, capabili să mute munții din loc atunci când își propun să facă un lucru bine. Acesta este și cazul profesorilor cu care am lucrat. S-au mobilizat exemplar și au mobilizat la rândul lor comunitățile, astfel încât au reușit până azi să-și finanțeze alertele cu banii strânși la târg. Cu astfel de oameni lucrăm noi, ceea ce mi se pare extraordinar! Și îmi doresc ca și anul acesta să menținem energia mobilizării și implicării astfel încât să reușim să facem mai multe lucruri împreună în comunitate,” declară Raluca Jianu, CEO Narada. Una dintre soluțiile identificate de Narada este ca școlile să învețe lecții foarte importante de sustenabilitate și autonomie precum lidership și fundraising, abilități extrem de importante într-o societate în care #EokSafacemNoi.

Rezultatele pozitive ale acestor inițiative Narada s-au văzut încă de la prima ediție a târgului „Împreună pentru școala noastră” din cadrul campaniei „Salvează o școală”. Desfășurată cu puțin înainte de Crăciun, în 25 de școli din întreaga țară, seria de târguri a fost un real succes, școlile reușind să strângă aproximativ 100 de mii de euro, bani dublați de partenerii Narada pentru ca rezultatul să fie condiții de siguranță mai bune pentru elevii din România.

Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (co -fondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din România. Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregăteasca pentru succesul în viață și în carieră.

Cu o echipa multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile, pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.

Numai anul trecut, Narada a intervenit în școlile din România, creând impact în viețile a peste 50 de mii de copii, a rezolvat aproape 200 de alerte înscrise pe platforma sa, HartaEdu, investind peste 3 milioane de lei în educație.

Vă așteptăm alături de noi luni, 29 mai 2023!

Cu deosebită considerație,

Echipa Grădiniței Curcubeul Copilăriei Craiova

Politica