Ionel Burtea, tânărul antreprenor care realizează o cifră de afaceri de 6 milioane euro din vânzarea de fructe proaspete

Ionel Burtea are 26 de ani, conduce o afacere în agricultură de 6 milioane de euro din vânzarea de fructe proaspete, are în derulare investiții cu fonduri europene de 2 milioane de euro în utilaje agricole, spații de depozitare, construcția de sere în spații protejate și agroturism, iar la anul plănuiește să-și listeze la Bursă compania, Abund Berry, pentru a atrage capitalul necesar creșterii producției locale.

La 21 de ani, student la ASE, Ionel Burtea decide să pornească o afacere în agricultură. Cu un buget inițial de 20.000 de euro, începe să cultive mure pe 1 ha de teren și își implică familia în afacere – bunicul, părinții și sora. Decizia de a lansa afacerea cu fructe de pădure a fost luată după o atentă cercetare a pieței, în care au fost identificate probleme de disponibilitate a fructelor românești în supermarketuri, precum și lipsa unei game de vinuri cu arome inedite și neconvenționale. De altfel, pasiunea pentru vinuri a stat la baza lansării afacerii în 2017.

În timp, crește suprafața cultivată cu mure, iar tânărul fermier decide să cultive și zmeură și căpșune, astfel încât în prezent, Ionel Burtea împreună cu familia sa gestionează o suprafață totală de 20 de hectare cultivate cu mure, zmeură și căpșune la Țicleni, în județul Gorj. Fructele cultivate la Țicleni sunt vândute sub brandul propriu, Abund Berry.

„În facultate m-am hotărât să lansez o afacere în agricultură pentru că am avut acest vis, să fac ceva pentru și împreună cu familia mea, pentru zona în care am crescut, să pot oferi românilor fructe de pădure de producție locală, să pot crea locuri de muncă și atrage tinerii să rămână acasă, să nu plece afară. Eu și familia mea avem o pasiune pentru vinuri, aceasta a fost motorul și ideea din spatele afacerii. Am descoperit că specialitățile de vinuri din mure sau din afine au un gust și o aromă deosebite, că pot veni foarte bine în completarea ofertei de vinuri din struguri de pe piața din România. Am început să producem din 2017 vin de mure, am lansat brandul Berry Wine / ALAI care poate fi găsit în rețelele partenerilor noștri”, declară Ionel Burtea, fondatorul afacerii Abund Berry.

Anul acesta, Abund Berry a marcat un record în vânzarea de fructe prin livrarea a peste 1000 de tone de fructe din producția locală și de import către supermarket-uri,din care peste 100 de tone de zmeură. Ionel Burtea explică de ce este o cifră semnificativă și ce înseamnă să vinzi 100 de tone de zmeură.

„O sută de tone de zmeură înseamnă 800.000 de cutii de 125g, pe care echipa mea le pregătește pentru vânzare, le verifică, le sortează, le etichetează, le încarcă în lădițe și apoi în camioane. Este un proces meticulos, care presupune atenție și un anumit ritm, în condițiile în care sunt implicate aprox. 40 persoane în acest flux. Dacă facem calculul mai departe, livrăm aprox 2.200 de caserole cu zmeură în medie zilnic către clienții noștri. Iar la această cifră se adaugă celelalte fructe care sunt verificate, ambalate, etichetate și livrate. Efortul nostru este foarte mare, pe măsura cererii”, apreciază Ionel Burtea.

Populare

Recomandări

DOLJ. LUCRĂRI PENTRU PREVENIRE ȘI CORECTARE AVARII – SĂPTĂMÂNA 05.12 – 11.12.2022

Distribuţie Oltenia execută lucrări programate în reţelele electrice pentru...

Ciucă se confesează: „Mi-e teamă de un singur lucru, să nu mor neîmpărtăşit”

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, joi seara, într-un interviu...

Tichetele de sportiv pentru copii se amână pentru 2024

Copiii și juniorii legitimați la structurile sportive care practică...