luni, mai 20, 2024

spot_img

Noi imagini realizate de telescopul spațial James Webb: De la stele care se nasc sau mor, la galaxii care dansează

NASA a publicat marţi primul set de imagini primite de la cel mai puternic telescop spaţial conceput vreodată, James Webb.

În programul live de o oră în care fotografiile au fost dezvăluite una câte una, au fost prezentate imagini cu două nebuloase ce ilustrează ciclul de viaţă al stelelor, o exoplanetă şi un grup compact de galaxii.

„Fiecare imagine reprezintă o nouă descoperire”, a declarat în deschidere directorul NASA, Bill Nelson. „Fiecare va oferi omenirii o viziune asupra Universului pe care nu am mai văzut-o niciodată”, a adăugat el, potrivit AFP, preluată de Agerpres.

Prezentarea NASA a început cu prezentarea unei imagini din Universul îndepărtat.

Folosindu-se de efectul de lentilă gravitațională oferit de un roi de galaxii, telescopul James Webb a putut obține o imagine în care apar galaxii atât de îndepărtate, încât au peste 13 miliarde de ani vechime. Una dintre ele a fost estimată la 13,1 miliarde de ani vechime.

A doua imagine prezentată este a unei planete din afara sistemului nostru solar, WASP-96 b.

Telescopul James Webb a detectat apă în atmosfera planetei, care este un gigant gazos, care orbitează cu o viteză amețitoare în jurul stelei sale.

În a treia imagine prezentată apare nebuloasa Southern Ring, nor de gaze format în jurul unei stele aflată pe moarte.

În a patra imagine prezentată apare grupul de galaxii Cvintetul lui Stephan, un grup compact de galaxii, descoperit în 1877.

În ultima imagine prezentată marți de NASA apare nebuloasa Carina, un nor de gaze în care se formează stele, situat la circa 7.600 de ani-lumină de noi.

spot_img