vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

11 discipline în trunchiul comun din viitoarele planuri-cadru pentru liceu. Lipsesc religia, limbile moderne și educația fizică

Ministrul Educației a enumerat 11 discipline în trunchiul comun din viitoarele planuri-cadru pentru liceu, discipline despre care a spus că „vor fi, sunt convins”. 

Este vorba despre următoarele discipline:

  1. Matematică
  2. Limba română
  3. Fizică
  4. Chimie
  5. Biologie
  6. Istorie
  7. Geografie
  8. Economie
  9. Sociologie
  10. Logică
  11. Filosofie

Planul-cadru cuprinde o zonă comună pentru toţi elevii numită „trunchiul comun”, reprezentată de numărul minim de ore prevăzut în planul-cadru pentru fiecare disciplină. În orele de trunchi comun se va parcurge programa şcolară, scrie edupedu.ro

Policlinica Buna Vestire Craiova
  • Planul-cadru pentru clasa a IX-a pentru filiera teoretică – de ex. profil real (matematică-informatică) sau profil uman (filologie) – cuprinde 13 materii, inclusiv două limbi moderne, Religie, Educație fizică
  • Planul-cadru pentru clasa a X-a pentru filiera teoretică – de ex. profil real (matematică-informatică) sau profil uman (filologie)  – cuprinde 14 materii
  • Planul-cadru pentru clasa a XI-a pentru filiera teoretică – de ex. profil real (matematică-informatică) sau profil uman (filologie) – cuprinde 12 materii
  • Planul-cadru pentru clasa a XII-a, filiera teoretică – profil real (matematică-informatică) include 12 discipline, iar la profil uman (filologie) – 9 discipline

Pe de altă parte ministrul a spus că școlile vor avea un CDȘ – Curriculum la dispoziția școlii – de minimum 30%.

„Va trebui să dăm, la modul general, mult mai multă libertate școlii, flexibilizare și plecând de la 4, 5, 6 % Curriculum la dispoziția școlii să avem un procent de minimum 30% Curriculum la dispoziția școlii, pentru flexibilizare”, a declarat Sorin Cîmpeanu la conferința Institutului Aspen.

Potrivit reglementărilor din prezent, Curriculumul la decizia școlii (CDȘ) reprezintă „oferta educațională propusă de școală, în concordanță cu nevoile și interesele de învățare ale elevilor, cu specificul școlii și cu nevoile comunității locale, și se constituie atât din pachete disciplinare opționale ofertate la nivel național, regional și local, cât și din pachete disciplinare opționale ofertate la nivelul unității de învățământ”.

Politica