sâmbătă, mai 18, 2024

Ultima ora

spot_img

Sport

Creatorii de conținut, în vizorul Fiscului. 35 de persoane, prinse că nu își plăteau taxele

Creatorii de conținut au intrat în vizorul Fiscului. De la vloggeri, bloggeri și până la youtuberi, toți cei care își câștigă existența din online trebuie să plătească taxe la stat. Controlați sunt artiștii muzicali, influencerii sau youtuberii cu sute de mii de vizualizări.

Anul trecut, inspectorii ANAF au constatat că 35 de persoane care au obținut aproximativ 26,33 de milioane de lei nu și-au declarat veniturile, potrivit digi24.ro

Pe lângă taxele plătite pe veniturile din platforme și alte servicii prestate, creatorii de conținut trebuie să își achite dările și pe produsele primite pentru reclame.

Policlinica Buna Vestire Craiova

”Dacă eu sunt o persoană fizică care mă ocup cu reclame, la diverse produse, de exemplu parfumuri, atunci trebuie să mă înregistrez la Registrul Comerțului și sunt obligat să țin contabilitate. Se va face o evaluare a supraveniturilor impozabile, persoana fizică depunde declarația unică până în 25 mai, iar până pe 25 mai va plăti impozitul pe venitul generat pe astfel de activități de reclamă și publicitate„, a spus Adrian Bența, consultant fiscal.

Principalele controlate de ANAf activează în special în domenii precum cel muzical, media, IT, gastronomie şi călătorii.

„ANAF se adaptează evoluției tehnologiei și verificã veniturile obținute din activități specifice mediului online, precum monetizarea publicării de conținut multimedia pe website-uri, rețele de socializare și platforme audio-video, sau din vânzarea de programe/aplicații software pe platforme dedicate”, potrivit unui comunicat ANAF.

spot_img
spot_img

Politica