sâmbătă, mai 4, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Cum deosebim măștile neconforme de cele bune. Președintele ANPC: „E destul de greu pentru clientul obișnuit să-și dea seama”

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor spune că e dificil pentru clientul obișnuit să-și dea seama care măști sunt neconforme și că acest lucru intră în responsabilitatea agenților economici care le vând.

Măștile neconforme care sunt retrase temporar de la vânzare sunt măști care au deficiențe minore – de exemplu, nu sunt etichetate corect, a explicat Eduardt Cozminschi, președintele ANPC, pentru Digi24.ro. După aplicarea unei etichete corecte, măștile se întorc pe raft și pot fi vândute.

De asemenea, măștile neconforme care sunt retrase definitiv de la vânzare sunt acelea care nu respectă normele de calitate (de exemplu, capacitatea lor de filtrare nu este certificată de un organism autorizat pentru acest lucru în Europa), explică președintele ANPC. Acestea nu se pot întoarce la vânzare.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Întrebat cum poate ști cumpărătorul ce mască să aleagă de pe raft, Eduardt Cozminschi a răspuns că „e destul de greu pentru clientul obișnuit să-și dea seama”, din cazuza multiplelor elemente care trebuie trecute pe etichete.

El spune că este reponsabilitatea vânzătorului să se asigure că măștile respectă normele de etichetare și de calitate pentru a putea fi vândute și, dacă vrea, se poate adresa ANPC pentru a obține informațiile necesare.

În perioada 23 octombrie – 23 noiembrie, Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor a făcut controale la 599 de magazine din țară, mari retaileri și lanțuri de farmacii care vând măşti de protecție.

Au fost verificate 35.180.666 de măşti, în valoare 19.763.739 lei.

32.997.026 dintre acestea (peste 90%), în valoare de 19.459.353 lei, nu se încadrau în prevederile legale în vigoare, potrivit raportului ANPC.

31.931.598 de măști, în valoare de 12.740.657 lei, au fost oprite temporar de la comercializare, până la remedierea neconformităţilor constatate.

725.448 de măşti, în valoare de 3.152.544 lei, au fost scoase definitiv de la vânzare.

ANPC a aplicat 668 de sancţiuni, din care 237 avertismente şi 431 amenzi contravenţionale în valoare de 2.908.000 lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor, scrie Agerpres.

Printre companiile care au fost sancţionate pentru comercializarea măştilor neconforme se află magazine ale marilor retaileri din țară – precum Lidl, Rewe, Kaufland, Mega Image, Auchan, Altex, Dedeman, Profi, DM -, dar şi compania petrolieră Lukoil România. De asemenea, raportul arată că au fost amendate şi marile reţele de farmacii Help Net şi Sensiblu, potrivit raportului ANPC.

Politica