duminică, mai 5, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Trei piloni ai procesului de marketing

Pentru a înţelege ce se întâmplă într-un proces de marketing, este nevoie mai întâi să definim corect acest concept. Multe companii, mai mici sau mai mari, se gândesc la o strategie de marketing atunci când compania lor este bolnavă, când au nevoie de un medicament pentru a o salva din continua cădere. Adevărul este însă, că marketingul reprezintă felul principal, nu o pilulă pe care o administrezi la nevoie.

Bastonul pe care se sprijină compania ta

Poate cel mai important factor pe care o campanie de marketing ţi-l oferă este vizibilitatea pe care produsul tău o are la momentul începerii procesului. Avem nevoie de marketing pentru că oamenii să ştie că produsul nostru există pe piaţă. Şi nu este de ajuns să le arătăm produsul şi apoi să visăm că ne vor ţine minte. Să ne gândim la zicală "Ochii care nu se văd se uită." Acest lucru se aplică şi în cazul de faţă. Oamenii au nevoie de o continua reamintire că le putem oferi produsul său serviciu de care au nevoie. Iar o companie are nevoie de consumatori, pentru că fără ei afacerea nu există.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Marile companii ştiu asta, de aceea investesc sume considerabile de bani anual în campanii de marketing. Iar când lucrurile nu merg chiar atât de bine, continua să investească, nu opresc imediat procesul de marketing cum fac micro-companiile. Adevărata întrebare nu este dacă avem nevoie de marketing sau nu, ci de cât de mult marketing avem nevoie.

Împiedica îmbătrânirea companiei

Timpul aduce cu el multe schimbări, în toate privinţele. O companie de succes se dezvoltă constant. Însă fără marketing, dacă vei opri pe cineva pe stradă şi îl vei întreba despre compania ta îţi va oferi informaţii vechi de cel puţin câţiva ani. Şi e normal. Fără expunere consumatorul nu are de unde să ştie îmbunătăţirile aduse produselor pe care obişnuia să le achiziţioneze.

Totodată, prin marketing poţi afla foarte uşor nevoile pieţei, poţi monitoriza preferinţele publicului şi cum reacţionează la diferite produse. Cu această bază de informaţii îţi poţi adapta produsele sau poţi crea o gamă nouă, mai diversificata şi mai pe gustul cerinţelor pieţei. În felul acesta afacerea ta creşte într-un mod sănătos fără a fi nevoit să plăteşti un studiu de piaţă.

Trezeşte conştiinţa consumatorilor

Oamenii sunt diferiţi. Ştim deja asta. Însă cum se aplică acest concept unui consumator? Ei bine sunt două categorii de consumatori: consumatorul indiferent, îl numim noi, cel care cumpără fără să se intereseze cum s-a ajuns la acel produs, şi consumatorul curios, tot denumirea nostra, cel care ar dori să ştie cum se fabrică. Societatea în care trăim încuraja până acum ceva vreme primul tip de consumator, însă media şi accesul la informaţii încurajează într-un mod aproape agresiv expunerea proceselor, a ingredientelor, s.a.m.d. (incuranjand, astfel, consumatorul curios).

Marketingul nu este despre cât de mult vinzi. Marketingul este despre cum se vede din exterior produsul final al proceselor care se desfăşoară în compania ta. Avem nevoie de marketing pentru a fi văzuţi, pentru a construi o relaţie care în cele din urmă va conduce la rezultatul dorit. Procesul de marketing este mult mai complex şi este nevoie de timp pentru a construi o bază solidă pe care să îl dezvolţi. Însă cu atitudine, din pasiune pentru calitate, orice este posibil.

Despre autor: Mereu în căutare de noi soluţii şi modalităţi de promovare şi îmbunătăţire a imaginii clienţilor, Pion Media va pune la dispoziţie consultanta, analiza şi apoi soluţii pentru promovarea brandului. Pentru mai multe detalii vizitaţi http://www.pionmedia.ro

 

Politica