luni, aprilie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Sesizare la Inspecţia de Stat în Construcţii

Fisura apărută în piciorul pasajului suprateran al Craiovei este o problemă mai gravă decât s-a dat de înţeles de către administraţia locală. Este opinia candidatului PML la funcţia de primar al Craiovei, Horaţiu Buzatu. Arhitectul a anunţat că va sesiza Inspectoratul de Stat pentru Calitate în Construcţii cu privire la acest caz.

„Se vede foarte clar că acolo sunt nişte fisuri în structura stâlpului, nicidecum nu este vorba de tencuială. Procedura care s-a folosit la turnarea stâlpului este de beton aparent. Când cineva spune că este vorba doar de o tencuială fisurată, să fie foarte clar, ori nu ştie despre ce este vorba, ori minte. Acolo este fisurată, în mod evident, structura stâlpului. Fisura nu se găseşte doar în partea superioară a stâlpului. La baza stâlpului, pe cealaltă parte, există nenumărate fisuri orizontale. Sunt mai puţin vizibile în clipa de faţă, probabil că vor deveni mai vizibile odată cu trecerea timpului. Această situaţie ne arată clar că stâlpul acela este afectat. Ce se întâmplă în interiorul stâlpului, cum lucrează armătura în relaţia cu betonul este o chestiune foarte sofisticată pe care nu o poate stabili decât o expertiză tehnică bine făcută. Proiectarea oricăror structuri se face ţinându-se cont de trei tipuri de încercări. În primul rând vorbim despre încărcarea gravitaţională, deci o structură, înainte de orice altceva, trebuie să se suporte pe ea însăşi. Mai departe avem încărcările din utilizare. Şi pentru că vorbim de un pod, una este să faci un pasaj pe care circulă cetăţeni de câte o sută de kilograme, şi alta este să facem un pod pe care circulă inclusiv tramvaie care pot cântări 10-15 tone. Nu în ultimul rând şi ăsta este cel mai important aspect şi avându-se în vedere încercări speciale precum seismele, cutremurele, dar şi forţa vântului.

Un lucru este foarte clar, stâlpul nu face faţă încercărilor rezultate din greutatea podului, structurii şi o utilizare parţială. Ce se va întâmpla când va fi pus în funcţiune tramvaiul şi care va induce o vibrație specifică? Din acest motiv solicit Primăriei să ceară o expertizare din partea unei comisii independente, eventual din mediul universitar. Nu ajunge să chemăm constructorul şi proiectantul la faţa locului. Aceştia nu pot avea un punct de vedere foarte diferit faţă de cel avut deja.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Nu am niciun semnal în afară de unele insulte pe care le primesc pe social media că Primăria are intenţia de a trata cu seriozitate această chestiune. Şi pentru că situaţia nu suferă amânare, am luat decizia să sesizez şi Inspectoratul de Stat pentru Calitate în Construcţii, atât structura regională, cât şi structura naţională. Nu învinovăţesc pe cineva anume în acest moment, dar dacă învinovăţesc de ceva Primăria este un evident autism în raport cu aceste probleme”, a declarat Horaţiu Buzatu.

Reamintim că autorităţile au dat asigurări că nu este niciun pericol pentru cetăţeni în ceea ce priveşte fisura apărută în stâlpul de susţine a podului.

Viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu, ne-a declarat că fisura a apărut în zona unui compensator seismic, mai exact, ca urmare a temperaturilor extrem de scăzute de luna trecută, unul dintre buloanele de prindere a pilei 7 s-a smuls şi astfel au apărut fisurile. S-a întrunit o comisie la care au luat parte constructorul, proiectantul, dar şi dirigintele de şantier, iar viceprimarul a precizat că în perioada următoare se vor face verificări la pasaj, urmând ca în zona cu probleme să se stabilească adâncimea fisurilor şi să se ia măsurile necesare pentru remediere. Traficul rutier nu va fi perturbat, a mai precizat viceprimarul Craiovei.

 

 

Politica