sâmbătă, mai 18, 2024

Ultima ora

spot_img

Sport

Biciclişti fără piste: „Două dâre trase cu bidineaua nu te ajută”

Craiova are biciclişti, dar nu prea are piste. Deşi se promovează mersul pe bicicletă, se fac frecvent tururi prin parc şi oraş, problema pistelor rămâne aceeaşi. Bicicliştii spun că sunt deranjaţi de lipsa pistelor, iar singura aşa-zisă pistă din oraş se află pe strada Caracal, dar şi aceea are destule probleme. Proiectarea ei, felul şi locul în care este amenajată îi nemulţumeşte pe mulţi. Fie că se duc până la serviciu, fie pur şi simplu se plimbă, bicicliştii merg pe carosabil, pentru că nu au loc de maşinile parcate pe piste. Nemulţumiţi, aceştia spun că pista ar trebui construită separat de parcarea vehiculelor pentru a nu exista probleme în privinţa aceasta.

,,Mi se pare prost gândită pista. E e o singură pistă, şi aia proastă în tot oraşul. Nu sunt suficienţi 2 km de pistă. Sunt foarte multe probleme. De exemplu, e un loc unde este o gură de gaze de fier la 20 cm fix în mijlocul pistei. Apoi, sunt maşini parcate mai tot timpul pe pistă, mai ales la Spitalul Militar. Cineva parchează chiar în poartă de-a curmezişul şi trebuie să ieşi în stradă să îl ocoleşti, pentru că nu ai loc pe lângă el. De fapt, sunt parcate mai peste tot. Pentru a le evita merg pe străzi lăturalnice, printre blocuri, pe trotuar, sau prin parc. Mai sunt staţiile de autobuz, acolo linia a fost desenată, apoi a fost ştearsă. La sensul giratoriu, pistele se termina pur şi simplu brusc, în stradă. Nu tu trecere de pietoni, nimic”, spune nemulţumit Andi Florin Dascălu.

Bicicliştii circulă pe carosabil, datorită maşinilor de pe piste. Astfel, se expun riscurilor: ,,Pe stradă, era să dea un taximetrist în mine când am virat la dreaptă, pentru că s-a băgat pe lângă mine. Circul pe carosabil, pentru că nu e pistă pe acolo".

Policlinica Buna Vestire Craiova

Sunt folosite pe post de parcări

Altă părere a unui biciclist craiovean vine să completeze peisajul nefericit al pistelor: ,,Nu prea sunt piste de biciclişti. Sunt câteva care au fost realizate doar să existe. Ocolesc stâlpi, gherete cu covrigi. Sunt folosite pe post de parcări. În dreptul Băniei e trasată pe lângă stâlpii de lumină, gheretele cu covrigi şi în rest sunt maşini parcate. Nu mă plimb zilnic. Dar mă plimb des. În oraş e greu să fii biciclist".

,,Sunt făcute fără cap în zone care nu prezintă interes. Nu circul deloc pe strada Caracal. Acea pistă trece prin staţia de autobuz şi peste calea ferată şi se termină cu un crater. În zone de interes nu sunt făcute. În centrul oraşului nu mai este voie să circuli. Mai nou nici in Grădina Botanică. Cred că ar trebui făcute piste în special pe Calea Bucureşti până pe Severinului, în centru sau centru-parc. Să se permită accesul în Centrul Vechi. Sunt mult mai periculoşi copii cu skate, role etc. Circul pe stradă pentru că pe pistă sunt biciclişti", spune Romeo Gabriel Stoian, alt biciclist.

Sunt necesare piste de bicicletă care să-i separe pe biciclişti de şoferi

,,Mă deranjează lipsa pistelor pentru biciclişti. Folosesc bicicleta uneori şi ca mijloc de transport. Circul prin tot orasul. Și prin exteriorul lui. Pista de pe Caracal mă deranjează pentru că e blocată de autovehicule, pentru că se intersectează prea des cu alveolele de autobuz. De asemenea, nu e continuă, adică e o diferenţă mare de nivel la calea ferată. Pentru deplasarea facilă şi în siguranţă sunt necesare piste de bicicletă care să separe pe biciclişti de şoferi. Ele ar putea fi făcute cu uşurinţă pe bulevardele mari precum Dacia, Ştirbei, Calea Bucureşti", adaugă Laurenţiu Scuipici.

Bogdan Grosu spune că: ,,Pistele, nu te pot apăra de şoferi sau de maşinile parcate pe piste. Îţi creează un fals sentiment de siguranţă faptul că două dâre, trase cu bidineaua, te pot salva sau ajuta".

Şi ca ei sunt mulţi alţii care spun aceleaşi lucruri: ,,Mă deranjează lipsa pistelor. Pe drumul pe care eu ar trebui să îl parcurg de acasă până la serviciu, nu există nici măcar 1 m de pistă. Pe pista de pe Caracal, dacă ajung, e foarte greu de mers pentru că se intersectează cu staţiile de autobuz, iar trecerea prin staţia de autobuz nu este una tocmai ok. În rest, totul este bine", consideră Răzvan.

Cătălin Marica circulă zilnic prin Craiova cu bicicleta, şi spune că: ,,În intersecţii puteau instala un semafor pentru biciclişti, deoarece sunt foarte multe întreruperi. Iar pe Calea Bucureşti, am observat nişte lucrări in zona Pieţei Mari, care par a fi un început de pistă de biciclete, dar e prea îngustă. O pistă de bicicletă trebuie să aibă minim 1 metru lăţime, şi nu ştiu dacă depăşeşte 75 cm. Din punctul meu de vedere toate pistele ar trebui să fie pe carosabil, separate de anumiţi elemenţi de benzile pentru autovehicule, precum cele din Bucureşti de pe Calea Victoriei".

 

 

spot_img
spot_img

Politica