miercuri, mai 1, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Moş Crăciun va aduce cu dificultate cadourile, în acest an

Comercianţii vor întâmpina dificultăţi cu aprovizionarea pentru Sărbătorile de iarnă din cauza problemelor de producţie şi transport. Potrivit analistului eToro Bogdan Maioreanu, această problemă globală va afecta şi România.

Nike a tras deja un semnal de alarmă privind întârzierile de livrări după închiderea fabricilor sale din Vietnam din cauza pandemiei de Covid. Marca a pierdut deja peste 10 săptămâni de producție din cauza lockdown-urilor. Iar situația este departe de a fi rezolvată.

Fabricile Nike din Vietnam au fost închise din iulie, redeschiderea acestora fiind așteptată la începutul lunii octombrie. Nike spune că va fi nevoie de „câteva luni” pentru ca producția să ajungă la capacitate maximă. Chiar dacă producția va fi reluată, problemele de transport reprezintă o amenințare serioasă pentru aprovizionarea în perioada sărbătorilor.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Timpii și costurile de expediere au continuat să se înrăutățească pe parcursul pandemiei. Prețul containerelor de transport maritim a crescut, în timp ce porturile rămân congestionate pe toată coasta de vest a SUA. Nike se așteaptă în mod normal ca produsele să ajungă de la fabricile sale în 40 de zile, dar acum timpii de tranzit au crescut la 80 de zile.

Problemele de transport maritim ale Nike sunt împărtășite și de alte companii care au încercat proactiv să le rezolve. American Eagle Outfitters – un retailer specializat – a investit recent în consolidarea lanțului său de aprovizionare. La sfârșitul lunii august a acestui an, compania a achiziționat AirTerra, un startup de transport și logistică cu sediul în Seattle, care are mai puțin de un an de existență. Aceasta este cea de-a treia achiziție pe care American Eagle a făcut-o în istoria sa de 44 de ani. Celelalte două – Todd Snyder și Tailgate Clothing – au fost mărci de îmbrăcăminte. În timpul teleconferinței privind rezultatele financiare, compania a atribuit o mare parte din veniturile record ale trimestrului – peste 1 miliard de dolari, o creștere de 35% față de trimestrul trecut – acestei investiții, deoarece a reușit să reducă timpul de aprovizionare cu o săptămână și jumătate. Alte măsuri pentru a ocoli problemele legate de lanțul de aprovizionare au inclus creșterea producției mai devreme decat în mod normal și diversificarea porturilor din care preia produsele, în loc să se bazeze doar pe portul Los Angeles.

Și nu sunt singurii. Walmart, cel mai mare comerciant tradițional din lume, este o altă mare companie care a investit direct în transportul maritim. În loc să expedieze prin intermediul unui serviciu terț, Walmart a început să își închirieze propriile nave începând cu luna iulie.

Interesant este faptul că unele mărci de fashion s-au adaptat la problemele legate de lanțul de aprovizionare prin reproiectarea produselor lor. „Ne-am conceput colecția [de sărbători] pentru a fi mai atemporală și mai puțin sezonieră, astfel încât, în cazul unor întârzieri de expediere, produsul nostru să poată fi vândut la preț întreg pentru o perioadă mai lungă de timp, dacă va fi nevoie”, a declarat Brittney Rothweiler, cofondator al brandului de fashion The Range, cu o vechime de 4 ani. Alte mărci încearcă să aducă producția mai aproape de punctele de vânzare, scrie economedia.ro

Nike ar putea urma exemplul Walmart și ar putea încerca să-și dezvolte propria companie de transport de marfă. Dar închiderea fabricilor este o provocare mult mai dificil de ocolit. Dimensiunea afacerii Nike (37 de miliarde de dolari în 2020) înseamnă că este necesară o producție rapidă pentru a satisface cererea. Cea mai probabilă soluție ar putea fi răspândirea producției sale în mai multe țări. Dar acest lucru necesită timp. În momentul de față, 80% din fabricile de încălțăminte ale companiei se află în Asia de Sud. Din cauza acestei situații, Nike și-a redus așteptările pentru anul fiscal 2022, dezamăgind investitorii și înregistrând o scădere a  prețului acțiunilor sale, de la 159,98, cu mai mult de 10 dolari.

Politica