joi, mai 16, 2024

Ultima ora

spot_img

Sport

Profesorii, îndemnați de ministrul Educației să-și facă PFA-uri pentru a medita

Profesorii ar putea să-și facă PFA-uri ca să plătească impozit pe meditații, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

”Dacă ai dorința și energia necesară prestării acestor activități, este o modalitate transparentă de a face PFA și de a plăti impozit aferent”, a spus ministrul la Euronews România.

„Este un fenomen răspândit nu numai în România, ci în orice stat al acestei lumi. Este normal ca un părinte să dorească să investească în educația propriului copil. Singura problemă pe care am semnalat-o este aceea a perspectivei etice, pentru că nu e corect să faci meditații cu elevii de la propria clasă”, a spus Cîmpeanu.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Ministrul a mai explicat că acest lucru face obiectul unei interdicții încă din anul 2018, fiind un ordin de ministru, care, „din păcate, nu s-a respectat”, pentru că nu au existat nici mecanisme de verificare, nici sancțiuni.

„Eu am propus să ridic interdicția de la ordin de ministru la nivel de lege. Este un act normativ cu o putere mult mai mare: să avem un mecanism, o comisie națională de inspecție școlară, care să aibă prerogative de verificare a normelor de etică și de deontologie profesională”, a mai adăugat Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu a menționat că, din punctul de vedere al Ministerului Educației, meditațiile într-un cadru legal ar putea ajuta la perfecționarea educației copiilor și că sunt binevenite. Pe de altă parte, el a afirmat că pentru Ministerul de Finanțe ar putea exista probleme, care ar duce la evaziune fiscală.

„Fiscalizarea poate fi oportună, mai ales că serviciile educaționale sunt scutite de plata TVA-ului, deci am înțeles că ar fi un impozit rezonabil pentru aceste activități, pentru cei care își declară această activitate”, a explicat ministrul Educației.

Cîmpeanu susține că PFA-ul este o „soluție de bun simț”, mai ales pentru cei care au dorința și energia necesare să presteze aceste activități.

Ministrul este de părere că accesul inechitabil la educația de calitate este principala problemă a sistemului de învățământ românesc.

„Meditațiile nu sunt de natură să sprijine rezolvarea problemelor de echitate, din păcate. Ele sunt un lucru pe care nu poți să-l împiedici. Nu poți să împiedici un părinte să investească în educația propriului copil. Nu sunt genul de activități care să rezolve problemele de acces echitabil la educație, așa cum avem investiție integrată de peste 500 de milioane de euro pentru reducerea abandonului școlar, pentru activități remediale, pentru activități pe diverse paliere, așa cum avem acțiuni de micșorare a diferențelor, care sunt enorme între spațiul urban și rural, din perspectiva abandonului școlar, a calității. Acestea sunt măsurile structurale pe care suntem obligați să le luăm pentru susținerea echității”, a mai adăugat Cîmpeanu.

Politica