sâmbătă, aprilie 20, 2024

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Un asteroid va trece mâine seară aproape de Pământ

Un asteroid care se îndreaptă spre atmosfera Pământului a fost descoperit de NASA săptămâna trecută. Asteroidul va trece mâine la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, relatează Space.com.

Asteroidul 2023 BU a fost descoperit sâmbătă de Centrul pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului al NASA și este programat să treacă cel mai aproape de Pământ joi, 26 ianuarie, aproape de miezul nopții.

Asteroidul va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, devenind a patra cea mai apropiată dintre rocile spațiale care se apropie de planeta noastră. Va fi la aproximativ 3% din distranța medie de la Pământ la Lună.

Chiar dacă acest asteroid ar avea o traiectorie spre Pământ, nu există motive de îngrijorare, deoarece, potrivit CNEOS, asteroidul măsoară între 3,6 și 8,2 metri.

Potrivit experților NASA, orice asteroid mai mic de 24 de metri are mai multe șanse să ardă în atmosfera Pământului decât să atingă solul.

Pasionații de astronomie vor putea vedea Asteroidul 2023 BU cu ajutorul Virtual Telescope Project, un set de telescoape robotizate cu sediul în Ceccano, Italia, care sunt accesibile online, configurate pentru ca oamenii să aibă propria experiență astronomică din confortul caselor lor, scrie digi24.ro

Transmisiunea VTP cu trecerea asteroidului va începe joi, 26 ianuarie, la ora 19.15 GMT. Îl puteți urmări pe site-ul proiectului sau pe canalul de YouTube.

Foto: pixabay