Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Situația testelor pe bază de salivă din Dolj: „Ne bazăm pe responsabilitatea fiecăruia”

Publicat

pe

Testele pe bază de salivă recent introduse în școli pentru siguranța elevilor și pentru a vedea dacă aceștia nu sunt infectați cu Covid-19 reprezintă principalul subiect de discuție zilele acestea. Întrebat despre această situație, Ion Alexandru Daniel, șeful Inspectoratului Școlar Județean Dolj, a declarat pentru „Jurnalul Olteniei” următoarele:

Județul Dolj a primit 189.000 de teste care au fost repartizate unităților de învățământ. Acestea au luat decizia în Consiliul de Administrație cu privire la cum vor fi efectuate. Din Consiliu nu fac parte decât profesorii, ci și reprezentanți ai părinților și ai comunității locale. Datele sunt în curs de centralizare, însă un procent foarte mare din teste se va realiza acasă. Ideea testării a venit după ce toate categoriile sociale au convenit că este necesară înlocuirea acelor teste rapide care de multe ori dădeau rezultate greșite. O cheie de control pentru a vedea dacă sunt sau nu folosite, nu există. Nu ne rămâne decât să ne bazăm pe responsabilitatea fiecăruia.”, a precizat acesta.

În mai multe cazuri, părinților le-au fost cerute fotografii cu testele făcute copiilor. Părinții ai caror copii au primit deja testele au fost înștiințați sa efectueze unul luni și unul joi.

La nivelul întregii țări un prim lot de 6,5 milioane de teste pe bază de salivă a fost deja distribuit către şcoli. Ordinul comun al Ministerelor Educaţiei şi Sănătăţii prevede testarea de două ori pe săptămână, respectiv, lunea şi joia, în unitatea de învăţământ sau la domiciliu, în funcţie de decizia şcolilor. Testele sunt puse la dispoziţie de stat în mod gratuit, cu scopul depistării precoce a infectării cu SARS-CoV-2. În cazul unui rezultat pozitiv contaminarea trebuie confirmată printr-un test PCR sau antigen rapid. Cea mai mare parte a unităţilor de învăţământ a decis testarea la domiciliu. 

Continue Reading
Publicitate

© 2022. Toate drepturile rezervate.