vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Craiova. Transportul școlar devine realitate

Proiectul pilot privind transportul elevilor din Craiova a fost aprobat de consilierii locali, în ședința de joi.

Este vorba despre inițiativa pilot privind transportul școlar, proiect pe care municipalitatea și l-a propune să îl implementeze cu ajutorul RAT Craiova. Demersurile erau pregătite pentru 1 aprilie 2021 și prevăd introducerea câte unui autobuz pentru patru școli din centrul orașului – Colegiul Național „Elena Cuza”, Colegiul Național „Carol I”, Școala Gimnazială „Traian” și Școala Primară Terraveda.

Principalul criteriu de selecție a unităților de învățământ l-a constituit locația, întrucât aflându-se într-o zonă centrală, se creează foarte multe blocaje rutiere, din cauza părinţilor care vin cu autoturismele proprii pentru a-şi aduce copii la şcoală, cât şi să-i preia la finalizarea orelor.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Proiectul ar fi trebuit să înceapă la 1 aprilie, însă din cauza modificării vacanței de primăvară, care va dura o lună, este amânat pentru data de 3 mai. După finalizarea proiectului pilot, urmează ca autobuzele școlare să asigure transportul și către/dinspre alte școli din municipiu, pe lângă cele incluse în acest program.

„Introducerea în programul de transport a unor linii destinate elevilor va asigura:

• reducerea parcursului vehiculelor individuale utilizate pentru transportul elevilor către unităţile de invatamant, care contribuie la îmbunătăţirea condiţiilor de trafic rutier in localitate (timpi de călătorie, consum de combustibil), la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, la reducerea poluării aerului şi a nivelului de zgomot;

• creşterea gradului de siguranţă şi confort pentru elevi prin asigurarea unor mijloace de transport destinate în exclusivitate acestora”, se arată în proiectul propus de primărie.

Cele patru trasee pilot, pentru care se va folosit câte un autobuz, sunt:

Traseul școlar S1

-Tur: Bd. Dacia – 1 Decembrie 1918 – Doljului – Amaradia – C-tin Brâncuși;

– Distanță: 5,4 km;

– Nr. stații: 3.

– Retur: C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Amaradia – Doljului – 1 Decembrie 1918 – bld. Dacia;

– Durată estimată: 12 min;

 – Nr. stații: 3.  

Traseul școlar S2

– Tur: Gară – Decebal – Gârlești – Sărari – Calea București – C-tin Brâncuși;

– Distanță: 5,7 km;

– Nr. stații: 5.

– Retur: C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Sărari – Gârlești – Decebal – Gară;

– Distanță: 5,7 km; V.D./3ex.

– Nr. stații: 5.

Traseul școlar S3

– Tur: B-dul Decebal – Caracal – Potelu – N. Romanescu – Calea Unirii – Alexandru Macedonski – Arieș – Calea București – C-tin Brâncuși;

– Distanță: 9,1 km;

– Nr. stații: 6.

– Retur: C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Arieș – Simion Bărnuțiu – Calea Unirii – Calea Unirii – N. Romanescu – Potelu – Caracal – b-dul Decebal;

– Distanță: 9,1 km;

– Nr. stații: 6. 4.

Traseul școlar S4

– Tur: B-dul Ilie Balaci – Râului – Brestei – Pelendava – Calea Severinului – N. Titulescu – C-tin Brâncuși;

– Distanță: 7,6 km;

– Nr. stații: 5.

– Retur: C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – N. Titulescu – Calea Severinului – Pelendava – Brestei – Râului – Ilie Balaci;

– Distanță: 7,6 km;

– Nr. stații: 5.

 În ceea ce privește costurile transportului școlar, elevii din ciclul preuniversitar beneficiază de gratuitate, abonamentele fiind decontate.

PNL și USR-PLUS au cerut autobuze mai noi

Cu toate că inițiativa este una benefică în rândul cetățenilor craioveni și implicit, în rândul elevilor, consilierii locali PNL-USR cer ca autobuzele ce vor fi utilizate pentru transportul școlar să nu fie mai vechi de doi ani de zile și să fie respectate un set de reguli de igienă.

Aceștia au propus chiar și un amendament în acest sens, dar a fost respins de majoritatea membrilor din Consiliul Local, formată din gruparea PSD-PER.

La rândul său, Lia Olguța Vasilescu a precizat că RAT urmează să achiziționeze o sută de autobuze noi, însă până atunci, bugetul permite utilizarea celor din dotare.

„Nu avem autobuze mai noi de doi ani de zile care să asigure transportul școlar. Avem 16 autobuze noi, care trebuie recepționate până în luna iunie. Problema este că acelea sunt foarte mari și nu încap străduțe unde se asigură transportul școlar. Dintotdeauna, transportul școlar s-a făcut cu autobuze mai mici, deci este clar că nu le putem folosi pe acelea. Dacă vrem să facem transport școlar, haideți să facem cu ce putem, cu autobuze care sunt cumpărate în ultimii doi ani de zile și care arată foarte bine.

Și eu vreau să-mi trimit copilul la școală în siguranță. Avem în proiectare pentru transportul școlar, o sută de autobuze electrice, și încă o sută de autobuze pentru zona metropolitană”, a declarat primarul Craiovei.

Politica