marți, aprilie 23, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Foto/ Şi ea, Craiova

Craiovenii s-au alăturat protestului “#şîeu”, ce a avut loc la ora 15 în mai multe oraşe din ţară, şi au cerut construcţia de autostrăzi în România. Ce e drept, nu toţi.

În centrul oraşului, de exemplu, au fost mai mulţi oameni la festivalul culinar, care are loc în Craiova în aceste zile, decât la protest.

Avem nevoie de autostrăzi cu disperare”

Policlinica Buna Vestire Craiova

În faţa Primăriei Craiova, câţiva şoferi au tras pe dreapta pentru 15 minute, pentru a protesta.

Protestăm. Şi noi vrem autostrăzi. Din păcate suntem prea puţini cei care vrem. Nu ne-am organizat, a fost ceva spontan. Avem nevoie de autostrăzi pentru dezvoltare, pentru economie, pentru bunăstare, pentru viaţă, pentru tot. Avem nevoie de autostrăzi cu disperare. Din păcate nimeni nu ne aude”, a spus o femeie.

Un bărbat a completat-o: „Sunt pesimist. Sper că în alte oraşe să se vadă mai mult acest protest. Au fost mai multe începuturi sper să continue”.

Tot în zona centrală, angajaţii unui fast-food au oprit lucrul pentru 15 minute: „E o chestie care trebuia făcută de mult timp, deşi tind că nu s va rezolva nimic din cauza conducerii, dar încercăm. Protestul acesta chiar dacă este de scurt durată e ok. Avem nevoie de autostradă şi la noi şi prin alte părţi pentru că prin aceasta aducem şi investitori străini, turişti”.

Mai multe firme s-au alăturat protestului. Angajaţi ai fabricii de automobile din oraş au protestat în faţa uzinei, dar activitatea de producţie nu a fost afectată.

Angajaţii unui dealer auto au ieşit în stradă pentru 15 minute. „Cu toții am protestat față de indolența autorităților în raport cu de o investiție foarte necesară economiei zonale, respectiv construcția unei autostrăzi de nici 100 de km. care să lege Craiova de Pitești, stabilind astfel conexiunea între orașul nostru și restul rețelei de autostrăzi din România”, a spus Horaţiu Buzatu, angajatorul acestora.

Câteva zeci de şoferi au tras pe dreapta la ieşirea din oraş.

Solidari s-au declarat şi liberalii doljeni care, vineri, începând cu ora 14.30, au susţinut o conferinţă de presă. La ora 15 fix, au întrerupt-o pentru scurt timp, afişând mesajele protestului, pregătite dinainte.

Pe de altă parte, în acest timp Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat începerea lucrărilor la Autostrada Moldova, cea pentru care, de altfel, a şi fost demarat iniţial protestul.

Existența autostrăzilor care leagă toate regiunile țării este o chestiune din ce in ce mai stringentă și a mea, ca ministru și a guvernului din care fac parte. Investițiile in infrastructura sunt esențiale. Nu întâmplător mă aflu pe un șantier din Moldova.
Astăzi vă anunț începerea construcției Autostrăzii Moldova. Acest tronson, extrem de important, face parte din coridorul IX Paneuropean. Este un obiectiv de 150 milioane euro cu finanțarea asigurată.
Antreprenorul român este deja mobilizat și lucrează într-un ritm alert. Acesta este doar un început. Ceea ce vedeți astăzi la Bacău, veți vedea în toată țara . Proiectul a fost lansat in 2017, tot in timpul guvernării PSD.” a declarat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Co-preşedinţii alianţei PLUS – USR, prezenţi vineri la Craiova, l-au criticat.

Ministrul Transporturilor este simpatic. Într-o luptă a comunicării și într-o zi în care știm că la ora 15.00 foarte mulți cetățeni români își vor opri activitatea, timp de 15 minute, în semn de protest la ceea ce nu se întâmplă în România de fapt de 29 de ani, este o încercare ușor ridicolă a domnului ministru. Dumnealui vrea să sugereze că lucrează singur, ca înțeleptul satului care lucrează duminica. Așa ar putea fi interpretat gestul domnului Cuc. Un populism în plus în încercarea ridicolă de a explica cei 180 de kilometri de autostradă care riscă să rămână pe rafturi, în bibliorafturi, la dânsul în birou”, a spus Dan Barna.

Cioloş a completat: „Domnul Cuc a fost nu ministru, ci doar secretar de stat la începutul guvernului pe care l-am condus și a plecat de acolo pentru că se ocupa de politichie, ci nu de mistrie. A fost ministru într-un guvern al PSD-ului, a fost dat afară, în urma unor evaluări, dumnealui știe cum a reajuns aici. Poate este vorba despre un curs în cadrul căruia a învățat să mânuiască mai bine mistria și a venit înapoi. Dar asta este deja problema lor, pentru noi de ce e capabil Guvernul PSD-ALDE, în domeniul autostrăzilor și a infrastructurii, lucrurile sunt clare. Iată, trebuie ca antreprenorii și societatea civilă să se mobilizeze, să ia autostrăzile metru cu metru atâta timp cât actualul guvern a avut peste doi ani la dispoziție să lanseze proiecte care erau pregătite”.

Politica