Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Vacanțe de miliarde pentru angajații CJ Dolj

Publicat

pe

Consiliul Județean Dolj și-a trimis angajații, în ultimii cinci ani, la cursuri de perfecționare care depășesc suma totală de cinci miliarde de lei vechi. Astfel, angajații instituției au putut să se perfecționeze în diverse domenii de activitate în locuri precum Mamaia, Sinaia, Predeal, Poiana Brașov, în Delta Dunării sau la băi. În total, cursurile din ultimii cinci ani au perfecționat circa 600 de beneficiari, mulți dintre ei probabil aceiași, dar în ani diferiți. Și în acest an, angajații vor merge la cursuri în domenii precum dezvoltarea personală sau management, urmând să beneficieze de trei mese pe zi în unități de cazare de trei stele.

Sute de mii de lei, deci miliarde de lei vechi au plecat, în ultimii cinci ani, din bugetul județului, către cursurile de perfecționare ale angajaților Consiliului Județean Dolj. Și nu oriunde, ci în stațiuni potrivite fiecărui anotimp în care a fost organizat cursul. Predeal, Mamaia, Jupiter, Băile Felix, Sinaia, Bușteni, Olănești, Delta Dunării, Eforie Nord, Poiana Brașov, Neptun, Vama Veche, Constanța, Cap Aurora, Sovata, Sighetu Marmației sunt destinațiile în care Consiliul Județean Dolj și-a trimis angajații la pregătiri. Răspunsul detaliat a fost transmis către Jurnalul Olteniei, în urma unei solicitări oficiale.

Cursuri de toate felurile pentru toată lumea

Domeniile de pregătire? Câte puțin din fiecare. Spre exemplu, angajații au mers să se perfecționeze într-ale legislației Uniunii Europene, în 2016, la Sinaia, la un hotel care se prezintă, pe propriul site, ca fiind cel mai luxos complex hotelier de pe Valea Prahovei. O cameră la această locație costă în jur de 270 de lei pe noapte, conform site-urilor de specialitate.

În 2015, angajații CJ au putut să învețe mai multe despre răspunderea juridică a funcționarului public la Mamaia. Hotelul la care au fost cazați timp de șase nopți are, acum, un cost de 240 de lei pe noapte, pe camera single.

Iar exemplele pot continua cu mai multe cursuri: „Rolul secretarului UAT (Unității Administrativ-Teritoriale – n.r.) în implementarea managementului public modern” – Cap Aurora, „Planificare sectorială, proceduri și politici publice” – Poiana Brașov, „Lucrul în echipă și motivarea personalului” – Băile Felix, „Crearea unei culturi a performanței în sectorul public” – Jupiter, „Managementul proiectelor europene – Strategia 2014 – 2020” – Delta Dunării, angajații urmând și un curs de șapte zile, în 2013, de „Comportament și conduită publică”, la Sinaia.

2016, cel mai scump an

În total, 224 de cursuri au fost organizate în cei cinci ani pentru care au fost solicitate informațiile, la un cost total de 525.878 de lei. Numărul total de beneficiari a fost de 577. Defalcat, pe ani, au fost cheltuite următoarele sume, cu următorii beneficiari: 2012 – 84.784 lei – 86 de beneficiari, 2013 – 84.600 lei – 121 beneficiari, 2014 – 65.600 lei – 122 beneficiari, 2015 – 131.276 lei – 119 beneficiari, 2016 – 159.618 lei – 129 beneficiari.

Și anul acesta, CJ Dolj a pus la bătaie suma de 199.920 de lei fără TVA, inițial, pentru contractul „Servicii de perfecționare/formare profesională a funcționarilor publici, a personalului contractual și a consilierilor județeni din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Dolj”. Contractul a fost, însă, atribuit la o sumă mult mai mică, de 61.200 de lei fără TVA, către PUBLIC RESEARCH SRL din București, care se va ocupa de organizarea acestor cursuri.

Obiectul contractului de servicii îl constituie formarea/perfecționarea profesională, evaluarea și certificarea competențelor dobândite, pentru un număr de 204 persoane din cadrul Consiliului Județean Dolj, de la data semnării contractului până la data de 31.12.2017, pentru toate competentele incluse în domeniile solicitate”, se arată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Contractul a fost semnat la data de 12 iulie.

Funcționarii, trimiși la dezvoltare personală

Angajații CJ Dolj vor avea șansa, în acest an, conform caietului de sarcini, să se perfecționeze în domenii precum dezvoltarea personală, arhitectură și urbanism, comunicare și transparență decizională, dezvoltare regională durabilă, drept și legislație comunitară, gestionarea fondurilor externe, tehnologia informației și telecomunicațiilor și management.

Mai mult, conform documentației de atribuire, „cursurile de formare și perfecționare profesională propuse și perioadele lor de desfășurare vor fi stabilite ca urmare a opțiunilor transmise de către fiecare participant, pe baza formularelor de înscriere”. Angajații vor beneficia de trei mese pe zi, la unități de cazare care vor avea trei stele, iar fiecare cursant va avea la dispoziție o cameră single.