Îndemnul lui Călin Georgescu, lansat către susținătorii săi de a boicota supermarketurile, nu a rămas fără ecou. Oamenii au început să se organizeze pe Facebook pentru a protesta pașnic împotriva ideilor avansate de suveranistul care se vrea președinte al României.
Astfel că, românii sunt îndemnați să meargă luni la cumpărături în supermarketuri.
”Luni, 10 februarie, protest pașnic împotriva lui Georgescu și a partidelor izolaționiste. Mergeți la cumpărături luni, în orice supermarket, din orice oraș; Luați cu voi un steguleț UE sau orice însemn cu apartenență la Uniune; Faceți poze și le distribuiți pe rețele, cu mesaje pro-europene și anti-izolaționiste; Mă aștept ca rețelele de supermarketuri existente în România, Kaufland, Lidl România, MEGA IMAGE, Profi, Auchan, Carrefour, ș.a.m.d. să înțeleagă și ele importanța unei astfel de mișcări și să apară reduceri și promoții.
Îmbinăm necesarul cu un protest civic de amploare care să-i dovedească impostorului Georgescu că românii, care nu sunt votanții lui, NU vor o întoarcere în comunism, la aprozare și CAP-uri sau la izolare și sărăcie”, scrie activita civică Dana Hering, pe Facebook.
Postarea s-a viralizat rapid și a stârnit sute de comentarii:
”Eu aș băga ceva reduceri și oferte strong pe 10, să vezi atunci dacii liberi cum se calcă tradițional în picioare și se înjură între ei mioritic!!”,
”Un idiot, rețelele acestea comerciale sunt printre cei mai mari angajatori din țară, acolo lucrează zeci de mii de români!!”,
”Bun! Luni, 10 februarie, sunt la Lidl, apoi dau o fuga si pana la Kaufland! Daca am timp, intru si la Penny, macar asa, sa dau buna ziua!”,
”Pe 10 mă duc să le salut pe doamnele de la Lidl și să văd ce aduc la oferte. Lidl Masiv”,
”Dacă fac o promoție la tigai se duce naibii protestul!!!”,
”Doamne, dar cum să facă așa ceva , nepoții mei au contract cu Lidl și Kaufland, au fermă și solarii, acolo își vând produsele . Au împrumutat bani și au accesat fonduri, lucrează din greu toată familia și ca ei sunt mulți cu produse românești, dar avem și mulți străini care locuiesc la noi în țară, ei acolo își găsesc mâncarea cu care sunt obișnuiți. Nu e destul ca tot la 2-3 luni apare ba pesta porcină, ba gripă aviară. Câtă răutate, nu pot să cred…. Să trăiască cei ce vor să boicoteze, cu apă și aer”.
Rămâne de văzut cum se vor pregăti supermarket-urile pentru ziua de luni, 10 februarie.
Carrefour, de exemplu, a anunțat deja că va reduce prețurile la o serie de produse.
Lidl a introdus luni o reducere suplimentară, de 10% produse românești. Probabil că și ceilalți retaileri vor profita de ocazie și vor veni cu oferte care mai de care mai avantajoase, scrie g4food.ro
Îndemnul lui Călin Georgescu ar putea îngropa industria alimentară din România
Îndemnul lui Călin Georgescu de a boicota supermarketurile ar putea îngropa industria alimentară, spun specialiști. Producătorii români își vând între 60 și 80% din producție prin rețelele de retail, iar măsura ar avea consecințe catastrofale.
Liderul Federației Patronatelor din Industria Alimentară – Romalimenta, Sorin Minea, spune că, prin acest îndemn, Georgescu dovedește că nu știe nimic despre vânzările în supermarketuri și hipermarketuri sau despre industria alimentară românească, în schimb spusele sale pot face enorm de mult rău tocmai românilor.
„La ora actuală, firmele serioase, firmele înregistrate, care plătesc dări, din industria alimentară își vând cam între 60 și 80% din producție prin rețelele de supermarketuri și hipermarketuri. O parte din această marfă e perisabilă. Cum bine a spus și Barbu (n. red. – Florin Barbu, ministrul Agriculturii), cel puțin 70% din produsele aflate în supermarket sunt de origine românească, sunt de la procesatorii români sau de la producătorii români. Bun, nu sunt fructe foarte multe acum, dar, asta-i viața. O boicotare a magazinelor este practic o boicotare indirectă a producției și procesării românești. Atât îl duce mintea, atâta face. În schimb, îndeamnă populația să se ducă să cumpere de acolo unde e evaziune fiscală în general și originea nici dracu’ n-o știe. Ați văzut, 1.000 de tone de usturoi furat, vândut în România. N-a fost în supermarket, a fost în piețe, ca usturoi românesc”, a spus Minea, potrivit adevarul.ro
Chiar și o zi de boicot ar determina pierderi considerabile pentru producătorii care livrează către retail produse în mare parte perisabile, însă dacă vânzările se prăbușesc timp de o săptămână „pierderile sunt catastrofale”.
Angajații din industria alimentară, câteva sute de mii de oameni, ar avea de suferit, sectorul confruntându-se și așa cu o scădere a vânzărilor.
„O să-l ținem minte și o să-l felicităm pentru faptul că vrea să boicoteze ceea ce facem noi și munca noastră. (…) După toate bucuriile, cu facilitățile, acum le mai trebuie și o scădere a producției. E o perioadă în care vânzările merg prost, oamenii n-au bani, oamenii sunt speriați și țin de bani cu dinții. Bineînțeles că toată chestiunea se îndreaptă împotriva salariaților, care nu vor avea de muncă sau vor munci mai puțin decât până acum, pe un venit mai mic. Deci, e o cerere complet perversă”, a adăugat liderul Romalimenta.
Minea a mai atras atenția că industria alimentară se dezvoltă cu fonduri europene, iar întreruperea acestor finanțări înseamnă faliment.
„Atrag atenția că noi supraviețuim și ne dezvoltăm pe fonduri europene. Banii îi luăm din Europa, dacă n-a știut îi spun eu. Iar să ne anuleze toate facilitățile europene și prostii de genul acesta… (…) Că vrea să candideze, e liber și nea’ Gheorghe să candideze, dar pe chestii de genul acesta, cu iz patriotard, de fapt aduce dezavantaje grave – și până acum nu ne-am băgat – unei ramuri care e cel mai mare angajator din România. (…) Dacă noi dispărem, sigur, va veni marfă din altă parte, e o chestie absolut normală. Vine marfă din Germania. Ei, și? Câștigă ăia, nu câștigăm noi”, a subliniat Minea.
Ministrul Agriculturii: „Boicotul ar duce la falimentul procesatorilor români”
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, atrage atenția asupra efectelor negative pe care un astfel de boicot le-ar avea asupra industriei agroalimentare românești. Potrivit acestuia, majoritatea produselor din supermarketuri sunt procesate în România, iar o scădere a vânzărilor ar pune în pericol afacerile locale.
„Noi trebuie să promovăm produsele românești, astfel încât românii să aibă acces la aceste produse și să cumpere aceste produse. Noi și la MADR avem în fiecare lună târg cu produse agroalimentare românești, unde invităm toți bucureștenii să vină să cumpere aceste produse de calitate. Cred că acesta este un subiect mai mult politic și vă spun acest lucru pentru că în magazinele de retail din România, 70% dintre produsele acestea sunt românești, sunt realizate de către procesatori români.
Știți ce ar însemna o săptămână să boicotăm magazinele de retail, să nu cumpărăm produsele procesate în România? Ar însemna faliment al procesatorilor români. Eu îi îndemn pe români să meargă oriunde, că merg în piețe, că merg în magazinele de cartier, că merg în retail, să meargă să cumpere și să caute eticheta cu produs procesat în România”, a declarat ministrul într-o conferință de presă, citat de Agro Tv.
Călin Georgescu îndeamnă românii la boicot pe 10 februarie
Reamintim că, Georgescu a îndemnat public, într-o emisiune tv, la boicotarea supermarketurilor pe 10 februarie, susținând că românii ar trebui să cumpere doar de la producători locali.
„Aș încuraja să facem un lucru similar. Poate pe data de 10 februarie, de exemplu. Să luăm alimente de la gospodăriile românești. Să nu intre oamenii în supermarketuri, ci doar să cumpere de la producători români. Sunt niște prețuri uriașe: 11-12 lei laptele… Pâinea… Croații fac foarte bine! De ce nu încurajăm producția locală!? Da, să fie supermarketuri, dar să ia de la producătorii locali”, a afirmat Georgescu la Realitatea Plus.