Conecteaza-te cu noi

Economie

6 mituri comune despre cauciucuri, jante și anvelope

Publicat

pe

Roțile sunt, fără îndoială, cea mai importantă componentă a vehiculului dumneavoastră. Cu toate acestea, acestea se numără printre caracteristicile mai puțin înțelese ale unei mașini.

Permiteți-ne să listăm și să clarificăm câteva concepții greșite comune despre cauciucuri, jante și anvelope.

1. Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS) din mașinile noi asigură presiunea adecvată a anvelopelor.
Adevărul: TPMS nu este obligat să emită un avertisment până când presiunea nu este cu 25% mai mică decât recomandarea producătorului vehiculului. Această valoare este „mult sub presiunea necesară pentru a conduce în siguranță”, conform AAA și „abia adecvată pentru a transporta sarcina maximă a vehiculului”, spune Asociația Producătorilor de Cauciuc. TPMS este conceput ca un avertisment de ultimă oră înainte de avarierea iminentă a anvelopelor, nu ca un monitor pentru a vă asigura că anvelopele sunt umflate corespunzător.

Cumpărați-vă un manometru de calitate și setați presiunea în anvelope la valoarea recomandată de producătorului vehiculului, care se găsește pe pragul ușii șoferului. Ar fi de preferat să vă setați cauciucurile cu 3 sau chiar 5 psi mai mult, decât cu 1 mai puțin. Manometrele pot fi inexacte, iar anvelopele pierd până la 1 psi pe lună. O presiune mai mare îmbunătățește rezistența la hidroplanare și, dacă sunteți ca majoritatea oamenilor, este posibil să nu vă mai verificați din nou anvelopele timp de cel puțin șase luni.

2. Când înlocuiți doar două anvelope, cele noi merg pe față.
Adevărul: anvelopele din spate oferă stabilitate și, fără stabilitate, direcția sau frânarea pe o suprafață umedă pot duce la un accident. Dacă aveți anvelope noi în față, acestea vor dispersa cu ușurință apa în timp ce cele din spate, pe jumătate uzate, vor face surfing: apa va ridica literalmente anvelopele spate uzate de pe drum.

Indiferent dacă dețineți o mașină sedan, un camion sau un SUV cu tracțiune față, spate sau cu tracțiune integrală, anvelopele cu cea mai mare bandă de rulare merg pe spate.

3. O anvelopă este în pericol de explozie dacă presiunea depășește numărul „max press” de pe peretele lateral.
Adevărul: numărul „max press” nu are nicio legătură cu pericolul de spargere a unui cauciuc. Numerele „max press” și „max load” indică presiunea la care anvelopa va suporta cantitatea maximă de greutate. O anvelopă nouă, de calitate, nu se va sparge la un multiplu al indicelui „max press”.

4. „Max press” este punctul în care anvelopa oferă aderența maximă la virare.
Adevărul: dacă nu ați citit punctul anterior, faceți acest lucru acum. Multe persoane se agață rigid de concepția greșită că „max press” este un cod secret pentru o tracțiune maximă la limită. Faptul că multe anvelope cu preț scăzut oferă o aderență crescută la 40 psi sau mai mult este doar o coincidență.

5. Anvelopele cu profil redus montate pe roți cu diametru mare îmbunătățesc manevrabilitatea.
Adevărul: pereții laterali scurți ai anvelopelor cu profil redus îmbunătățesc răspunsul anvelopelor, atunci când șoferul rotește mai întâi volanul. Asta îi dă șoferului senzația (adesea falsă) că anvelopa are multe aderență. Dar, după acea mișcare inițială, compusul benzii de rulare – lipiciul cauciucului – determină cât de bine se prinde anvelopa de drum. De asemenea, combinația dintre jante cu diametru mare și anvelope cu profil redus este de obicei mai grea decât echipamentul original. Aceasta înseamnă că este posibil ca suspensia să nu poată menține anvelopa în contact cu asfaltul.

6. Toate anvelopele cu aceeași denumire au exact aceeași dimensiune.
Adevărul: credeți că toate 225 / 35R19 (sau orice dimensiune a anvelopei) au o lățime de exact 225 milimetri, iar pereții lor laterali sunt cu exact 35% mai înalți decât este anvelopa de largă? Nu chiar. Și, spre deosebire de ceea ce se crede în mod obișnuit, aceste denumiri nu se referă la toleranțele de producție.

Toate anvelopele care aparțin unei anumite unități de stocare (SKU) pot fi ușor mai largi sau mai înguste decât lățimea nominală, iar profilul lor poate fi ușor mai înalt sau mai mic decât procentul declarat. De ce? O anvelopă mai largă și mai înaltă pune mai mult cauciuc pe sol, ceea ce înseamnă o anvelopă mai performantă. O anvelopă mai scurtă și mai îngustă folosește mai puțin material, reducând astfel costurile într-o afacere în care marjele de profit nu ajung aproape niciodată la potențialul maxim.

© 2021. Toate drepturile rezervate.