joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Reabilitarea Drumului Național 6 Alexandria – Craiova continuă să stagneze

Proiectul privind modernizarea Drumului Național 6, care face legătura între Alexandria și Craiova, pare mai mult să regreseze decât să dea înainte.

O altă întârziere în acest sens vine din cauza suspendării licitației de 300 de milioane de euro, destinată finalizării lucrărilor de reabilitare pe tronsonul de 50 de kilometri dintre Mihăeşti şi Caracal, județul Olt, pe motiv că este nevoie de clarificări.

Avem în vedere astfel clarificări tehnice solicitate de constructor:

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Având în vedere că acest contract este de tip execuţie, vă rugăm să ne puneţi la dispoziţie cantităţile de cofraj pentru zidul de sprijin şi să ne menţionaţi domeniul de aplicabilitate a acestuia” ori „Având în vedere răspunsul de clarificare nr.2, punctul 63, vă rog să ne puneţi la dispoziţie planşele pentru soluţia de reabilitare a Pasajului de la km 162+526 în care apar ancoraje şi precomprimare cu cabluri şi toroane ale tablierului”, notează economedia.ro.

Pentru reabilitarea porțiunii din județul Olt, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat, în martie, o licitaţie cu o valoare cuprinsă între 290 şi 329 de milioane de lei, fonduri europene. Acesta este a treia încercare, în zece ani, de reabilitare a unei rute atât de importante, dar se pare că și acum apar impedimente.

În 2011 fost semnat primul contract cu firma românească Romstrade, fiind reziliat un an mai târziu. Ulterior, timp de cinci ani CNAIR nu a reuşit să găsească un nou constructor, iar atunci când l-a găsit, în 2017, l-a descalificat şi a anulat licitaţia (n.r. firma din Italia Tirrena Scavi fusese desemnată câştigătoare. Tirrena Scavi lucrează acum pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti şi pe Centura Bucureşti Nord).

Modernizarea DN 6 se va realiza prin intermediul finanţării europene nerambursabilă prin POIM (Programul Operațional Infrastructura Mare), iar CNAIR evidențiază în primul rând preţul ofertei, componenta financiară având o pondere de 88 %.

„Obiectivul general al contractului îl reprezintă modernizarea și reabilitarea DN 6 pe sectorul cuprins între km 132+435 – km 185+230, în conformitate cu standardele de trafic româneşti şi europene, în vederea asigurării unui grad sporit de siguranţă. Sectorul de drum se desfăşoară de la limita dintre judeţele Teleorman şi Olt până la limita dintre judeţele Olt şi Dolj”, notează Compania de Drumuri în documentaţia de achiziţie.

La lansarea licitaţiei, termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 24 iunie, rămâne de văzut cât timp va fi suspendată licitaţia şi dacă acest termen va fi prelungit.

O clarificare a fost înaintată din oficiu, și de CNAIR, întrucât că la publicarea licitaţiei nu a fost ataşată şi documentaţia tehnică, una dintre cele mai importante componente ale procedurii.

„Documentatia de atribuire în format electronic pentru procedura de achiziție publică “Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare” este disponibilă și pe site-ul oficial al CNAIR. Totodată, pentru a putea vizualiza documentația tehnică publicată în SEAP, vă punem la dispoziție fişierul Specificatii.part06.rar.p7s, având în vedere că dintr-o eroare de arhivare acesta nu a fost atașat”, potrivit Companiei de drumuri.

Tronsonul Mihăeşti – Caracal este cu o singură bandă pe sens, carosabilul prezintă degradări, iar la Stoeneşti, la km 160, podul peste râul Olt are nevoie de reparaţii capitale.

Legătura între București și Craiova ar putea fi făcută mult mai ușor pin modernizarea drumului în cauză, mai ales că și cealaltă rută, A1 Bucureşti – Piteşti şi apoi DN 65 Piteşti – Craiova este destul de aglomerată, având în vedere ambuteiajele care apar în Slatina sau Balș.

foto: hotnews.ro

Politica