Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Călător în autobuz, cu telefonul

Publicat

pe

Craiovenii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun ale municipiului au la dispoziție o aplicație on-line, gratuită, pentru achiziția de bilete și abonamente. Tot prin aceasta, călătorii pot afla în timp real rutele sau timpul de sosire al autobuzelor

Aplicația se numește Craiova Transport și este gratuită.
„Practic mai este un pas mic în a moderniza și a dezvolta transportul de călători în municipiul Craiova. Este o aplicație foarte simplă, gratuită, care o să aducă plus în transportul de călători în municipiul Craiova”, a afirmat directorul RAT Craiova, Marcel Tănăsescu.
Administratorul public al Craiovei, Sorin Manda, a afirmat că această aplicație reprezintă un „pas mare înainte” pentru transportul în comun din Craiova.
„Începem să ne modernizăm și în acest sens al conceptului de smart city, smart transportation, asta după ce facem pași importanți în dezvoltarea transportului în comun din Craiova. (…) Tot în perioada următoare, când vor veni autobuzele noi, vom achiziționa și 50 de validatoare quad. Se vor da bilete direct din aplicație, se va da un cod quad și atunci aceste bilete vor trebuie să fie validate în acest sens”, a precizat Sorin Manda.
Acesta a afirmat că municipalitatea intenționează se renunțe treptat la biletele și abonamentele tradiționale.
„Sunt undeva la peste 5.000 de carduri date către clienții RAT. Nu este o sumă mică, nici foarte mare, nici nu am început agresiv. Din discuțiile cu călătorii noștri am observat că există o reticență să treacă foarte repede de la abonamentul clasic la cel electronic. Acest sistem funcționează, îl putem testa într-o strație dacă vreți. Sunt 5.000 de călători care îl testează.  Chiar dacă noi nu avem efectuate pe mijloacele de transport în comun acele validatoare pentru ele, aparatele pe care noi le avem, atunci când se face controlul, poate să verifice dacă omul respectiv are sau nu are abonament. Noi nici nu am investit foarte mulți bani să punem pentru că ne vin 38 de autobuze noi și va trebui să le mutăm dintr-o parte în alta. După 15 februarie, atunci când este data limită să vină toate autobuzele, va fi pe absolut orice mijloc de transport în comun din municipiul Craiova întreg sistemul”.
Alexandru Irimia, reprezentantul Telelink România, a explicat utilitatea aplicației.
„Vom introduce un bilet electronic prin intermediul unei aplicații de telefonie mobilă pentru cetățeni. Acest proces a început anul trecut și azi am făcut încă un pas prin introducerea acestui bilet electronic. Această aplicație este oferită gratuit, este disponibilă în magazinele online pentru telefoanele mobile. Este o aplicație mobilă care oferă în mod transparent călătorilor toate informațiile de care aceștia au nevoie pentru a călători mult mai facil, pentru a avea acces la toate informațiile despre timpii de așteptare în stație, traseele și liniile disponibile, cât și posibilitatea de a achiziționa titlu tarifar, de la bilete, la abonbamente. Această aplicație vine în folosul cetățenilor Craiovei, dar este foarte utilă și pentru cei care tranzitează sau vizitează orașul și care nu au toate informațiile despre modalitățile de transport disponibile. Prin această aplicație cetățenii vor putea achiziționa titluri de călătorie cu același cost ca și la casa de bilete cu un singur click. Dacă pe traseu este un accident și se face o deviere, atunci se înștiințează călătorul pentru a-și alege altă opțiune sau sugestii de alternative de transport”, a declarat Alexandru Irimia.

Iulia Carapătru

Continue Reading