Conecteaza-te cu noi

Olt

Rupiah factura Primăria dublu

Publicat

pe

Facturile plătite de municipalitate pentru întreţinerea spaţiilor verzi, fântânilor şi locurilor de joacă sunt de două ori mai mici acum, faţă de perioada în care de această activitate se ocupa firma Rupiah.

Viceprimarul Slatinei, Claudiu Stăncioiu, a declarat că factura medie lunară plătită firmei SC Dezvoltare Urbană SRL, deţinută de consiliul local, se ridică la aproximativ 400.000 lei. În trecut, primăria plătea lunar către SC Rupiah suma de 600.000 lei, pentru activităţi mai restrânse, însă.

Momentan, avem undeva la patru miliarde şi ceva costuri lunare cu tot ceea ce priveşte activitatea SC Dezvoltare Urbană, pe tot ceea ce înseamnă spaţiul verde, adică aproximativ 300.000 de metri pătraţi, suprafaţă inventariată la acest moment la nivelul Direcţiei de Administrare Patrimoniu. În trecut, factura era undeva la şase miliarde pe lună, pentru activităţi mai restrânse”, a afirmat Claudiu Stăncioiu.

SC Dezvoltare Urbană Slatina SA, firmă creată de Primăria Slatina pentru a prelua atribuţiile SC Rupiah, a primit, în luna aprilie 2017, în administrare spaţiile verzi, locurile de joacă şi fântânile din municipiu.

Contractul de concesiune a serviciului de îngrijire a spaţiilor verzi din municipiu încheiat între Primăria Slatina şi asocierea de firme Rupiah, Hiwaters şi Fraicon a încetat, la sfârşitul lunii februarie 2017, cu acordul părţilor, înţelegerea fiind vizată şi de consilierii locali.

Contractul era din anul 2010, pe o perioadă de 30 de ani, scadenţa fiind, aşadar, în anul 2040. Anul trecut, acesta fusese renegociat la o perioadă de 10 ani. Încă de la început, în spaţiul public au apărut informaţii privind facturi umflate emise de societatea comercială către municipalitate.

Reprezentanţii Primăriei Slatinei spun că, în anul 2016, valoarea medie a facturilor se ridica la aproximativ cinci miliarde lei vechi.

Trebuie să precizez că, efectiv, activitatea societăţii Dezvoltare Urbană a început undeva în luna august 2017. Până atunci, începând cu luna februarie 2017, am fost ocupaţi cu toate procedurile legale în ceea ce priveşte delegarea serviciului de spaţii verzi, începând de la studiul de oportunitate, hotărârea consiliului local, regulamentul de concesiune. Aceste aspecte ne-au întârziat puţin, dar suntem foarte mulţumiţi de activitatea societăţii, personalul îndeplinindu-şi misiunea cu brio, iar în câteva luni, înainte de sezonul rece, am demonstrat că putem face şi cu costuri reduse ca oraşul să arate frumos”, a mai afirmat Claudiu Stăncioiu.