Conecteaza-te cu noi

Actualitate

Despre promisiuni și grafice cu președintele și premierul, la lansarea noului Ford produs în Craiova

Publicat

pe

Compania americană Ford demarează producția unui nou model în uzina din Bănie, lansarea noului produs fiind făcută, joi, în prezența președintelui României, Klaus Iohannis, și a premierului Mihai Tudose. Așa cum era de așteptat, cei doi s-au „împuns” în discursurile lor, tema fiind mult promisa autostradă, transformată ulterior în drum expres care să lege Craiova de Pitești. Pe de altă parte, Iohannis a avut parte de un test drive cu noul model Ford și de un moment mai amplu în lumina reflectoarelor, când a făcut mai multe declarații jurnaliștilor prezenți la eveniment. În schimb, Tudose nu a avut parte de momentul său de „glorie”, joi, la Craiova.

 

Președintele și premierul României, oficialități locale și județene, parteneri și angajați au luat parte, joi, la lansarea producției, în uzina din Craiova, a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport.

Moderator al evenimentului a fost Simone Tempestini, campion național la raliu.

Mă întorc cu mare bucurie, de fiecare dată, aici, la Craiova, pentru că am avut onoarea să lucrez și să cunosc oameni deosebiți, foarte implicați, cu care, de fiecare dată, am reușit să fac o echipă”, a spus el.

Aflat pentru a doua oară, în decurs de o săptămână, în Craiova, după ce luni a efectuat o vizită la Brigada Multinațională Sud-Est, Klaus Iohannis, președintele României, a afirmat că îi „place tot mai mult”.

Am venit cu mare plăcere, pentru a fi alături de toți cei care formează familia Ford România – oameni care, prin profesionalism, prin ambiție, construiesc aici, în Craiova, o poveste de succes. Dumneavoastră, toți, adăugați la istoria de peste un secol a companiei Ford reperele de excelență ale industriei auto românești. Știu că în rândurile dumneavoastră sunt persoane care lucrează în fabrică încă din anii ‘80, atunci când se produceau mașinile Oltcit, dar sunt și studenți sau proaspăt absolvenți de facultate, ale căror pregătire și ambiție vor susține performanțele viitoare. Prin lansarea acestui nou model Ford, industria auto din România își creează o reputație tot mai puternică pe piața auto europeană, mai ales că evoluțiile recente sunt foarte promițătoare. (…) Doamnelor și domnilor, dumneavoastră, oamenii locului, cunoașteți cel mai bine cum s-a dezvoltat, de-a lungul timpului, tradiția craioveană în domeniul auto. Este foarte important faptul că, iată, Compania Ford duce mai departe această tradiție și, împreună, aveți o contribuţie consistentă la dezvoltarea municipiului dumneavoastră și a județului dumneavoastră. Prin extinderea şi modernizarea fabricii Ford de la Craiova se creează încă 1.700 de noi locuri de muncă, ceea ce este o realizare foarte bună pentru economia locală și regională. Astfel, și ca urmare a investițiilor străine, Craiova redevine un important centru industrial al României”, a spus președintele României.

Klaus Iohannis a făcut lobby companiilor străine care „consolidează capitalul românesc”.

M-aș bucura să se înțeleagă, măcar în ceasul al 12-lea, că politicile economice adverse nu fac bine nimănui. De fapt, investițiile străine consolidează capitalul românesc, așa cum am văzut că se întâmplă și aici. Avem la Craiova un foarte bun exemplu de ecosistem industrial compus din zeci de firme românești, dezvoltat în jurul firmei Ford. Investițiile mari au făcut dintotdeauna casă bună cu dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii. În economie, parteneriatul înseamnă cooperare și concurență, prin antreprenoriat, inovație și productivitate. Aceasta este calea succesului economic și nu există scurtături în drumul spre prosperitate, indiferent cât de mult pretind uneori politicienii că doar ei sunt capabili să inventeze. Povestea de succes a Companiei Ford ne arată că, în economia de piață, performanța este întotdeauna măsura valorii. De aceea, este bine să înțelegem că piața nu este adversarul cuiva, ci doar mijlocul prin care realizările valoroase ajung să iasă la suprafață și să conducă la prosperitatea unei națiuni. Am susținut mereu necesitatea de a exista un dialog constructiv cu autoritățile, fie ele centrale sau locale”, a declarat președintele.

Șeful statului a atins, în discursul său, și punctul sensibil, respectiv infrastructura rutieră. Așa cum bine se cunoaște, compania Ford cere de mai mulți ani și i s-a promis o legătură între Craiova și Pitești, inițial sub forma unei autostrăzi, acum fiind vorba despre drumul expres scos la licitație.

Știm cu toții că una dintre cerințele esențiale este asigurarea unei infrastructuri de calitate. Pentru a beneficia de investiții mai mari, mai performante, pentru a reduce din diferențele regionale mari existente în România, infrastructura de transport trebuie să fie prioritatea zero a oricărui Guvern. În acest sens, mă bucur că îi avem astăzi aici pe domnul Prim-ministru, miniștri, și, în discuțiile pe care le-am avut înainte să ajungem aici, evident că am atins aceste subiecte și am primit toate promisiunile necesare. Este cel mai nimerit context pentru a sublinia imperativele pe care România le are în materie de infrastructură, nu doar pentru ca industria auto din România să devină mai atractivă și mai competitivă, ci pentru ca românii să poată călători eficient și în siguranță, pentru ca dezvoltarea României să se așeze pe baze solide și sănătoase”, a spus Iohannis.

Nu facem infrastructură numai pentru companie, ci pentru întreaga Românie. Nu mai suntem la nivel de promisiuni, ci în grafic”

dsc01694

După discursul președintelui a urmat cel al premierului și, implicit, replica legată de drumul Craiova – Pitești.

Acum 25-27 de ani, prezenţa în România a unui nume ca Ford părea o utopie. Acum doi ani, când Andrew povestea că la Craiova va face un model nou, recunosc că am fost sceptic. Astăzi, trăim un moment de bucurie. Sunt mândru fiindcă acest mare eveniment al Craiovei, al României, al Fordului, reprezintă şi o declaraţie, practic a uneia dintre cele mai mari companii, că România este un mediu bun pentru a face business, un mediu bun pentru a face produse de calitate, un loc unde poţi construi, unde poţi dezvolta, un loc unde o companie de dimensiunile Fordului nu a venit într-o aventură, a venit să facă ceva stabil, a venit să rămână. Vă mărturisesc că reprezentanţii companiei se mândresc cu dumneavoastră. (…) S-a vorbit de infrastructură. Am spus și reprezentanților companiei și vă spun și dumneavoastră. Nu facem infrastructură numai pentru companie, ci pentru întreaga Românie. Astăzi putem spune de infrastructura care leagă Craiova de restul României că nu mai suntem la nivel de promisiuni, ci în grafic. Săptămâna asta sau săptămâna viitoare, se întâmplă lucruri, sunt lucrări care sunt în atribuire. A fost un angajament al României, România înţelege să-şi respecte angajamentele”, a declarat premierul Mihai Tudose. Reamintim că Strabag, cel mai mare constructor din România, a contestat săptămâna trecută licitaţiile la drumul expres Craiova – Piteşti, cerând printre altele prelungirea termenelor de depunere a ofertelor, potrivit economica.net. Asta după ce Compania de Drumuri le amânase deja până la finele lunii octombrie.

Invitat să ia cuvântul a fost și Ambasadorul SUA, Hans Klemm, acesta povestind că atât el, cât și fratele și, mai ales, tatăl sau, au fost angajați ai constructorului american Ford. Pe de altă parte, John Oldham, președintele Ford România a explicat că uzina din Craiova este unicul loc de producție al noului EcoSport.

Am început această călătorie, acum aproape 10 ani, şi am crescut pas cu pas, încetul cu început, până la momentul în care fabrica de la Craiova joacă un rol important în fabricaţiei Ford Europa. Până acum puţin timp, fabrica noastră a produs unul dintre cele mai complexe vehicule din gama noastră, inconfundabilul B Max cu designul său fără contact. Continuăm să producem, cu mândrie, motorul pe benzină EcoSport de 1.0 litri, cu tehnologie avansată, un motor care echipează una din cinci maşini pe care Ford le vinde în Europa. Astăzi, Craiova devine unicul loc de producţie al noului EcoSport, care se va vinde, în întreaga Europă, un produs care concurează într-unul dintre segmentele cu cea mai rapidă creştere pe piaţa SUV-urilor. Cred cu tărie că la Craiova este casa ideală pentru EcoSport deoarece aici avem o fabrică excelentă, produse şi oameni excelenţi. N-am nicio îndoială că niciunul dintre lucrurile pe care am reuşit să le facem în ultimul an nu ar fi fost posibil fără efortul şi dedicarea de care au dat dovadă angajaţii noştri, fiecare dintre dumneavoastră. Este cel de al patrulea an al meu în Craiova, în România, şi sunt în continuare multe lucruri care mă impresionează şi care îmi arată cât de minunaţi sunt oamenii noştri. Şi este vorba de mult mai mult decât munca în sine. Dacă este vorba despre grija faţă de colegii noştri, suntem cu toţii acolo, o singură echipă, sprijinindu-ne unul pe altul. Dacă este vorba despre munca pe care o facem pentru comunitate, ajutăm oamenii de la sate şi din comunităţi. De fapt, este vorba despre a fi oameni între oameni. Vă mulţumesc pentru fiecare secundă şi fiecare gram de energie pe care le investiţi în munca dumneavoastră şi în munca pe care o faceţi aici, la fabrică”, le-a transmis el angajaților. Momentul s-a încheiat cu „dezvelirea” noului model, oaspeții fiind invitați la o sesiune de fotografii. Ulterior, președintele Klaus Iohannis a testat un Ford EcoSport pe pista companiei.

Testul a fost foarte bun. Am făcut o tură de circuit. Este o mașină foarte bună și pentru această clasă mi s-a părut că are dotări excelente, comportamentul este foarte bun, cred că se va vinde bine”, a afirmat Klaus Iohannis. Întrebat dacă își va achiziționa o astfel de mașină, șeful statului a afirmat: „Pentru mine este așa o discuție… De obicei stau în spatele mașinii. O să studiem chestiunea”, declarând și că o va întreba și pe soția sa. Premierul Mihai Tudose nu a avut parte de un test drive, la fel ca președintele Iohannis. „Înțeleg că domnia sa va face un test tot astăzi, puțin mai târziu”, a spus Klaus Iohannis jurnaliștilor care l-au întrebat de ce nu l-a luat și pe premier pe pistă.

ecosport

Pentru producția noului model, Ford a investit în uzina din Craiova 200 milioane euro. În plus, arată reprezentanții companiei, până la finalul anului, Ford plusează cu 1.700 de poziții noi la Ford Craiova, totalul atingând 3.900 de locuri de muncă în zona producției de vehicule și în cea de producție de motoare.

Investiția totală pe care Ford a realizat-o în complexul de top de producție de la Craiova începând cu martie 2008, momentul preluării facilităților, depășește un miliard de euro.

Craiova va fi singura sursă de producție EcoSport pentru Europa (cu excepția Rusiei). În total, fabrica va livra SUV-ul Ford pe 56 de piețe de pe patru continente.

Alături de noul EcoSport, echipa Ford Craiova va continua să producă motorul Ford 1.0 EcoBoost”, au transmis reprezentanții Ford România.

Aceștia nu au putut oferi, deocamdată, informații privind estimările de producție și vânzări. Nici prețul noului model nu a fost încă anunțat.